Gå til innhold

Råd ang. disponering av penger


Anbefalte innlegg

Jeg har dessverre inkassogjeld, noe av dette har gått til namsmann og noe har ikke.

 

Jeg har nå hatt flaks og vunnet litt penger. Det er ikke i nærheten av å være nok til å dekke all gjelden, men vil kunne dekke noe om jeg bruker ALT på gjeld.

 

Dilemmaet her er at jeg også har et stort behov for å ta lappen og kjøpe meg en billig bil, da dette vil gjøre det mye lettere for meg å finne ny jobb etter nedskjæringer i bedriften. Det har jeg nå midler til å finansiere, men det vil da gjøre at det nesten ikke er noe igjen til å betale gjeld.

 

Jeg prøver ikke å unngå å betale kreditorene mine, men ser at dette er en unik mulighet til lappen og bil som jeg ikke kommer til å få igjen.

 

Hva bør jeg gjøre?



Anonymous poster hash: 7f877...bc1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bil er ikke bare en engangsutgift. Det er ca 40 000 i året i avgifter, skatt, bom, drivstoff, vedlikehold, uforutsette reparasjoner. Med mindre du har ca 3000 kr per måned å sette av til bil, så mener jeg det ikke er verdt bryet.

 

Mange mener det kan gjøres mye billigere, og det er kanskje sant, men da må du bruker mange timer av livet ditt på å jakte delebiler for å få deler billig, og du må lære å kjenne bilen din inn og ut for å gjøre all jobben selv. Så da selger du fritiden din. Da kan det kanskje bli billigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...