Gå til innhold

BSU 2 i annen bank


Baela

Anbefalte innlegg

Hei!

Sparer i BSU, og ser at jeg nå har kapasitet til å spare mer enn det jeg gjør. Ønsker å spare i noe typ BSU 2, men min bank tilbyr ikke dette. Må jeg da skifte bank eller er det noen banker tillater at man sparer i BSU 2 hos de selv om man ikke har BSU i samme bank?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Du kan sette inn opptil 300.000 hos OBOS. Har selv flyttet vanlig BSU dit og skal fylle 100k i BSU 2. Jeg valgte OBOS da de ikke setter ned renten når man når 34 år.

 

Leser også i tråden at jeg kan ha en BSU 2 hos DNB, som jeg vurderer å fylle.

 

Spørsmålet er da om jeg skal prioritere å fylle den hos OBOS eller den hos DNB. Hos DNB så mister jeg renten når jeg når 34 og kan kun fylle 25k. Hmm.

 

edit: Så ikke at du spurte om banker som ikke krever vanlig BSU for å ha BSU 2. OBOS krever vanlig BSU.

Endret av jblas44
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har OBOS, og har BSU der + BSU 2.0 eller hva det kalles. I tillegg har jeg fått meg DNB sin "BSU 2.0". Nå trenger man ikke ha BSU der for å kunne få samme rente som BSU, så det er fint. Drawbacket er at man maks kan spare 25k i året som du sier. Hos Obosbanken kan man banke inn alt med en gang. I tillegg har jeg Nordea boligspar.

Problemet er at jeg har noe ekstra. Ikke alltid så enkelt å få rede på tilbud fra alle banker, så vet noen om noen banker som har noe lignende; spytt ut! 

Lenke til kommentar

Jeg har OBOS, og har BSU der + BSU 2.0 eller hva det kalles. I tillegg har jeg fått meg DNB sin "BSU 2.0". Nå trenger man ikke ha BSU der for å kunne få samme rente som BSU, så det er fint. Drawbacket er at man maks kan spare 25k i året som du sier. Hos Obosbanken kan man banke inn alt med en gang. I tillegg har jeg Nordea boligspar.

 

Problemet er at jeg har noe ekstra. Ikke alltid så enkelt å få rede på tilbud fra alle banker, så vet noen om noen banker som har noe lignende; spytt ut! 

 

 

Du har 600k+ i boligspar ordninger? Kjøp deg eiendom som du kan leie ut da vel? Mye bedre avkastning enn bankinnskudd. Hvis det er 5x inntekt som begrenser kjøp, opprett et A/S da vel.

 

Tanker?

Lenke til kommentar

Du har 600k+ i boligspar ordninger? Kjøp deg eiendom som du kan leie ut da vel? Mye bedre avkastning enn bankinnskudd. Hvis det er 5x inntekt som begrenser kjøp, opprett et A/S da vel.

 

Tanker?

Fordi banken kommer selvfølgelig til å kaste penger etter deg bare du oppretter et AS.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi banken kommer selvfølgelig til å kaste penger etter deg bare du oppretter et AS.

 

Personlig har jeg ikke erfaring med å drive selskap. Jeg har dog flere bekjente som har opprettet A/S for å investere i eiendom. Jeg har spurt dem om det, fordi jeg vil kanskje gjøre det samme i fremtiden. Det jeg har blitt fortalt, er at så lenge de kunne legge frem for banken at de ville gå i overskudd på objektet de ønsker, så var det ikke noe problem å få lån. Selvsagt trenger man jo kapital for å låne penger, men hvis jeg tolket deleder rett, sitter hen på en del kapital.

 

Det blir mye mer aktiv deltagelse (les: jobb) enn å ha penger på konto til 3,5%~ rente. Alt ettersom hva man kjøper, og hvem man leier ut til.

Lenke til kommentar

Du har 600k+ i boligspar ordninger? Kjøp deg eiendom som du kan leie ut da vel? Mye bedre avkastning enn bankinnskudd. Hvis det er 5x inntekt som begrenser kjøp, opprett et A/S da vel.

 

Tanker?

 

Eier en leilighet. Selv om jeg oppretter et A/S får jeg neppe lån til bolig nummer to...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...