Gå til innhold

Til dere som bor alene! Hvor mye penger bruker dere i mnd?


_h_e

Anbefalte innlegg

Hehe, ja. Har brukt i underkant av 400 kr denne måneden på å spise ute.

 

Hehe ok.

 

Jippi, jeg klarte å omstille meg, nå putter jeg en stor flaske springvann i fryseren i et par timer og drikker av den gjennom dagen, til isen har smeltet helt. Nå trenger jeg ikke kjøpe brus eller kullsyrevann lenger!! :D

 

Og jeg skal begynne å koke ferske grønnsaker til middag, med hovedvekt på grønne. Trenger folat.

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bor alene og har nok et unormalt lavt forbruk da jeg investerer det meste av hva jeg får utbetalt og holder meg stort sett til gratis aktiviteter med venner.

Boliglån + felleskostnader: 5000

Mat + hus.artikler: 4000

Bilforsikring + drivstoff: 700

Strøm: 500

Treningssenter: 450

Mobil: 99

Øvrig: 0 kr :)

Bruker like mye nå som når jeg var student og leiet x)

Lenke til kommentar

Da har jeg fulgt opp lovnaden min fra i går og kokt og spist fullt av grønnsaker. Tenkte å lage suppe men grønnsaker er satan så dyrt i seg selv. Hva er det som feiler dette landet? :(

 

Man får et valg, grønnsaker eller animalske produkter. Men ingen av dem duger i lengden hver for seg.

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Lån 9000,-

Fellesutgifter 2500,-

Forsikringer 1200,-

Mobil 750,-

Bensin 2000,-

Strøm 200,-

Studielån 500,-

Andre utgifter 15000,-

 

Klar over at jeg har et høyt forbruk, men bryr meg egentlig ikke. Man lever bare en gang.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Boliglån: 7500


Bolig- og innboforsikring: 400


Dagligvarer: 3500


Bil: Drivstoff, bildeler, reparasjoner, EU-kontroll, bompenger, parkering (snitt siste tre år): 1000 


Bil: Bilforsikring og årsavgift: 500


Strøm (snitt siste tre år): 1400


Kommunale avgifter: 600


Renovasjon: 350


Eiendomsskatt: 200


Internett og tv: 650


Tannlege/lege: 200


 


Formuesskatt: 0


Strømmetjenester: 0


Andre abonnement: 0 


Felleskostnader: 0


Studielån, billån, andre lån: 0


Kollektivtransport: 0


Trening: 0


Mobil: 0


Spise ute: 0


Unger: 0


 


Sum: ca. 15-16k


 


Ikke medregnet: klær, reiser, oppussing, data/elektro-ting, diverse 


 


Totalt blir det ca. 16k+4k = 20k/mnd


 


Alt som er til overs går til sparing/verdipapirspekulasjon.


 


Føler det er lite å kutte i her. Kunne solgt bilen, syklet til jobben, senket temperaturen og spist mindre og/eller vond mat. Da hadde jeg kanskje spart 3-4k kr/mnd fast. Men det gidder jeg jo selvfølgelig ikke.


Endret av hazemuki
Lenke til kommentar

7000,- Husleie

500-1000 i strøm

1000 studielån

10000 sparing

500 pensjonssparing

500 forsikringer

 

Da har jeg ca 8000-10000 til andre utgifter som blant annet er mat, klær, underholdning, reise, ja, alt annet.

Om ca 6 mnd er huset mitt bygget ferdig og husleien går da over i å nedbetale boliglån. Vil da ta en god del mer over på pensjonssparing også.

Lenke til kommentar

Hehe ok.

 

Jippi, jeg klarte å omstille meg, nå putter jeg en stor flaske springvann i fryseren i et par timer og drikker av den gjennom dagen, til isen har smeltet helt. Nå trenger jeg ikke kjøpe brus eller kullsyrevann lenger!! :D

 

Og jeg skal begynne å koke ferske grønnsaker til middag, med hovedvekt på grønne. Trenger folat.

 

Flink!  :)

Lenke til kommentar

Bor alene og har nok et unormalt lavt forbruk da jeg investerer det meste av hva jeg får utbetalt og holder meg stort sett til gratis aktiviteter med venner.

Boliglån + felleskostnader: 5000

Mat + hus.artikler: 4000

Bilforsikring + drivstoff: 700

Strøm: 500

Treningssenter: 450

Mobil: 99

Øvrig: 0 kr :)

Bruker like mye nå som når jeg var student og leiet x)

Ikke verst!  :w00t:

Lenke til kommentar

Da har jeg fulgt opp lovnaden min fra i går og kokt og spist fullt av grønnsaker. Tenkte å lage suppe men grønnsaker er satan så dyrt i seg selv. Hva er det som feiler dette landet? :(

 

Man får et valg, grønnsaker eller animalske produkter. Men ingen av dem duger i lengden hver for seg.

Hvorfor ikke kombinere det? Trenger ikke å spise bare grønnsaker for å være sunn, høres ikke noe godt ut. Og forresten: En pakke med fryst brokkoli koster vel rundt 10 kr. Så ikke all grønnsaker er dyrt  ;)

Lenke til kommentar

7000,- Husleie

500-1000 i strøm

1000 studielån

10000 sparing

500 pensjonssparing

500 forsikringer

 

Da har jeg ca 8000-10000 til andre utgifter som blant annet er mat, klær, underholdning, reise, ja, alt annet.

Om ca 6 mnd er huset mitt bygget ferdig og husleien går da over i å nedbetale boliglån. Vil da ta en god del mer over på pensjonssparing også.

Ser ut som du har en god slant med penger, haha. Å spare 10k i mnd virker fjernt for meg. Men ikke så rart når jeg ikke får full lønn :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...