Gå til innhold

[Løst] Verdivurdering av PC: i5-7400, 8GB RAM, GTX-1060 +++


Anbefalte innlegg

Skal selge PCen min som ble bygd i fjor sommer, og jeg håper at jeg kan få litt hjelp til å finne en passende pris for den.

Jeg tenkte jeg skulle selge den inkl. skjerm, men har nå blitt litt usikker. Det er kanskje best å selge skjermen for seg?

 

Prisene under er fra da jeg kjøpte PCen. Skjermen ble kjøpt i mai i år! 

 

Windows 10 Home følger med. Bestilte minnepenn med Windows fra MS, og det ligger på kr. 1199,-.

 

 

 

 

kCYNNiW.jpg

 

nPYdiFi.jpg

 

C9dYTej.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs vel om 7000-6000 kr er kanskje lettere med tanke på salg, GTX 1060 av de minste er ikke kjent for god ytelse, heller ikke i5 7400.

 

Gjør vel ingenting å selge ting samlet så sant det ikke blir store flaskehalser, og folk er villig å gi bud.

Men kan være folk tror de må kjøpe alt og ikke deler.

Jeg tror skjermen er litt vanskelig å få solgt full HD så ny uten freesync eller gsync spørs vel er så populær.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg tror at skjermen er relativ enkel og selge til de med noe gamer svake pc'r, og svakere skjerm enn din, som ikke har anledning en dyrere oppgradering, og som trenger oppgradering av skjerm.

 

Den har vel andre alternativer for og dekke opp for hva G og Freesync gjør. Hvilken total nytte slik G og Freesync har mange en vel  overdrevent oppfatning av hvor nyttig det er og svært ofte brukes disse sync'ne  feil.

 

 

Lag 2 annonser, en på skjerm, og en på pc, så legger du finn.no annonse nr til den andre annonsen i aktuell anonnse(uff dårlig setning).

 

Pris også pc under tilsvarende som har ligget mer enn en uke med lavest pris.

Om slik rimelig pc ikke er solgt på under en uke ligger du nok for høyt i pris.

 

La den ligge ute nå en stund, synes du ikke du får grei pris ta den ned før desember, så lenger du den ut igjen rundt 7. Desember med litt lavere pris .

 

Inn mot Jul er det høytid for etterspørsel av rimelige pc'r fra foreldre til den yngste/yngre poden.

 

Bor du i et område med mye folk, drar det seg ofte til helt inn mot Jul. Opplevd det flere ganger.

Har hatt folk på døra Julaften kl 20 for og kjøpe pc, hadde da kjørt 4 mil i Taxi (lå godt under tilsvarende på finn.no i pris, la den ut om natten  før Julaften) Avtalen ble inngått grytidlig Julaften, da jeg ble vekket av en ivrig Far på tlf.

Tror aldri jeg er blitt så nedringt på en annonse noen gang, gikk 1-2 morgen timer før jeg fikk slettet annonsen etter første tlf.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...