Gå til innhold

Ekstra inntekter, mine tips


Anbefalte innlegg

Har trengt litt ekstra inntekter i det siste. Dette var det jeg gjorde,

 Sier ikke at det vil passe for alle og ikke minst være tilgjengelig. Men jeg bor i 20 min utenfor Oslo og føler det burde strekke til nok av mennesker.

 

-Tok steget inn i styret og får da et styrehonorar på 60k /årlig ( Typisk 1-2 samtaler om dagen + helgearbeid 2 dager i mnd )

-Samtidig så tar jeg en eller annen Finn småjobb hver helg som typisk gir meg alt ifra 1-5k

( Typisk kaste søppel eller flytte noe ) 

 

-Er medlem på diverse apper som tilbyr frakttjenester.. gjennomsnitt 2 ganger i uken får jeg en jobb som innebærer et lite pitstop på vei til jobb. ca 5-600kr uken

 

Følger smått med på Mittanbud på litt "større" prosjekter. Typisk frakte MC eller andre ting som drar inn 10-20k ( Sjeldent ) 

 

Inntekt mnd =

Styrehonorar: 5k

Finn småjobb: 12k

Frakt App: 1.5k

Frakt mitt anbud: 3k

 

Kostnad:

Leasing crafter : 2k

Bensin: 3k

Forsikring: 1.2k

 

Fortjeneste:

15.3k mndlig

 

Tok gjennomsnittet på hva jeg har tjent på de forskjellige tjenestene de siste 6 mnd. Skattevis vet jeg ikke enda.. Legger alle beløp på egen konto og tar skatten når den kommer neste år Regner vell med ca 10-12k mndlig 

 

Bruker ca 35T på dette mndlig.. Da inkluderer jeg tiden det tar å kjøre til jobb med småfrakt som gjøres i vanlig bil.

 

 

Dette er ihvertfall slik jeg tjener litt ekstra i mnd. Tar meg ikke alltid like lang tid heller.. Så jeg tok i litt ekstra på timene.

 

Som regel i helgene tar hver jobb i underkant av en time da jeg forholder meg til nærområde +- 5 min unna hjemme. Typiske ting er å laste opp søppel og kjøre det på dynga.

Prøver å smette inn 2 stk slike jobber samtidig og det har hittil gått greit.. Så til tider tjener jeg fort 7-8k på 2 vanlige "tømmejobber" Noe som er en bonus.. Andre helger tar jeg det med ro

 

Bare et tips til de som ønsker :) Er ikke så vanskelig eller krevende heller.

 

( Startet fordi jeg har merket mange spør om ekstra inntekter og hvordan man kan tjene noe )

 



Anonymous poster hash: ad4bc...f5e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Styrehonorar på 60k årlig var fryktelig mye, hvilket styre er det snakk om?

I sameiet der jeg bodde tidligere var styrehonoraret på 60k til hele styret samlet. Størst andel gikk til styreformann, noe mindre til varaformann. Og de andre medlemmene delte resten. Usikker på fordelingen, men 60k til ett enkelt styremedlem hørtes mye ut!

 

Hei

 

Styrehonoraret er litt over snittet det skal sies :) Var mer som hva jeg personlig kan relatere meg til

Det er for 260 enheter. 

 

relativt stort styre, og jeg har vært kasserer før og fikk 20k, men gjorde like mye arbeid. Så for meg var det opplagt å ta på meg mer "ansvar" når sjansen kom

 

Anonymous poster hash: ad4bc...f5e

Lenke til kommentar

Spørsmål angående Finn småjobb: Hvor stabil er den inntekten? Det virker som om det er mange om beinet om de jobbene. Det kan vel fluktuere ganske mye? Og det er vel begrenset hvor ofte det kommer opp så lukrative oppdrag som 3-4000 per oppdrag innen 5 minutters bostedsradius?

 

En annen ting er dokumentasjon. Skriver du under noen papirer, eller er all formell avtalesignering betaling via nettbank og avtale via Finn.no?

 

Men ellers takk for tips. Det er en fordel å ha bil. Når man gjør det som du gjør, så kan jo bil være en investering.

Lenke til kommentar

For min del synes jeg det er mye lettere å ta ekstravakter i en bolig for psykisk utviklingshemmede når jeg måtte ønske. Slipper all planlegging og har helt fri utenom vaktene. Tjener 220 000 - 250 000 brutto i året på det i tillegg til min andre vanlige jobb.

 

Dette krever vel en viss utdannelse eller kursing, håper jeg? Hvem som helst boms fra gata kan vel ikke jobbe med sånt?

 

Hvor mange timer per kveld eller i tillegg til vanlig jobb jobber du for å tjene så mye? Må bli en del timer selv om det er 500 kr/t.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Dette krever vel en viss utdannelse eller kursing, håper jeg? Hvem som helst boms fra gata kan vel ikke jobbe med sånt?

 

Hvor mange timer per kveld eller i tillegg til vanlig jobb jobber du for å tjene så mye? Må bli en del timer selv om det er 500 kr/t.

Tror ikke det er noe spesielt krav. Studenter har jo praksis på sånne steder.

Lenke til kommentar

Dette krever vel en viss utdannelse eller kursing, håper jeg? Hvem som helst boms fra gata kan vel ikke jobbe med sånt?

 

Nei, hvorfor det? Det er jo stort sett snakk om å passe på at brukerne ikke stikker av/skader seg selv eller andre/ikke brenner inne om alarmen går osv. Jeg går ut i fra at man får en innføring i rutiner generelt og for hver enkelt bruker. De jeg kjenner som har hatt denne type jobber hadde ingen tidligere jobberfaring, var ikke spesielt sterke osv. Men de ble jo ikke satt til å passe på de mest utfordrende brukerne alene med en gang. 

Lenke til kommentar

Spørsmål angående Finn småjobb: Hvor stabil er den inntekten? Det virker som om det er mange om beinet om de jobbene. Det kan vel fluktuere ganske mye? Og det er vel begrenset hvor ofte det kommer opp så lukrative oppdrag som 3-4000 per oppdrag innen 5 minutters bostedsradius?

 

En annen ting er dokumentasjon. Skriver du under noen papirer, eller er all formell avtalesignering betaling via nettbank og avtale via Finn.no?

 

Men ellers takk for tips. Det er en fordel å ha bil. Når man gjør det som du gjør, så kan jo bil være en investering.

 

Hei

 

Absolutt en krig om jobbene til tider, Jeg forholder meg sjeldent til de små jobbene som har en uvirkelig prissetting ( feks flytte svære skap for 500kr osv osv )

Men heller de som er priset 1kr-1234kr osv osv ..Altså de som skriver i teksten " Send prisbud" veldig mange av de som går da de ikke selv vet prisen.

 

Feks= kaste søppel etter oppussing ( komme ganske ofte ut ) 

Typisk da fyller jeg bilen en gang og kjører på dynga.. 3-5k alt ettersom hvor det er og hvor mye

 

Hageavfall er gull. Lett 1k for å tømme og fleste steder er det veldig lett å kaste fra seg dette.. Så det er gjort på 0 komma niks.

 

Kjøpte en henger til 10k med vegger og veldig fin stand.. Så du skal ikke jobbe lenge før du har EK til det vil jeg si.

 

Jeg personlig tar betalt via vipps eller kontant .. Noen jobber fører jeg på selvangivelsen ( Store jobber ) mens de mindre gidder jeg rett å slett ikke å føre.. Her må man ta det på egen moralsk kappe.

 

Men ja som du sier..Det fluktuerer mye. Ene mnd hadde jeg 12 jobber iløpet av 1 helg.. Resterende 0.  Så du må være på hugget og slå til når det lar seg gjøre

 

 

Jeg kommer til å investere i en varebil noe ala caddy og en større henger.. Da jeg ikke ser noe bruk for en større bil lenger..Det var kun i starten når jeg kjørte mye flyttelass i Oslo at det virkelig betalte for seg.

 

 

Anonymous poster hash: ad4bc...f5e

Lenke til kommentar

For min del synes jeg det er mye lettere å ta ekstravakter i en bolig for psykisk utviklingshemmede når jeg måtte ønske. Slipper all planlegging og har helt fri utenom vaktene. Tjener 220 000 - 250 000 brutto i året på det i tillegg til min andre vanlige jobb.

 

Har en venninne som gjør dette faktisk, men på det nivået du sier der så er vell det en god del jobbing?

 

Hun tar på seg 2-3 vakter i mnd dog, men tror hun er rimelig langt unna hva du er

 

Hvor mange timer/dager/netter legger du ned i dette egentlig ?

 

Anonymous poster hash: ad4bc...f5e

Lenke til kommentar

Vil også legge til fruen sin måte å tjene penger på, Relativt enkel å grei måte

 

Hun har visse søkeord på finn så hun får beskjed, men som oftest forholder hun seg til "gi bort" seksjonen.

 

Hun ser da mest etter spisebord og bord generelt + stoler i tre

 

Får de så hjem der hun pusser de ned med en helt vanlig bosch pussemaskin. Pusser ned stygge kanter eller riper. Så tar hun å spraymaler det i en enkel og nøytral farge. .Deretter legger ut for salg til en billig penge.

 

Hun bruker ikke mer enn 1-2bokser a 79kr spraymaling og 1-2 timer tilsammen.

 

Bordene selger hun som regel for 500kr.  Noen ganger får hun til et fint sett som hun setter sammen og kan ta litt mer.

 

Men ja.. Slik får hun inn litt ekstra. I år har hun tjent sirkus 60k på dette. Så det gir en forskjell + hun liker å ha noe å holde på med på kvelden etter unga er i sengs.

 

Skal sies at hun også kommer over noen sjeldne treff på litt dyrere varer.. Som feks sofaer fra Home & Cottage.. Mange har disse sofaene og selger de billig når de er ferdige med det. Dette kan enkelt igjen selges for dyrere enn hva det selges for ( I fleste tilfeller etter vår erfaring ) 

 

Forrige uke kjøpte hun en sofa som org. koster 32k til 8k  Solgte for 12k 2 dager etterpå.

 

Slik holder hun altså på når hun får en notifikasjon på mobilen fra finn :)



Anonymous poster hash: ad4bc...f5e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...