Gå til innhold

SNIKTITT: Fitbit Charge 3 Nå blir Fitbits bestselger enda bedre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ooooo, glass over skjermen og greier... hva med sånne viktige ting som nøyaktig registrering av helsedata? Når lommer måling av kroppstemperatur? O2 innhold i blodet? Svette? Blodtrykk? GøSs over skjermen... Totslt uinteressant.

 

Ikke totalt uinteressant med glass over skjermen nei. Er på min 2. charge 2 og fruen hadde også 2 stk charge 2 før hun byttet til Versa.

Grunnen til dette er at plasten over skjermen sprekker etter en del bruk. Så glass er hjertelig velkomment.

Svette kan man måle ved å stryke en finger over pannen. Skjønner ikle hvorfor man skal måtte trenge en smart-dings for å fortelle deg det.

Men er enig i at kroppstemperatur og O2 hadde vert fine funksjoner.

Blodtrykk blir vanskelig å måle med en klokke (les deg litt opp på hvordan man måler blodtrykk) ;-)

Søvnmåling skritt og puls syntes jeg fitbit er flinke på så ser ikke problemer med dagens løsning på dette. Ikke er det upresist heller.

Hatt flere enheter tidligere som gikk helt bananas under harde treningsøkter. Spesielt med tanke på pulsmåling. Har aldri hatt problemer med fitbit sine enheter på dette området.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ooooo, glass over skjermen og greier... hva med sånne viktige ting som nøyaktig registrering av helsedata? Når lommer måling av kroppstemperatur? O2 innhold i blodet? Svette? Blodtrykk? GøSs over skjermen... Totslt uinteressant.

 

Ikke totalt uinteressant med glass over skjermen nei. Er på min 2. charge 2 og fruen hadde også 2 stk charge 2 før hun byttet til Versa.

Grunnen til dette er at plasten over skjermen sprekker etter en del bruk. Så glass er hjertelig velkomment.

Svette kan man måle ved å stryke en finger over pannen. Skjønner ikle hvorfor man skal måtte trenge en smart-dings for å fortelle deg det.

Men er enig i at kroppstemperatur og O2 hadde vert fine funksjoner.

Blodtrykk blir vanskelig å måle med en klokke (les deg litt opp på hvordan man måler blodtrykk) ;-)

Søvnmåling skritt og puls syntes jeg fitbit er flinke på så ser ikke problemer med dagens løsning på dette. Ikke er det upresist heller.

Hatt flere enheter tidligere som gikk helt bananas under harde treningsøkter. Spesielt med tanke på pulsmåling. Har aldri hatt problemer med fitbit sine enheter på dette området.

Denne artikkelen handler om optisk måling av blodtrykk. Jeg har et sånt armbånd selv og har sjekket måleresultatene opp mot profesjonelt utstyr, og det gir forbausende korrekt resultat. Jeg har mitt satt opp sånn at den måler blodtrykket og oksygennivå i blodet hver time, og lagrer det i en app på mobilen. Uansett så er ikke målet for meg å lese av helt korrekt blodtrykk, men å tidlig vise en trend.

https://ieeexplore.ieee.org/document/6610029/?reload=true

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ooooo, glass over skjermen og greier... hva med sånne viktige ting som nøyaktig registrering av helsedata? Når lommer måling av kroppstemperatur? O2 innhold i blodet? Svette? Blodtrykk? GøSs over skjermen... Totslt uinteressant.

 

Den har O2-måling: "The Charge 3's also Fitbit's first fitness tracker with an SpO2 sensor (same one as on the Fitbit Ionic and Versa smartwatches) for monitoring blood oxygen levels."

Lenke til kommentar

Den har O2-måling: "The Charge 3's also Fitbit's first fitness tracker with an SpO2 sensor (same one as on the Fitbit Ionic and Versa smartwatches) for monitoring blood oxygen levels."

 

Vel, Fitbit Ionic har en SpO2 hardware sensor innebygget, men den har aldri vært tilgjengelig for bruker eller programvare, av ukjent grunn. Så noe O2-måling er ikke tilgjengelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke totalt uinteressant med glass over skjermen nei. Er på min 2. charge 2 og fruen hadde også 2 stk charge 2 før hun byttet til Versa.

Grunnen til dette er at plasten over skjermen sprekker etter en del bruk. Så glass er hjertelig velkomment.

Svette kan man måle ved å stryke en finger over pannen. Skjønner ikle hvorfor man skal måtte trenge en smart-dings for å fortelle deg det.

Men er enig i at kroppstemperatur og O2 hadde vert fine funksjoner.

Blodtrykk blir vanskelig å måle med en klokke (les deg litt opp på hvordan man måler blodtrykk) ;-)

Søvnmåling skritt og puls syntes jeg fitbit er flinke på så ser ikke problemer med dagens løsning på dette. Ikke er det upresist heller.

Hatt flere enheter tidligere som gikk helt bananas under harde treningsøkter. Spesielt med tanke på pulsmåling. Har aldri hatt problemer med fitbit sine enheter på dette området.

Jeg har da vitterlig kunne målt blodtrykk på den gode gamle måten siden 1990. Det er jo derfor jeg ville DIGGET om noe i fitbit størrelse kom som kunne måle blodtrykket.

Lenke til kommentar

Mitt største problem med Fitbit er at mobilen tidvis ikke synker på lang tid. Er på min 3. mobil (Android) som iblant ikke får kontakt uten å restarte mobilen. Kjenner flere som opplever det samme, med ulike mobiler.

 

Har også flere ganger opplevd at appen ikke lagrer økter. Sist for et par helger siden når jeg var på brevandring/topptur i Jotunheimen. Da klikket appen når jeg avsluttet økt og borte var den. 9 timer jeg gjerne skulle hatt registrert på kart og matchet opp puls og tempo mot stigning.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...