Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gode xenon pærer


Cocola

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror du vil få høre av de fleste at Philipsene du nevner er veldig bra. Uten budsjettak er det vel de eller Osram Night Breaker-pærer som er top of the line.

 

Selv kjøpte jeg inn betydelig billigere D3S pærer fra CNLight og er foreløpig veldig fornøyd med de. Virket som de hadde god byggkvalitet. Har nå fått testet de ordentlig på et par dunkle høstkveldene og de lyser (litt) bedre enn de originale Osram Xenarc'ene noen gang gjorde. Det ser jo også litt mer moderne ut.

 

Ellers er jeg glad for at jeg ikke valgte høyere Kelvin enn jeg gjorde (5000K). Satt på med en bekjent som hadde byttet til Lumen-pærer med 6000k. De var stilige, men jeg synes de var i overkant blå (smak og behag) og - viktigst av alt - de lyste ikke like godt. Dette er også "billigpærer" forøvrig.

 

Link til de jeg kjøpte: https://acb.no/Details.asp?ProductID=3108

 

Men tror ikke det er feil å kjøpe de du vurderer.

Lenke til kommentar

Pærer med hvitere/blåere lys har som regel et filter på glasset, og lyset blir dertil svakere enn 4300k som er standard. Osram sine cool blue intense har en annen gassmix som gjør lyset litt hvitere og lyssttyrken blir ikke dårligere.

 

Sammenlignet med Nighbreaker så er Cool Blue Intense hvitere, men mulig nightbreaker lyser bedre.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Jeg bestilte Osram Nightbraker fra England. Fremdeles dyre men halv pris i forhold til i Norge.

Det er et dodgy råd uten å legge ved en lenke til en troverdig nettbutikk. For det første er vel regnestykket uten norsk mva (som du vel må betale), i tillegg til en betydelig risiko for å få en dårlig forfalskning. Det finnes tjukt med fake merkepærer.

Lenke til kommentar

Det er et dodgy råd uten å legge ved en lenke til en troverdig nettbutikk. For det første er vel regnestykket uten norsk mva (som du vel må betale), i tillegg til en betydelig risiko for å få en dårlig forfalskning. Det finnes tjukt med fake merkepærer.

powerbulbs.co.uk. Kjent side. Halv pris var medregnet frakt, moms og tollgebyr.

Endret av sedsberg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...