Gå til innhold

Skjermtest i Januar

Ni kon

Anbefalte innlegg

Som de fleste har fått med seg kjører jeg en større test av LCD skjermer i Januar.

Disse skjermen vet jeg skal testes:

Eizo

17" = L557

19" = L767 , L795

20,1" = L885

Hyundai:

17" Q17S

Iiyama:

17" = E431S og H430

19" = E481S

21,3" = H540S

Nec

17" = 1760nx

19" = 1980sx , 1960nx

20" = 2080ux +

Viewsonic:

17” = VG700 og VP171 ( b eller s )

19” = VP191 ( b eller s )

20” = VP201 ( s eller b ) m/S-IPS panel

SONY, Samsung, LG, Sharp, Acer og Hansol har jeg ikke fått vite hvilke modeller de stiller med.

Siden jeg har utrolig mye å gjøre i Jula kunne jeg tenke meg å få tilbakemelding på hvilke skjermer dere syns mangler her.

Testen vil bli gjort 2. og 3. helg i januar. Er du jente og over 25 kan du ta kontakt med meg hvis du ønsker å delta. Dette fordi det kunne vært greit å vite en jentes sysnpunkt også. Testen foregår i Oslo og blir gjort av ca 8 personer.

Dere har nå mulighet til å påvirke med tanker og ideer. Savner du en skjerm så si fra, slik at jeg får kontaktet importør.

Endret av oivind_dahle
Videoannonse
Annonse

Blir mye arbeid for deg detta ;)

Hva med typiske skjermer folk får med sitt hjemmekontor?

Vet ikke hvem som produserer for IBM jeg, de har en 18.1" som de selger litt av. I tillegg så har du Dell f.eks, men de vil vel ikke at de skal testes opp mot mye av kremen du får tilsendt til testing da.

Ellers er jeg glad for at noen spurte om Sony, har ikke hørt så mye fra dem i denne kategorien, de griner vel fordi Trinitron era'n er forbi?

ok, skal ringe sony og få de til å stille, noen spesielle du vil ha testet?

Nei, egentlig ikke. Har en X72H som jeg er veldig fornøyd med, men den er gått ut så vidt jeg vet.

X73 eller HS73 kan du kanskje se på, begge disse skjermene ser ihvertfall bra ut, men ytelsen vet jeg ikke så mye om. Har også lyst å se bilder i "real-life" av disse da sony har en tendens til å leie inn alt for gode fotografer til bildene sine.

Ellers er jeg glad for at noen spurte om Sony, har ikke hørt så mye fra dem i denne kategorien, de griner vel fordi Trinitron era'n er forbi?

Leste en artikkel her på hw for en god stund siden om at sony hadde gitt seg med CRT og skulle satse fullt på LCD, og de har laget en del modeller, men det virker som salget ikke helt har tatt av her i Norge. MPX og Xd.no har jo en del sony skjermer.

Endret av gordito
Utrolig bra, har du som privatperson klart å skrape sammen over 20 lcd skjermer. Basert på lidenskap og en særdels god test som du skrev tidligere.

Da blir det noe å glede seg til over jul også!

Av Samsung må vi vel ha med 193T og gjerne 213.

Stå på!

takker

Tipper det blir et sted mellom 60 - 70 skjermer totalt ;)

Test 1 = 17" og kommer ca 3 uke i Januar + / -

Test 2 = 19" + kommer i slutten av Januar + / -

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...