Gå til innhold

Siste sjekk før bestilling - 20K stasjonær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Asus EZ Flash" heter den.

Hei!

 

Tusen takk for det.

 

Oppdaterte til siste BIOS men fortsatt ingenting. Leste om at voltage kunne ha mye å si. Tok den opp fra 1.4 til 1.6 og nå booter alt fint opp :)

 

En liten thing tho.. Vet jeg kjører på hovedkortet/cpu'en nå, men selv i Windows føles ting "laggy". Kjører 2K skjerm, så kan det ha noe med at jeg ikke har skjermkort å gjøre? Ting føles liksom bare "litt" hakkete. ( Minimalt, men legger merke til det ).

Lenke til kommentar

Viser det at RAM står på 2133 i BIOS, så har du ikke satt på XMP. I Windows bruker du CPUz til å lese av dette.

Du er en helt!

 

Lastet ned  driverne nå for hovedkortet ( chipset og litt forskjellig ), og alt er snappy :)

 

Skal laste ned CPUz nå for å se hva som står angående mhz på ram.

 

Byttet volten på RAM til 1.6 ja.. er det dårlig?

Lenke til kommentar

Byttet volten på RAM til 1.6 ja.. er det dårlig?

 

RAM volten trenger ikke å være så høy som 1.6v. Brikkene er vel sertifiserte for DDR4 4000 CL19 med 1.35v. Skal du tweake litt mer som Nizzen sier, så hold deg under 1.45v vil jeg si - f.eks sett dem til 1.40v.

 

"NB Frequency" som hopper fra 800 Mhz og oppover er minnekontrolleren i CPU. For at den skal stå fjellstødt på 4000+ Mhz, så må dette settes manuellt i BIOS, og all strømstyring bør du slå av.

Lenke til kommentar

Meg igjen,

Fikk bluescreen på 4000mhz, så tok vekk XMP og PC funker fint. Synes dette er veeeldig rart.. men FIFA 19 hakker litt. Har ikke testet andre spill enda, men likevel.. ( Hakker mindre på 2133mhz enn den gjorde på 4000mhz da ). Vet ikke hva det kan skyldes og synes det er veldig, veldig rart.. Sjekket CPU / Minne / GPU bruken, og de ligger kun på 20%. Kan det være at driverne til RTX ikke er "gode" nok enda, da kortene er såpass nye?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...