Gå til innhold

9600Pro, dårlig ytelse?


BigB

Anbefalte innlegg

hey! Som dere ser er dette min første post... *hører jeg applause?*

 

Kjøpte meg idag Sapphire Radeon 9600Pro ultimate edition...

Installerte den, kjørte opp en ny installasjon av WinXP, lastet så ned de nyeste driverne fra ati.com og reboota.

 

Tenkte kanskje jeg skulle kjøre en test for å se hvor mye bedre det ble med nytt skjermkort...! Til min store skuffelse endte jeg opp med minimale 3294 i 3Dmark03.

 

Mitt gamle skjermkort GeForce4ti4800SE fikk med seg ca 1600 poeng, og har en venn som har fireblade edition som fikk ca 5000 poeng...

 

Er det bare meg eller fikk jeg dårlig score???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ca 2800-3200 med et ati 9600 er normal score

 

du får ikke ca 5000 i score på et 9600,spiller ingen roll hvor

mye du overklokke det.

 

da må du opp på ati 9700- 9800-serien.

Helt korrekt. Tror nok kompisene til de som hevder 5000 poeng eller lignende har "lagt på litt", for å si det sånn. Eller, de har skrudd ned oppløsningen i testen. Man får ikke 5000 med et 9600 kort, uansett variant. Hva er da vitsen med 9700/9800?

Lenke til kommentar

Takk folkens :) da slipper jeg å føle meg skuffet over kjøpet mitt ;)

 

Ellers må jeg si meg overrasket over så mye svar og så fort :thumbs:

 

En ting da... hvor mye kan jeg klokke det uten å måtte tenke på å kjøpe ekstra kjøling osv... som dere evt har dette kortet ikek vifte, men heatpipe... Har PowerStrip. Noen som kan gi meg noen ærlige meninger om hvor mye jeg kan sette "Engine clock" og "Memory clock" til? de står nå på 398.25 og 297.0...

Endret av BigB
Lenke til kommentar

Virker nesten litt for utrolig at vennen din klarte å klokke fireblade kortet til over 5000 poeng i 3D Mark 03. Jeg kjører mitt på 504@326,25, riktignok uten vifte, og får 3890. Uklokket fikk jeg 3200.

 

Mulig at resten av hardwaren hans er bedre, men det viser seg jo at annen hardware har liten betydning i 03 versjonen.

 

Hvis dette virkelig stemmer, så spør vennen din om oppskriften og send meg en mail. Hadde vært morro og klokke det så høyt ;)

Lenke til kommentar

han hadde klokket, CPU, RAM og GFX kortet sitt :p

 

Hadde Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MB PC3200, Pentium 4 2.8 GHz PC800, og en 10000 Rpm hdd....

 

Er 504@326,25 noe jeg kan satse på å kjøre uten ekstar kjøling i lengen? :p

 

ikke se rart på meg folkens :blush: har aldri giddet å klokke noe av maskinvare jeg har hatt.

Endret av BigB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...