Gå til innhold

Gaming PC 30k ish


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er lurt, er å kjøpe minne etter behov. Skal man bare spille, så er det svært lite sansynlig at man bruker opp mere enn 16GB ram. Med 8700k, så kan man kjøre 4400mhz +. Dermed gir dette mere ytelse enn 32GB ram som ikkje er like rask. 

 

MÅ man ha 32 GB ram, så ville jeg uansett kjørt minnet på 4000 c17+ på denne plattformen.  Maximus APEX har egene minneprofiler i bios. Man velger f.eks en 4000 c17 profil som er tweaka, og får bortimot max ytelse på bare ett trykk :)

 

Maximus Apex er helt konge på både denne plattformen og x299 plattformen.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er lurt, er å kjøpe minne etter behov. Skal man bare spille, så er det svært lite sansynlig at man bruker opp mere enn 16GB ram. Med 8700k, så kan man kjøre 4400mhz +. Dermed gir dette mere ytelse enn 32GB ram som ikkje er like rask. 

 

MÅ man ha 32 GB ram, så ville jeg uansett kjørt minnet på 4000 c17+ på denne plattformen.  Maximus APEX har egene minneprofiler i bios. Man velger f.eks en 4000 c17 profil som er tweaka, og får bortimot max ytelse på bare ett trykk :)

 

Maximus Apex er helt konge på både denne plattformen og x299 plattformen.

Dette svaret ga meg mye info, takk:) Skal nok bare spille ja, så da kjører jeg heller på med litt(veldig) hissig 16gb:)

 

Er bare så synd at jeg «må» vente på at de nye skjermkortene og prosessorene kommer ut å blir prøvd før jeg kjøper

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...