Gå til innhold

Whitebox, erfaringer?


etm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakket med whitebox i dag , da vart det sagt at maskinene kommer til å bli sendt ut fredag eller mandag, men mest sannsynelig ikke før mandag. De kommer også til å ringe alle som har bestilt på mandag for å bekrefte at dem har sendt maskinen. Dem venter fremdeles på tasturene.

 

RScue

Lenke til kommentar

Heisann, har nå brukt noen timer på å lese igjennom mer eller mindre alle postene i denne tråden..

Er nesten garantert at jeg går for en CL1557 nå, men det er en del ting jeg lurer på!

 

-Kommer 1557 med norsk tastatur?

-Er den fortsatt mulig å få til intro pris? (finner den ikke på whitebox.no)

-Er det samme maskinen som cl50, bare med et radeon 9600 kort?

-Er batterilevetiden på 4-5 timer?

-Er den støysvak? (da tenker jeg på om den går ann å bruke i timene på skolen)

 

Tror jeg fikk spurt om det jeg primært lurte på..

Men hvis man må velge mellom cl50 og 1557 så er vel definitivt 1557 det beste valget?

Maskinen skal jeg bruke til å jobbe mye med design programmer, samt spille en del og lage musikk.... 1557 må da være den ideelle maskinen både for Lan (TG) og skolen?

 

Takker for svar! :D

Lenke til kommentar
Heisann, har nå brukt noen timer på å lese igjennom mer eller mindre alle postene i denne tråden..

Er nesten garantert at jeg går for en CL1557 nå, men det er en del ting jeg lurer på!

 

-Kommer 1557 med norsk tastatur?

-Er den fortsatt mulig å få til intro pris? (finner den ikke på whitebox.no)

-Er det samme maskinen som cl50, bare med et radeon 9600 kort?

-Er batterilevetiden på 4-5 timer?

-Er den støysvak? (da tenker jeg på om den går ann å bruke i timene på skolen)

 

Tror jeg fikk spurt om det jeg primært lurte på..

Men hvis man må velge mellom cl50 og 1557 så er vel definitivt 1557 det beste valget?

Maskinen skal jeg bruke til å jobbe mye med design programmer, samt spille en del og lage musikk.... 1557 må da være den ideelle maskinen både for Lan (TG) og skolen?

 

Takker for svar! :D

Særlig Whitebox er ufattelig treige er det jo ingen som har testa den maskinen enda da.. så sjekk:

http://members.cox.net/djohnson78/1557g_review.htm

så finner du vel den eneste reviewen av den og den forteller vel det meste som du kanskje ikke finner her på forumet..

Når det gjelder prisen så må du vel ringe whitebox men så ustabile de er får du den sikkert også til intro pris om du spør om det.

Så:

Ja den kommer med norsk tastatur

Ikke samme maskin som CL50, eneste likhetene er vel prossesoren og harddiskene.

Batteritiden og støysvakheten står i URLen ovenfor.

Og får du den til samme pris kan jeg ikke annet enn konkludere med at 1557 er en bedre maskin(lettere, mindre, nyere hovedkort som tillater høyere prossesor hastigheter og neste generasjon pentium-m, kan velge raskere ram brikker, mye bedre skjermkort(30-40% raskere).

Lenke til kommentar

  • Ja
  • Whitebox sa man kunne få CL1557 til samme pris som CL50 frem til den blir lansert, så ja, det tror jeg
  • Nei, dette finner du tidligere i tråden. CL1557 baseres på en annen maskin enn CL50, men har noenlunde like spesifikasjoner. Forskjell er bl.a. som du nevner skjermkortet. I tillegg er visstnok hovedkortet noe mer fremtidsrettet, da det bl.a. støtter Pentium-M opp till 2,0GHz. Og WLAN 802.11g er standard.
  • Batterilevetid og støy er det ingen som kan si noe om, da ingen har fått maskinen ennå. Centrino-maskiner er vel generelt støysvake, så det burde ikke være noe problem.

Så nettopp at bryhon kom meg i forkjøpet - vel, når jeg først har kommet hit, poster jeg allikevel :p

Lenke til kommentar

Har nå lest den 1557 omtalen bryhon linka, men det er en liten ting jeg stusser litt på... I omtalen står det blant annet:

 

15" XGA TFT LCD Monitor (1024 x 768)

 

Dette med oppløsningen er det jeg lurer mest på, etter å ha lest de fleste postene i denne tråden var jeg ganske sikker på at 1557 kjørte høyere oppløsning enn 1024x768??

Lenke til kommentar
Har nå lest den 1557 omtalen bryhon linka, men det er en liten ting jeg stusser litt på... I omtalen står det blant annet:

 

15" XGA TFT LCD Monitor (1024 x 768)

 

Dette med oppløsningen er det jeg lurer mest på, etter å ha lest de fleste postene i denne tråden var jeg ganske sikker på at 1557 kjørte høyere oppløsning enn 1024x768??

Du finner svaret i tråden her...! Og det er nevnt mange ganger til alle som har funnet på å spørre om det...!

 

Huff, når skal folk lære å lese hele tråden før de stiller spørsmål, føles som om alt går i en sirkel, hehe... :no::scared:

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
Fant nettopp ut at søskenbarnet mitt sin CL50 ble levert med engelsk tastatur. Noen andre som har opplevd det samme?

De folka i Whitebox snakka noe om at de av og til har lite med tastatur og derfor sender ut før de har fått tastaturene istedet for å vente på tastaturene for så å sende maskinen..

Bare ringe til de så får du visstnok tastaturet i posten..

 

Var vel ikke helt det du spurte etter men ;)

Endret av bryhon
Lenke til kommentar

Shrugs, grunnen til at folk fikk engelske tastaturer er enkel.

De er tomme for norske, og de ønsket å få ut lappisene til kundene i tide.

Dem har fått beskjed av leverandøren av på mandagen neste uke eller no kommer de nyeste COMPAL tasturene som er norsk og helt feil fri..

 

Noe vi nye cl50 eiere tjener godt på :)

 

Og til dere med wlan problemet i linux.

 

Som jeg har sagt tidligere i tråden.

Både a+b og G kortet er støttet.

a+b er atheroes og har en egen patch / drivere som må legges inn i kjerna.

Mens G kortet funker helt fint og er default støtta i den nye 2.6.1 kjerna i linux.

Du trenger også nyeste hotplug og en firmware som skal emuleres :)

For dere som fortsatt kjører 2.4.x kjerna så er det håp, det er patcher for denne kjerna, men vil uansett anbefale 2.6.1 kjerna.

Denne fungerer helt perfekt på min cl50

 

Ang 1557:

Denne maskina er prikk lik med cl50 utnom et par punkter.

1. Den har optisk lyd ut

2. Den har 9600

3. Den har dårligere batteri tid enn cl50

4. 1557 støtter cpuer opp til 2ghz mens cl50 støtter kun 1.8

Endret av PulZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...