Gå til innhold

Siste sjekk før bestilling - 20K stasjonær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, alright nå forstår jeg fint lite av hva som skjer her ;) Men takker likevel!

Betroz, da bestiller jeg 1000GB versjonen av den SSD'en du linka til. Takker for det!

Bortsett fra RAM'en, ser oppsettet bra ut? Så bytter jeg bare ut den RAM'en som er i handlekurven nå med : https://www.proshop.no/RAM/GSkill-TridentZ-DDR4-4000-C19-DC-SR-16GB/2591019 fra proshop sammen med SSD.. edit : Ser at de ikke er på lager.. Bestiller bare de hvite, da :)

Et siste "KJØR!"-signal fra dere så bestilles det!! :)



 

Lenke til kommentar

Blir bra det :)

Var jeg deg ville jeg ikke prøvd å overklokke din 8700K siden du valgte Kraken X42 da. Kjør stock CPU + XMP på RAM.

 

Skal lese meg litt opp på XMP osv. og hva det faktisk innebærer :) Tusen takk for hjelpen! Tror nok PC'en klarer å kjøre de spillene jeg ser for meg at den skal klare de neste par årene selv uten OC :)

Lenke til kommentar

Skal lese meg litt opp på XMP osv. og hva det faktisk innebærer

Når du har satt alt sammen, så tar du først å oppdaterer til nyeste BIOS. Noe du kan gjøre fra inne i BIOS, egen modul for det der. Så etter en reboot eller to, så se etter "XMP profile" og skru på den. Det som skjer da er at BIOS leser fra en chip på selve RAM brikkene som har info om hastighet og timings, slik at du får det du har betalt for. Ikke verre enn dette :)

 

Tror nok PC'en klarer å kjøre de spillene jeg ser for meg at den skal klare de neste par årene selv uten OC :)

 

Ja, en 8700K vil holde lenge selv ved stock hastighet :)

Lenke til kommentar

Når du har satt alt sammen, så tar du først å oppdaterer til nyeste BIOS. Noe du kan gjøre fra inne i BIOS, egen modul for det der. Så etter en reboot eller to, så se etter "XMP profile" og skru på den. Det som skjer da er at BIOS leser fra en chip på selve RAM brikkene som har info om hastighet og timings, slik at du får det du har betalt for. Ikke verre enn dette :)

 

 

Ja, en 8700K vil holde lenge selv ved stock hastighet :)

Takk, takk!

 

Dumt spørsmål ,men kjøleren jeg har kjøpt passer vel til i7?

 

https://www.komplett.no/product/945125/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/cpu-vannkjoeling/nzxt-kraken-x42-cpu-kjoeler?noredirect=true?noredirect=true

 

 

Lenke til kommentar

Da er pcen bygget! Alt utenom rtx..

 

Vannkjøleren ga meg en feilmelding med at "no cpu fan detected". Leste at dette var noenlunde vanlig, så tok å skrudde denne på ignore i bios.

 

Xmp er en annen story. Av å sette xmp på profile 1(eneste tilgjengelige), skrur pcen seg på med alle viftene og lys, men no detection på skjermen.. Tips?

Lenke til kommentar

Nei. Leta etter en måte å gjøre det på internt via bios, men fant ingenting. På. Youtube oppdaterte de fleste bios ved eksternt minnebrikke osv. Har du tips her?

 

Du valgte Asus hovedkort eller åssen var det igjen? Skal være en BIOS modul inne der, men kan hende bare Hero korta og høyere modeller har dette. Står uansett om dette i manualen til hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...