Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Info om denne pæren?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det samme som disse https://www.youtube.com/watch?v=Oqpyc8huRLE ?

 

Synes som sagt det ligner veldig på en lysdiode. Synes jeg kan skimte en anode og katode (som da også er representert ved de to beina). Er det mulig å fjerne det melkehvite for å se hva som er under? Kan godt hende dette er tredd over for å virke som en lysdiffuser (spre lyset mykt og jevnt).

 

nysgjerrig på, hvis originale instrumentpære er tradisjonell glødepære(?), kan man erstatte de med diode (led?) som jeg f.eks. linket til over her? Eller kalles det "diode" uansett, på slike små størrelser?

Lenke til kommentar

nysgjerrig på, hvis originale instrumentpære er tradisjonell glødepære(?), kan man erstatte de med diode (led?) som jeg f.eks. linket til over her? Eller kalles det "diode" uansett, på slike små størrelser?

Vanlige dioder skal typisk ha rundt 3V +/- og vil nærmest eksplodere hvis det er 12V i sokkelen.

 

På en såpass gammel bil vil jeg tro det er vanlige glødepærer med filter. Men kan ikke si det 100%. Har du ikke en VAG-forhandler i nærheten du kan rulle innom og spørre?

Lenke til kommentar

Vanlige dioder skal typisk ha rundt 3V +/- og vil nærmest eksplodere hvis det er 12V i sokkelen.

 

På en såpass gammel bil vil jeg tro det er vanlige glødepærer med filter. Men kan ikke si det 100%. Har du ikke en VAG-forhandler i nærheten du kan rulle innom og spørre?

 

Nei. Har ett "vanlig" verksted som eg kan stikke innom å høre om de har noe som ligner, eller har en formening om hva slags pære dette er...  :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...