Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har noen en idé til hvordan jeg kan dele en mappe via en annen pc?


Anbefalte innlegg

Det forklarer nok feilen. :) For det går bare ikke an å skjule at en share fins i noen Windows-versjon, man kan bare hindre de som ikke har tilgangsrettigheter i å se hva som er inni sharen. Det du ser på Windows, er muligheten til å hindre folk i å se innholdet i shares, ikke selve sharene. Jeg har som sagt googlet til øyet var stort og vått på dette, og hvis noen kunne vise meg det motsatte, ville det være flott. Men det skal ikke være mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet, og Symbolic Links fungerer i min lab (rent Windows Server/klientmiljø) med riktig satt rettigheter samt en liten tweak på klienten. Men! Med symbolic links blir det kun en redirect slik at klienten ha aksess til server som hoster dataene. Og da er du like langt. Antar at du får samme resultat på Linux(?)

 

Beste alternativet blir nok å bruke ABE (som du selv var inne på i første post) ved at du redesigner share-designet ditt; Eksempelvis at du lager et hoved-share (generisk navn) med undermapper og setter rettigheter på disse undermappene for hhv. Felles og Private AD-grupper. Da vil du kunne skjule den private delen av samlingen din for alle andre enn de som har rettigheter til den delen av mappestrukturen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...