Gå til innhold

For mange forum?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg blir (til manges store skuffelse) og jeg skal bidra med masse godt stoff fremover!!

jokki

 

Han har jo allerede tatt tilbake sin trussel om å stikke herfra...

 

 

des,OUT!

leste den settningen litt dårlig :blush: misforstod den litt :blush:

Men jeg mente alt det andre.

 

edit: å kalle det for en trussel er bare dumt.

Det kalles å være litt bestemt å stå for noe.

Endret av jokki
Lenke til kommentar

jepp.

 

jeg blir her.

 

Håper ikke religion / politikk tråden blir stengt for lenge.

Men nok til at den får forumet inn i bedre spor. Det er ikke min intensjon å ødelegge for andre seriøse brukere av dette forumet.

Jeg ønsker bare en hyggeligere tone på forumet generellt. En takk her og litt kos der, gjør alle glade.

 

Syns vi alle skal satse på kardemommebyloven her.

 

God Jul til dere alle.

Lenke til kommentar
For å avslutte denne tråden:

 

Handlingsplan er iverksatt fra forumetstyret

Jeg blir (til manges store skuffelse) og jeg skal bidra med masse godt stoff fremover!!

Kardemommebyloven innføres umiddelbart fra min side.

 

God Jul alle sammen.

Det er jo fint at du blir. Det hender jo mens jeg er på jobben at jeg får et innfall om at jeg skal poste 50poster elns for og hjelpe andre. Det er fordi jeg ikke alltid har så mye og gjøre på jobben. Så da har man søppel oppe i et vindu og resten av forumet i et annet vindu.. Følger med på 2ting samtidig går helt fint ;)

 

Du får ha god jul du også.. Her er det ikke pyntet engang..

Du har iallefall vist at du kan forklare meget lett forklart hvordan en LCD virker. (Har selv litt kunnskap om dette siden jeg måtte lære det på Elektronikklinja ifjor. ikke spør hvorfor siden de aldri skal repareres uansett)

 

Men det er sjelden man ser noen med over 5000poster som er meget aktive i hw forum.. Utenom 2-3stk , men vi får nå se da ;)

Lenke til kommentar

Det er vell relativt lite tvil om at nivået på forumet har falt den siste tiden. Det ser i alle fall ut som at det er noe en del brukere (i alle fall av de som poster i harware delen) er enig om.

Spørsmålet er så hva grunnen er, og hva skal man gjøre med det? Jeg tror at grunnlaget for forfallet er at brukerbasen til Hw.no er forandret. Mens forumet før bestod av en mindre (men langt fra liten) gruppe brukere som alle ble medlem for å diskutere hardware, har hw.no nå en mye større brukergruppe.

Er det bra eller dårlig? Hvordan måler man verdien av et forum? Jeg mener at ett forums fordel er dens mulighet til å ta vare på kunskap. Mens man kan diskutere hardware på Irc, er det lettere for at den kunskapen forsvinner. Et forum er mer som et evig voksende leksikon. Og jeg tror at selv om antall innleg per dag stiger, så synker den gjenomsnittlige kunskaps-verdien i forumet. Derfor mener jeg at nivået på forumet har synket.

Den "nye" brukergruppen har kommet sammtidig som hardware.no og forumet har forandret sin profil. Hardware.no er, som nevnt før, medlem av et nettverk. Personlig mener jeg at Akamera, Amobil og Gamer burde ha et egent forum(ikke bare egen forumdel), men det er ikke hovedpoenget med dette innlegget.

Den nye brukergruppen gir en større utfordring for blandt annet moderatorene. Jeg mener at om det finnes en tråd med samme spørsmål som "du" nettop spurte innen de siste 30 dagene så bør tråden stenges og slettes. Jeg innser at dette medfører mye mer arbeid for moderatorene på forumet. Men det er bare å innse at forumet er blitt sinsykt stort, og krever mye menneskelige resurser. Det er kansje en ide å gi begrenset moderator muligheter til utvalgte forumedlemmer? Det er tydlig at moderatorerene har veldig mye å gjøre.

Vedrøerende stenging av Søppel (tull.no sin forumdel?) så er jeg ikke helt sikker. På den ene siden så ser jeg ingen rasjonelle grunner til å beholde den. Chatting kan foregå på Irc (hw.no der), Ba-chat eller lignende. Irc egner seg mye bedre til chatting enn et forum gjør. Noen mener at om man stenger Søppel vil den søppelen spre seg ut til resten av forumet. Det kan kansje være sant den første perioden, men jeg tror at det etter en stund vil det roe seg. Særlig om moderatorene er sitt ansvar bevist.

På den andre siden så er det jo hyggelig med et lite sosialt hjørne her. Det kan være med å skape et miljø, som kan bli med på å holde folk lengre. Men så er det kansje ikke de som er avhengig av en søppel del som vi ønsker å beholde lengst?

 

Til slutt vil jeg si at det er fint at du blir oivind_dahle. Jeg har en Sun sunray som jeg skal fikse på, og trenger garantert hjelp av blandt annet deg. Du er utvilsomt en resurs på ditt område.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...