Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Program til og styre andre maskiner på nettverket?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Remote Administrator (som var nevnt over) er klart det beste etter min mening. Har prøvd mange programmer, på både gode og dårlige maskiner.

radmin du mener?

Kan dette brukes uten og ha en ekstra sjerm på?

 

Jeg må kunne reboote maskinen og slippe å godkjenne noe dill dall. For da trenger jeg jo en skjerm.

Endret av bambam
Lenke til kommentar
så har du jo også remote control da :)

Men da må jo han godta og da må han sette på en skjerm.. eller?

Han må vel godta det en gang uansett hvilket program han bruker.. hvis ikke er det et temmelig skummelt program spør du meg.. hvis det ikke finnes noe hvor du kan legge inn en string med hvem som får lov til å koble opp eller ikke da..

Lenke til kommentar
så har du jo også remote control da :)

Men da må jo han godta og da må han sette på en skjerm.. eller?

Han må vel godta det en gang uansett hvilket program han bruker.. hvis ikke er det et temmelig skummelt program spør du meg.. hvis det ikke finnes noe hvor du kan legge inn en string med hvem som får lov til å koble opp eller ikke da..

Er det bare en gang er det knall! :)

 

Men jeg bruker XP på min orginale maskin, og tenkte 2000 på servern.

Funker dette bra?

 

Fint om dere legger ved url's til de forskjellige programmene dere mener jeg bør teste(da noen er vanskelige og finne på google, mye som rimer med "Remote control" :))

Endret av bambam
Lenke til kommentar
Med remote desktop så bør det går bra ja, der kan du og skrive inn brukernavn og passord og lagre det , slik at du bare trenger å dobbelklikke så vips og du er inne på serveren ;)

forutsetter at du har win2k server med terminal services, winxp-pro(rdp) eller win2003(rdp eller ts)...

 

rdp= remote desktop protocol

ts: terminal services

Endret av rwu
Lenke til kommentar

Ang. det å reboote uten tast/mus/skjerm, sett BIOS til "Halt on: no errors", så driter den i om det mangler tast/mus, og så fikser du en eventuell boot loader/manager slik at den også blir automatisk.

Hvordan er det med programmer som Real/Tight/WinVNC, må du logge på maskinen for at servicen skal starte? Isåfall kan du jo lage et logon script som starter og så logger av ( servicen kjører enda ).

Lenke til kommentar

Hvis du har WinXp så kan du gå inn på system egenskaper og velge remote.

Her kan du sette opp slik at du kan koble deg til maskinen din med remote desktop connections som ligger under: Start --> Programs --> Accessories --> Communications --> Remote desktop Connections.

Her skriver du inn IP eller navn på maskinen.

 

Hvis du har 2000 server så kan du sette opp dette under installasjonen eller etter installasjonen under add/remove programs. I 2000 kalles det terminal services.

Endret av Trofast
Lenke til kommentar
Hvordan er det med programmer som Real/Tight/WinVNC, må du logge på maskinen for at servicen skal starte? Isåfall kan du jo lage et logon script som starter og så logger av ( servicen kjører enda ).

Har kjørt TightVNC på min server ei stund no.

Når VNC vert sett opp som ei teneste (service) startar dette før pålogginga. (dette får du spørsmål om under installeringa)

Ein kan då logge seg på VNC og deretter logge seg på Windows.

Denne Web/FTP serveren har kun Straum/nettverkstilkopling.

Endret av knnygar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...