Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

ONS og tiden etterpå


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal prøve å gjøre en forholdsvis lang historie kort.

 

Så:

Jeg begynte å studere i høst. Kom inn i en god gjeng på ca 10 personer, hvor vi er litt færre som er ganske close. Festet en god del med disse, og merket tidlig at det var en litt flørtete kjemi mellom ei av jentene og meg, og vi hadde det mye morsomt ilag. Jeg holdt likevel litt igjen ett par ganger av diverse årsaker.

 

For ett par helger siden havnet vi til sengs etter en fuktig kveld, våknet opp sammen og begge to ga uttrykk for at vi hadde det ganske bra. Samtidig var vi begge krystallklare på at det kun var ONS.

 

Utpå ettermiddagen dro ho hjem, og jeg regnet med alt ville falle tilbake slik det hadde vært. Men den gang ei.. Nå virker ho plutselig care til det meste jeg gjør og sier. Er dette en taktikk om å leke hard to get ovenfor meg, eller hva? Jeg er ikke interessert i noe mer, men vil fortsatt kunne føre en normal samtale med både ho og gjengen og ha det gøy uten at ho skal gjøre det kleint.

 

Har vurdert å trekke meg pent unna, men er ikke interessert i å miste den gjengen jeg har her i byen.

 

På forhånd, takk!

 

Anonymous poster hash: 8467d...aa1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan man se. Dette er ting som oppstår i alle psykososiale kretser med motsatt kjønn. Seksuell spenning er omtrent nødt til å oppstå. Det er som tv-serien Venner for livet om igjen hele tiden.

 

Hvis et slikt vennskapsnettverk skal vare over tid, så må alle være inneforstått med de fundamentale psykologiske drivkreftene som får oss mennesker til å tikke og gå.

 

Alle må forstå at kjærlighetsromanser kan oppstå, og alle må være villige til å ta risikoen om å kanskje miste noen av flokken hvis det skulle skje. Det er ofte aldri likt fordelt av kjønn i slike vennegjenger, så noen blir forlatt og andre finner sammen.

 

Noen mennesker trives i slike omstendigheter. Noen er villige til å betale prisen og la spillet gå sin gang.

 

Andre trives best nærmest på egen hånd, for da er det følelsesmessige og psykologiske mye lettere å håndtere. Man har ikke alle de energiene rundt seg som påvirker og drar en hit og dit hele tiden. Man går glipp av litt psykososial trening, men det finner man også i små doser på andre måter og i andre kretser.

 

Sånn fungerer hele verden. Du må bestemme deg for hvordan du skal håndtere alt det her.

 

Når det kommer til hvorfor ho nå tilsynelatende spiller litt overbærende, kan ha mange grunner. Det kan være ho tenker over de samme tingene du gjør og hvordan dette skal utvikle seg over tid. Kanskje ho angrer litt helhetlig sett. Det kan naturligvis være at ho vurderer muligheten om noe mer, og ser an dine reaksjoner. At du nå viser at du ikke e interessert i et forhold, sprer ho kanskje.

 

Det kan være så mange ting. Derfor burde du ha tenkt igjennom det her før seansen ble satt i gang. Men siden vi ikke lærer noe om det som faktisk er viktig i livet, i skolen, så blir det usikkerhetsmomenter som det her.

 

Kjernen i det hele er at alle involverte lander på en plass og med en livskonklusjon de kan leve med. Så det beste er kanskje om du tar en konfidensiell prat med ho. Da får i hvert fall -du- svar.

Lenke til kommentar

Det kan man se. Dette er ting som oppstår i alle psykososiale kretser med motsatt kjønn. Seksuell spenning er omtrent nødt til å oppstå. Det er som tv-serien Venner for livet om igjen hele tiden.

 

Hvis et slikt vennskapsnettverk skal vare over tid, så må alle være inneforstått med de fundamentale psykologiske drivkreftene som får oss mennesker til å tikke og gå.

 

Alle må forstå at kjærlighetsromanser kan oppstå, og alle må være villige til å ta risikoen om å kanskje miste noen av flokken hvis det skulle skje. Det er ofte aldri likt fordelt av kjønn i slike vennegjenger, så noen blir forlatt og andre finner sammen.

 

Noen mennesker trives i slike omstendigheter. Noen er villige til å betale prisen og la spillet gå sin gang.

 

Andre trives best nærmest på egen hånd, for da er det følelsesmessige og psykologiske mye lettere å håndtere. Man har ikke alle de energiene rundt seg som påvirker og drar en hit og dit hele tiden. Man går glipp av litt psykososial trening, men det finner man også i små doser på andre måter og i andre kretser.

 

Sånn fungerer hele verden. Du må bestemme deg for hvordan du skal håndtere alt det her.

 

Når det kommer til hvorfor ho nå tilsynelatende spiller litt overbærende, kan ha mange grunner. Det kan være ho tenker over de samme tingene du gjør og hvordan dette skal utvikle seg over tid. Kanskje ho angrer litt helhetlig sett. Det kan naturligvis være at ho vurderer muligheten om noe mer, og ser an dine reaksjoner. At du nå viser at du ikke e interessert i et forhold, sprer ho kanskje.

 

Det kan være så mange ting. Derfor burde du ha tenkt igjennom det her før seansen ble satt i gang. Men siden vi ikke lærer noe om det som faktisk er viktig i livet, i skolen, så blir det usikkerhetsmomenter som det her.

 

Kjernen i det hele er at alle involverte lander på en plass og med en livskonklusjon de kan leve med. Så det beste er kanskje om du tar en konfidensiell prat med ho. Da får i hvert fall -du- svar.

Jeg har aldri sett på det på den måten du framstiller det på, men jeg må si jeg finner den meget interessant og antageligvis helt riktig.

 

Måten jeg bestemte meg for å styre dette på var egentlig såre enkel: Laget en morsom greie ut av det hele når det bare var oss to tilstede, og dro opp en del morsomme momenter hvor jeg, for å si det på godt norsk, dreit meg loddrett ut den natta. Etter det virker det som om ho lettere puster, og det lettet mye på stemninga.

 

Nå er vi tilbake til start virker det som, så får vi se om man går på samme smellen en gang til.

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 8467d...aa1

Lenke til kommentar

Er hennes aksept av ting du sier og gjør vital til at du får henge med gjengen? Oppføre deg eksemplarisk og la henne dumme seg ut ved å oppføre seg som en bitter bitch. Bare slapp av mens hun henger seg selv.

 

 

Overhode ikke. Hva ho synes og mener om hvordan jeg er og uttrykker meg er irrelevant. Dog er ho en person som for meg er morsom og interessant i den grad at ho utfordrer meg. Likevel er jeg ikke en person som gidder å være i en klikk med noen som ikke klarer å føre en vanlig, casual samtale med meg fordi vi har ligget sammen..

 

Anonymous poster hash: 8467d...aa1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...