Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Utleier bryter seg inn.


Siv

Anbefalte innlegg

Ett eller annet gir meg følelsen av at trådstarter holder tilbake informasjon her. Høres lite sannsynlig ut at en hushai kjøper opp eiendom for så å begynne å forfølge leieboere, til og med på eventuell ny adresse, og at dette er h*n "kjent for".

Endret av bas
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett eller annet gir meg følelsen av at trådstarter holder tilbake informasjon her. Høres lite sannsynlig ut at en hushai kjøper opp eiendom for så å begynne å forfølge leieboere, til og med på eventuell ny adresse, og at dette er h*n "kjent for".

Holder tilbake informasjon faktisk!

 

Om du leser tråden så er all informasjon i saken kommet i rett hende (dvs politi og advokat). Jeg har ikke holdt tilbake boe info til de!

 

I et forum på internet derimot hvor vedkommende kan sitte og følge med (ja for de er syk nok til det) der kommer ikke mer enn det som er kommet her.

 

Dvs: de har brutt seg inn hos meg, det var det siste som skjedde.

 

De har forfulgt meg over tid, oppsøkt både jobben min og mine foreldre av grunner de ikke vil oppgi.

 

Dette har ogse sjedd med etpar av mine venninner som også har leid hos de.

 

Det er noe som heter psykopater og det kan også hushaier være!!!

Lenke til kommentar

Ett eller annet gir meg følelsen av at trådstarter holder tilbake informasjon her. Høres lite sannsynlig ut at en hushai kjøper opp eiendom for så å begynne å forfølge leieboere, til og med på eventuell ny adresse, og at dette er h*n "kjent for".

 

Skjerp deg!

 

Her sitter det en person som nettop har opplevd den største krenkelse av privatlivets fred som en leietaker kan oppleve, nemlig at huseier bryter seg inn og ikke forlater igjen før politi blir kontaktet!

 

At politiet agerer så raskt som de her har gjort ervel et tydelig tegn på at ikke alle hushaier har helt rent mel i posen.

 

Hva med å respektere TS i at hun ikke kan si mer enn det som er sagt. Ingen av oss vet hvem personene bak hver skjerm er og det kan like godt være at dere som kommer med disse respektløse kommentarene som denne jeg svare på her er slike som ønsker info for å spre videre til disse syke folkene.

 

 

Anonymous poster hash: b5b0b...f39

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men husk at du bryter loven om du filmer uteområdet med mindre du har fått tillatelse av eier og det er kun hans eiendom som blir overvåket.

 

Hadde en episode hvor en leietaker hos mine foreldre hadde kamera i vinduet sitt som overvåket eiendommen derfra. Dette er ulovlig.

 

Men jeg regner med at det er snakk om innsiden av boligen du leier og da går det sikkert grei, men merk at jeg tror han over tar litt feil da det gjelder hva som blir lagret, ikke streaming.

 

Såvidt meg bekjent holder det ikke å bare sette opp et skilt. Man må søke om det på bakgrunn av gjentatt kriminalitet osv. Jeg mener å erindre at det står tydelig beskrevet på datatilsynets sider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men husk at du bryter loven om du filmer uteområdet med mindre du har fått tillatelse av eier og det er kun hans eiendom som blir overvåket.

 

Hadde en episode hvor en leietaker hos mine foreldre hadde kamera i vinduet sitt som overvåket eiendommen derfra. Dette er ulovlig.

 

Men jeg regner med at det er snakk om innsiden av boligen du leier og da går det sikkert grei, men merk at jeg tror han over tar litt feil da det gjelder hva som blir lagret, ikke streaming.

 

Såvidt meg bekjent holder det ikke å bare sette opp et skilt. Man må søke om det på bakgrunn av gjentatt kriminalitet osv. Jeg mener å erindre at det står tydelig beskrevet på datatilsynets sider.

 

Her er reglene. På privat eiendom gjør du stort sett som du vil.

Lenke til kommentar

Ah. My bad. Jeg antok det gjaldt leie av del av bolig men ser nå at ts indikerer at han leier hele boligen.

Gitt at han leier hele boligen og leieavtalen også inkluderer eiendommen så er det nok good, ja.

 

Datatilsynet ser ut til å skille mellom

  • egen eiendom
  • annen persons eiendom
  • offentlig område

Vil en leieavtale medføre samme rettigheter som om det skulle være egen eiendom når det gjelder overvåking?

Lenke til kommentar

Datatilsynet ser ut til å skille mellom

  • egen eiendom
  • annen persons eiendom
  • offentlig område

Vil en leieavtale medføre samme rettigheter som om det skulle være egen eiendom når det gjelder overvåking?

Den generelle hovedregelen er at man disponerer leieobjekt som om det var ens eget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...