Gå til innhold

SNIKTITT: Sony Xperia XZ3 Dette er Sony Xperia XZ3 – Sonys første mobil med OLED-skjerm


Anbefalte innlegg

Hva er engang best av XZ 2 Premium og XZ3??? Vet engang Sony hvilken som er best? Det holder ikke at de beholder XZ serien. De må slutte med sånn tull å lansere nye modeller en gang i halvåret. Du kan ikke selge både XZ2 og XZ3 og XZ2 Premium i samme generasjon??

 

Og hvilken skjerm mener Sony er best nå? Før har de skrytt så mye av sin egen 4K skjerm som sånn ingen bryr seg om. Og nå skryter de massevis av deres nye LG OLED skjerm. Som skal være som TV. Bortsett fra det ikke stemmer, da OLED teknologien i TV ikke kan brukes til mobil. Så hva mener Sony nå er best?

 

Kanskje Sony burde fokusere på å liksom lage et par gode telefoner? Og ikke flomme markedet med modeller ingen vet hva er? Når modellutvalget ditt er jungel da velger folk noe annet.

 

Samsung hadde og jungel utenom S-serien og Note før, men heldigvis fikset det nå. Gjør det så mye lettere å kjøpe noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Sony sine telefoner er alltid så forbanna dyre. Trege oppdateringer, variabel bygge kvalitet og klarer aldri helt matche sine konkurrenter. Blir lenge til jeg velger Sony igjen.

 

Sakset fra Dinside:

 

Siden XZ3 har salgsstart 5. oktober, ser dette ut til å kunne bli den

første telefonen i butikkhyllene med den nyeste versjon av Android,

Android 9.0, forhåndsinstallert.

 

Den æren hadde Sony også i forrige runde, der XZ1 var førstemann med Oreo i fjor høst.

 

-------

 

Har hatt 7-8 Xperia-telefoner og bare en har jeg klart å knust (Z3+).

 

-------

 

XZ2 er/var et ytelsesmonster, og XZ2 Premium har et kamera til både video og foto som overgår det meste annet innen mobiltelefoner idag. Jeg har telefonen selv, men om du ikke tror meg kan du jo sjekke ut denne grundige testen hvor han også sammenligner mot f.eks Iphone X:

 

https://www.youtube.com/watch?v=HWtVGTyl7UQ

Mine bemerkninger er basert på mine egne erfaringer med merket.

Lite imponerende at den er solgt med nyeste Android når den får neste oppdatering måneder etter lansering. Gjelder ikke bare Sony. Google telefoner har hatt mulighet til å laste ned Android 9 lenge (Beta).

Ble selv egentlig ganske skuffet når jeg hadde Sony mtp kamera, da tester etc var gjort manuelt. I tester kommer vel både Pixel, P20 og IX også ganske bra ut, tror neppe det er så store forskjeller.

Om du er fornøyd med Sony så er det bra, jeg hadde noe variabel erfaring. Var ikke dårlig men heller ikke bra. Har nå OP og mye mer fornøyd med det.

Lenke til kommentar

Sony sine telefoner er alltid så forbanna dyre. Trege oppdateringer, variabel bygge kvalitet og klarer aldri helt matche sine konkurrenter. Blir lenge til jeg velger Sony igjen.

 

Trege oppdateringer? De har vært først ute på sine siste Xperia toppmodeller + at de kommer med oppdateringer hver måned.

Lenke til kommentar

Ja det blir feil å klage over trege oppdateringer fra Sony når de er først/blant første alltid av 3. part produsenter.

 

Er derimot litt problematisk om de kommer med ny mobilmodell bare for å bli første nye telefon med neste Android versjon.... Istedenfor å lansere XZ3, hvorfor ikke bare gi XZ2 Android 9 oppdatering på den dagen?

 

Vet ikke med andre land, men i Norge så hadde Sony problemer med glass på Z3 serien. Så Sony hadde bygget opp til Z3 serien med gode modeller og begynte da å igjen få veldig gode salg i Norge. Så fulgte de opp med Z3+, for så å komme med Z5 4 måneder senere (Sony, hva i alle dager tenker dere...) etter å ha kansellert Z4. Disse var alle med SD810 og Samsung kom sterkt tilbake med sin Exynos 7420 baserte Galaxy S6.

 

Det var her Sony hadde sjansen sin til å komme litt tilbake i Norge. Derimot ble populariteten til Z3 serien litt tveegget sverd, da det var litt problemer her og siden mange prøvde Sony da var det de de satt igjen med inntrykk av som Sony. Og så SD810 var ikke akkurat Sonys problem. Det gjorde at de nye telefonene egentlig ikke ble noe bedre og lett fikk problem med varme og batteri.

 

Og så gikk de i panikkmodus?? Og bare begynte å lansere nye modellere på løpende bånd i håp om at det skulle fikse problemene deres? Og etter problemene med SD810 fant de kanskje ut at Z-serien hadde fått for mye negativ omtale og bare skrotet hele navnet? Hint Sony, se på Samsung. Note-serien hadde en PR-katastrofe, Samsung selger fortsatt under Note-navnet. Og tjener bra med penger på det. Det å ha en mobilserie med god historie, og tross alt så hadde/har Sony det er verdt mye penger.

 

Nå så bare virker det som om de prøver hva enn de kan uten noen god plan. Med en tanke om at dess mer forsøk, dess høyere mulighet for suksess? Jeg mener, kanskje de bør se til sitt eget hjemmemarked? Er iPhone som selger best der. Lanserer de så mange modeller? Jeg mener selv Huawei vokser snart forbi Sony i Japan.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...