Gå til innhold

Stor undersøkelse: Konsulentselskapene mindre populære blant IT-folk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gikk over i in-house-stilling primært fordi jeg opplevde at det var vanskelig å levere den kvaliteten kunden egentlig vil ha, og fortjener, innenfor de rammene som jeg jobbet under som innleid eller i prosjekt levert av konsulentselskaper. Jeg opplevde også stadig at konsulentselskapene prioriterer etter hvilken kunde som er viktigst, og ikke hvilken kunde som hadde det største behovet. Det er jo selvsagt når en jobber i en konkurranseutsatt bransje hvor mange skal tjene penger, men det passet meg dårlig å forlate en kunde i krise for å hjelpe en større kunde som egentlig kunne klart seg helt fint uten hjelp. Jeg tok konsekvensen av mine personlige preferanser og forlot konsulentbransjen. Jeg påstår ikke dermed at det er slik alle steder, eller at det ikke går an å levere prosjekter innenfor gode rammer, men slik var min opplevelse i konsulentbransjen i 20 år.

Jeg tror mange opplever deler av konsulentbransjen som ganske brutal mot både kunder og ansatte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...