Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i skuldrene ved kondistrening, legen hjelper ikke.


idam

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg opplever store smerter i skuldrene ved jogging og annen ‘’kondistrening’’ som sykling og roing. Jeg har vært hos legen med dette flere ganger og har bare fått beskjed om å trene styrketrening så vil det gå vekk, og nå har jeg gjort det i 2 år uten noe bedring. Når jeg var hos legen sist fikk jeg bare beskjed om å spise paracet før jeg jogget, og eventuelt pine meg igjennom det. Har også vært hos en fysioterapeut som ikkje hjalp noe særlig.


 


Lurer på om noen av dere har opplevd noe lignende, eller har noen råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale en annen lege eller i hvert fall en annen fysioterapeut. Jeg er ikke annet enn en fyr på internett med svart belte i Google, men for meg høres det ut som om dette handler om feil stilling i skuldrene. Du trenger noen som kan se på deg og har kompetansen til å fortelle deg hva det er du gjør feil og hvordan du kan rette på det. Rådet fra legen om styrketrening er nok et godt et, om noe upresist.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg kan råde til er og oppriktig skjønne at absolutt alle mennesker kan ta feil, akkurat som vi kan ha rett. Derfor - aldri blindt tro på noen som helst uansett grunn, fordi det er du selv som må leve med sannheten. Vurder, vurder og vurder igjen. Mange sier bare noe, for å slippe å være ærlig om at de er usikre. Mennesker med lange utdannelser er også bare mennesker, som alle andre. Aldri tro at de alltid har rett, for det er din egen skjebne det angår, ingen andres.

Det er du, og kun du, som bestemmer hva du vil tro på, og det er irrelevant hva hvem som helst måtte mene, om du selv mener det er feil. Personlig bryr jeg meg kun om hva et menneske klarer å vise meg i et her og nå øyeblikk, og bevisstgjør man mennesker som prøver å peke på det ene eller andre de har måttet utrettet i sin fortid, så viser det klare og tydelige tegn på at vedkommende ikke tør å være ærlig med deg, her og nå. Da bør du oppriktig være skeptisk, og oppsøke noen som du selv faktisk ønsker å stole på.

Desverre er det altfor vanlig at svært mange mennesker som har oppnådd et eller annet, prøver å leve på dét i lang lang tid, til de fullstendig overser at de faktisk jo må vise til hva de kan, og det gjøres kun i et her og nå øyeblikk.

 

Fortsett å ville finne ut av det selv, og aldri gi deg før du finner mennesker du faktisk stoler på. At du blir tilbudt paracet er helt tragisk å høre. Hva de måtte tro er irrelevant, fordi du har faktisk ikke blitt hørt. Gjør det viktig for deg selv, og fortsett å banke på dører. Ingen grunn til å se på det som at de gjør deg en tjeneste. Det er en selvfølge at de hjelper, fordi de i det hele tatt mottar lønn.

Endret av Light
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...