Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT - 4 mbit i helgen!


Anbefalte innlegg

Hvor lang tid etter bestillig tar det?

 

TaZ

tok fem minutter for meg, men jeg ringte kundeservice fordi jeg ikke husker passordet mitt. Han skrudde på for meg uten å teste engang :p

Minuse er at han måtte fikse et nytt passord, så jeg er uten e-post til det nye kommer med snailmail... Dårlig at de ikke har mulighet til å sende meg passordet mitt på e-post (broadpark adressen eller den jeg har registrert meg med til å begynne med)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

føler at det er litt fake, hvis du ikke har en linje som klarer 4mb grensa er du skippa ut.

 

De kunne ihverfall latt oss få den hastigheten som er max (for min del 3.5mb) dette pga. at noen av oss er på grensa av max avstand fra sentralen.

Istedenfor får du en sleip melding om at kvaliteten på linja ikke er bra nok og da får du ikke tilbudet "fysj og fy" :no:

 

Ett litt bedritent tilbud spør du meg.

Endret av airguard
Lenke til kommentar
føler at det er litt fake, hvis du ikke har en linje som klarer 4mb grensa er du skippa ut.

 

De kunne ihverfall latt oss få den hastigheten som er max (for min del 3.5mb) dette pga. at noen av oss er på grensa av max avstand fra sentralen.

Istedenfor får du en sleip melding om at kvaliteten på linja ikke er bra nok og da får du ikke tilbudet "fysj og fy" :no:

 

Ett litt bedritent tilbud spør du meg.

Jeg er så enig..

 

Det burde vært en funksjon som advarte deg mot at du kanskje ikke får optimal hastighet, men alikevel kan ta i mot tilbudet, og i alle fall nå som det er graits..

 

Jeg er oppe i mitt 8 forsøk nå.. Fått avslag hver ******* gang nå :(

Lenke til kommentar

Dette er noget merkelig.

 

Har nå 5 ganger "kjøpt" dette tilbudet og hver gang fått den kjedelige tilbakemeldingen om at jeg har for dårlig linje for quatro. I noen få minutter etter hver linjetest har jeg høy hastighet og scorer rundt 3200 kb/s på testen hos IT-avisen.

 

Rar politikk de kjører om de ikke heller i fremtiden vil selge høy hastighet til kundene sine fordi hastigheta ikke blir høy nok, til tross for at noen kanskje er fornøyd med 90% utnyttelse av kjøpet.

 

Det er som å nekte folk å kjøpe fartstriper, spoiler, revehale og andre fartsfremmende artifekter, bare fordi man kjører Opel Manta og ikke Ferrari.

(vel, kanskje det i dette tilfellet skulle være noe restriksjoner...)

 

Eventuelt kunne de tatt en invers telenor og solgt hastighet i vekt, betal for det du får...

 

Hadde for øvrig 4mb tilbudet hele sommeren uten at noe tok fyr eller eksploderte rundt meg.

Lenke til kommentar

Hallo folkens!! Husk at det er en begrenset båndbredde ut fra en DSLAM. Jeg tviler på at nextgentel leier 1 gigabits linjer til DSLAMene sine. En grunn til at dere får avslag kan være at båndbredden har allerede maxet ut!

 

Det er sikkert derfor dem gir dere avslag også. Hvis dem hadde gitt alle som ikke får 4mbit max hastighet så vil dem maxe båndbredden (ut fra DSLAMen) lett og ville ført til at ingen hadde fått riktig hastighet.

 

Slutt å sipp!! Prøv heller og være litt tidlig ute nesten gang. Dessuten vil det nok løse seg når dem begynner å selge tjenesten for jeg regner med at ikke alle bestiller denne tjeneste samtidig....

Lenke til kommentar
Hallo folkens!! Husk at det er en begrenset båndbredde ut fra en DSLAM. Jeg tviler på at nextgentel leier 1 gigabits linjer til DSLAMene sine. En grunn til at dere får avslag kan være at båndbredden har allerede maxet ut!

 

Det er sikkert derfor dem gir dere avslag også. Hvis dem hadde gitt alle som ikke får 4mbit max hastighet så vil dem maxe båndbredden (ut fra DSLAMen) lett og ville ført til at ingen hadde fått riktig hastighet.

 

Tviler på at avslagene kommer av kapasiteten fra Dslam. Husk på at DSL tjenesten er i utgangspunktet et produkt med overbooking. Det spiller ikke noen særlig rolle om det du da setter opp 2mbit eller 4 mbit.

 

Det at folk for avslag er pga linjekvaliteten/ lengde.

Lenke til kommentar
Hallo folkens!! Husk at det er en begrenset båndbredde ut fra en DSLAM. Jeg tviler på at nextgentel leier 1 gigabits linjer til DSLAMene sine. En grunn til at dere får avslag kan være at båndbredden har allerede maxet ut!

 

Det er sikkert derfor dem gir dere avslag også. Hvis dem hadde gitt alle som ikke får 4mbit max hastighet så vil dem maxe båndbredden (ut fra DSLAMen) lett og ville ført til at ingen hadde fått riktig hastighet.

 

Tviler på at avslagene kommer av kapasiteten fra Dslam. Husk på at DSL tjenesten er i utgangspunktet et produkt med overbooking. Det spiller ikke noen særlig rolle om det du da setter opp 2mbit eller 4 mbit.

 

Det at folk for avslag er pga linjekvaliteten/ lengde.

Det stemmer at linje kvalitet og lengde også har noe å si, men hvorfor får folk i det ene øyeblikket avslag og i det andre godkjent da ?

 

La oss si at at Nextgentel har 100mbit til DSLAMene sine. Hvor mye er 100 delt på 4 ? 25. Det vil si at det er maks 25 stykker med 4 mbit som kan hente ned samtidig.

 

Og hva gjør folk når de får 4Mbit gratis i en helg ? Jo de henter ned så mye de kan.

 

Så det er jo helt logisk at båndbredde fra DSLAMene også har innvirkning på dette!

Lenke til kommentar
Hallo folkens!! Husk at det er en begrenset båndbredde ut fra en DSLAM. Jeg tviler på at nextgentel leier 1 gigabits linjer til DSLAMene sine. En grunn til at dere får avslag kan være at båndbredden har allerede maxet ut!

 

Det er sikkert derfor dem gir dere avslag også. Hvis dem hadde gitt alle som ikke får 4mbit max hastighet så vil dem maxe båndbredden (ut fra DSLAMen) lett og ville ført til at ingen hadde fått riktig hastighet.

 

Slutt å sipp!!  Prøv heller  og være litt tidlig ute nesten gang. Dessuten vil det nok løse seg når dem begynner å selge tjenesten for jeg regner med at ikke alle bestiller denne tjeneste samtidig....

Det er vel ikke sipping det er reell klaging da tilbudet gjelder kun først til

mølla ifølge deg. Det sto det ingen ting om i tilbudet som de så flott

annoserte.

 

 

Edit : Det står at de vil teste linja først alikevel og det har jeg vist gått glipp av.

Endret av airguard
Lenke til kommentar

Etter mange avslag sendte jeg en mail og nå fant jeg ut at jeg har fått oppgraderingen :)333KB/s

Om mailen hjalp eller alle har fått det vet jeg ikke

 

Men cokiene mine er fucka opp så jeg får ikke kjørt ITavis testen

Får opp sånn advarsel på alt(som etter nyinst. av vindows) hver gang jeg går på ei side(feks.poste denne posten)

 

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar

ITavisen.no speedometer resultat:

 

IP-adressen 80.202.160.80 lastet ned 961441 Bytes

på 2.359 sekunder.

 

Nedlastingshastighet: 3261 kbit/s.

 

 

Dette klarer altså linja mi to minutter etter avslag på tilbudet. Straks etterpå er farta satt ned igjen. Fatter ikke dette opplegget... Har jo brutto 4 mb her, men det er visst ikke nok for NGT.

 

Håper dette er innkjøringsproblemer og at de kommer sterkere etterhvert.

 

Prisen bør nok strupes litt ned om en skal bli frekvent bruker av Quatro.

Lenke til kommentar
ITavisen.no speedometer resultat:

 

IP-adressen 80.202.160.80 lastet ned 961441 Bytes

på 2.359 sekunder.

 

Nedlastingshastighet: 3261 kbit/s.

 

 

Dette klarer altså linja mi to minutter etter avslag på tilbudet. Straks etterpå er farta satt ned igjen. Fatter ikke dette opplegget... Har jo brutto 4 mb her, men det er visst ikke nok for NGT.

 

Håper dette er innkjøringsproblemer og at de kommer sterkere etterhvert.

 

Prisen bør nok strupes litt ned om en skal bli frekvent bruker av Quatro.

Vel... poenget er vel at det skal være _netto_ 4Mbit og ikke 3.2Mbit som du får. Hvis de hadde gitt kundene sine mye mindre enn det de lover hadde det blitt mye klaging osv. Er jo tydeligvis klaging uansett men men ;)

Lenke til kommentar
Ikke får en noe hastighetsøking i julegave.. ikke får en lov å engang TESTE 4 mbit i helga .. w00t ?

 

Ok .. så fordi jeg har Delta 3000 til 949,- i mnd (løpende ) så får jeg ikke lov å teste 4 mbit .. greit .. takk for den

NGT ruler, men som vanlig gjør dem forskjell på folk! Vi som har Delta 3000, får jo ingen nytte av dette... argh! Jublet 9 x hurra da nyheten om gratis 4 mbit ble offentlig gjort.. *sukk* kos dere som kan.

De to linjene er nesten like kjappe!

 

Se her:

Brutto på Delta 3000 linja er 3776 kbps

Brutto på Quattro linja er 4000 kbps

Netto på 3 Mbps linja er ca 3250 kbps (3250/8*0,86= 405 kB/s)

Netto på 4 Mbps linja er ca 3440 kbps (3440/8*0,86= 430 kB/s)

 

Hvis dere bestiller Quattro vil dere få en hastighets økning på 25 kB/s, det er vel ikke all verden å hoppe i taket for?

 

Det er 3 forskjellige tall man må skille gjennom.

Reklamert hastighet = Det du betaler for, dvs Bravo 1 Mbps, Charlie 1,5 Mbps osv..

Netto hastighet = det man får i praksis av båndbredde

Brutto hastighet = hastighet i routeren, man må regne med 13-15% overhead, dvs tap pga IP teknologien

Upload på 704 kbps er den samme!

 

Jeg får en hastighet på 430 kB/s på Quattroen min!

Den testen på itavisen.no er litt ustabil på høye hastigheter og trege maskiner!

Prøv denne testen på DinSide.no

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
ITavisen.no speedometer resultat:

 

IP-adressen 80.202.160.80 lastet ned 961441 Bytes

på 2.359 sekunder.

 

Nedlastingshastighet: 3261 kbit/s.

 

 

Dette klarer altså linja mi to minutter etter avslag på tilbudet.  Straks etterpå er farta satt ned igjen. Fatter ikke dette opplegget... Har jo brutto 4 mb her, men det er visst ikke nok for NGT.

 

Håper dette er innkjøringsproblemer og at de kommer sterkere etterhvert.

 

Prisen bør nok strupes litt ned om en skal bli frekvent bruker av Quatro.

Vel... poenget er vel at det skal være _netto_ 4Mbit og ikke 3.2Mbit som du får. Hvis de hadde gitt kundene sine mye mindre enn det de lover hadde det blitt mye klaging osv. Er jo tydeligvis klaging uansett men men ;)

nope..

 

De lover ikke mer enn brutto 4 mbs. Som herren over påpeker er det rundt 3,4 mbs netto en maksimalt kan forvente. Om du leser noen av de tidligere innlegg vil du se at mange scorer på 2000tallet og fortsatt kvalifiserer for quatro`n.

 

Mange før har påpekt at dette kanskje skyldes en for stor fellesbelastning (på sentralene) og jeg er tilbøyelig til å være enig her. Bor midt i Oslo og kan med stor sannsynlighet være knyttet til en "overbelastet" sentral.

 

En annen sannsynlig årsak kan være sensitiv og uprøvd programvare, som jo tross alt styrer hele morroa her, uten et eneste gen eller en eneste hjernecelle.

 

Det er i alle fall ikke linjelengden som er problemet. Jeg hadde som sagt 4mbit linje stabilt i 4 mnd i sommer, uten svidde kabler eller syngende brannalarmer.

 

Hvor i landet bor dere andre slitere som kanselleres av NGT?

Lenke til kommentar
nope..

 

De lover ikke mer enn brutto 4 mbs. Som herren over påpeker er det rundt 3,4 mbs netto en maksimalt kan forvente. Om du leser noen av de tidligere innlegg vil du se at mange scorer på 2000tallet og fortsatt kvalifiserer for quatro`n.

 

Mange før har påpekt at dette kanskje skyldes en for stor fellesbelastning (på sentralene) og jeg er tilbøyelig til å være enig her. Bor midt i Oslo og kan med stor sannsynlighet være knyttet til en "overbelastet" sentral.

 

En annen sannsynlig årsak kan være sensitiv og uprøvd programvare, som jo tross alt styrer hele morroa her, uten et eneste gen eller en eneste hjernecelle.

 

Det er i alle fall ikke linjelengden som er problemet. Jeg hadde som sagt 4mbit linje stabilt i 4 mnd i sommer, uten svidde kabler eller syngende brannalarmer.

 

Hvor i landet bor dere andre slitere som kanselleres av NGT?

Ah sorry... tok feil der ja... Ser nå i routeren at det er 4Mbit brutto og ikke netto... får selv ca. 3300 netto fant jeg ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...