Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vil ikke miste vennskapet for godt


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ble veldig forelsket i ei jente på 20 år gjennom sommerjobb.

jeg følte at ho også likte meg litt. Men i følge ho selv så likte ho meg som en venn, men vil aldri si at det aldri kan bli noe av. Ho utrykker at ho ville bli bedre kjent med meg.

 

Vi kom godt overens som kollegaer. Vi snakket litt og ble enige om å snakke videre på en kafé en dag. Dette gjorde vi.

 

Den dagen vi skulle på kafé pratet vi om viktige ting. Ting som hadde ikke vært bra som barn.

Vi pratet om mye forskjellig.

 

Det rare som jeg stusset på var at ho skulle gå tur med eksen etter ho hadde vært med meg på kjøpesenteret å drøst.

Vi snakket lenger en planlagt så avtalen ho hadde gjort med eksen eller spurt han om ble enten forskyvet eller ikke noe av.

 

 

Etter kafédrøsen kjem det frem at visst dette hadde vært en date så hadde eg gått videre til å bli invitert på en ny.

 

Jeg utrykker at jeg svært gjerne ønsker å besøke henne i nærheten av der ho skal gå på skole.

Ho virker interesert i det å sier at jeg kan ta med vennen min som har betydd mye for meg. Eller at jeg kan kombinere turen med å besøke andre kjente ettersom det er dyrt å kjøre opp dit bare for å besøke henne.

 

 

Når vi har snakket har eg følt ho har vært interesert i hva eg liker å gjøre å liker av mat.

 

Ho utrykte og glede i sms over at vi hadde enda en felles interesse.

 

Vi har sendt hyggelige sms til hverandre. Noen ganger har jeg nok gått over streken der jeg har flørtet med henne på sms. Dette er ikke bra av meg ettersom jeg vet ho har kjæreste.

 

En periode ble det litt mange sms. Da fikk jeg råd fra ho selv at jeg kan sende noen sms, men visst ho ikke svare så svarer ho ikke.

 

Ho skrev også at ho ville at jeg ikke skulle overdrive smsene og være meg selv.

Det jeg gjorde da var at jeg tenkte at i stedet for å flørte osv så kan jeg heller skrive hva jeg gjør på. På denne måten er jeg meg selv også.

 

 

Jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle holde meg vekke i noen uker siden ho har kjæreste og at jeg ikke vil bli oppfattet som desperat.

Skulle holde meg vekke fra og med 14.08.18.

Kvelden før sendte jeg en sms til henne der jeg skrev hvor jeg var ettersom jeg var på veg hjem.

 

Jeg fikk da en sms der det kjem fram at jeg blir oppfattet som desperat og at derfor ville ho ikke svare meg.

Ho utrykker og i smsen at ho syns det er dumt at jeg har flørtet med henne da ho er i et forhold.

Ho utrykker og at vi aldri kan bli sammen. Dette begrunnet ho og med at vi har for ulike interesser.

 

 

Jeg beklager meg i sms, men fikk ikke svar tilbake.

 

 

 

 

Det jeg syns er surt er at ikke bare har jeg mistet sjansen på at vi to noen gang kan bli kjærester ( Visdt jeg i det hele tatt har hatt en sjanse noen gang)

Jeg har antageligvis mistet den gode tonen vi hadde.

Da tenker eg på de hyggelige sms der vi kunne sende hverandre hyggelige og noen ganger morsome klipp fra YouTube der vi begge kunne le og ha det moro.

 

 

 

 

Jeg vet at kjærlighetsfølelser kan gå over. Men det gjør vondt å vite at vi ikke har kontakt nå i det hele.

 

 

 

Selv om ho har kjæreste og eg skal respektere det ønsker eg svært gjerne å ha den gode kontakten vi hadde som venner.

 

 

 

 

Personlig har jeg bestemt meg for å avvente på ikke sende flere sms før ho eventuelt tar kontakt.

 

Skulle ho ikke ta kontakt på 2 mnd ønsker jeg å sende en helt vanlig og kort sms der jeg foreksempel kan spørre hvordan det går med studiet?

Dette ser jeg på som nesten siste mulighet for å rette opp i ting før neste år.

 

Siste utvei er visst ho skal være sommervikar også neste år også. Da kan jeg forsøke å være den personen jeg var sist sommer

 

 

 

 

 

Jeg vet jeg bør fokusere mer på andre ting, men det gnager på meg at jeg såret henne. Jeg ønsker svært gjerne å vise meg på en bedre måte slik det var når ting var veldig bra mellom oss.

 

 

Jeg tenker mye på henne. Ikke nok med det drømmer jeg også om henne.

Siste drøm i natt om henne var at vi holdt hverandre i hendene.

 

 

 

 

 

 

Jeg må nok innse at vi aldri kan bli kjærester ettersom ho har kjæreste og i tillegg bor 8 timer unna de neste 5 åra pga studie.

 

men håper uendeli mye på at vi kan bli gode venner slik vi var.

Et ørlite håp er det enda.

 

En så lenge. HOPE IN a hanging snore.

 

 

 

 

Eg vil gjøre mye for å få tilbake den kontakten vi hadde.

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 8b1d2...f5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.. og derfor vil hun mest sannsynlig ikke ha kontakt med deg lenger. Det er ekstremt slitsomt med venner som ikke klarer å høre på deg når du prøver å forklare om grenser og de velger å ignorere grensene hun prøver å sette. 

Du legger altfor mye i dette her forresten, pleier du å knytte deg til folk skikkelig fort? Du hadde fått mer respons med en avslappende holdning. Jeg blir stressa bare av å lese hovedinnlegget. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser at det er ting som jeg absolutt ikke burde gjot..

Jeg gjorde en kraftig feil som staffet seg hardt og som jeg selv må ta konsekvensen av.

 

Jeg vet jeg gjorde feil med å flørte..

 

 

 

Men gjort er gjort og jeg må bare lære av det!

 

 

 

 

Skulle jeg vært så heldig at jeg får en ny sjanse til å vise at jeg virkelig vil vise meg på en bedre måte så skal jeg gjøre alt for å ta vare på den.

 

 

 

 

Helt urealistisk tror jeg ikke det er at vi kan begynne å drøsa litt igjen. Jeg tror bare at jeg bør vente ei god stund før eg tar kontakt igjen..

 

 

Vet at ikke alle kanskje er enige i den beslutningen, men eg har fått en greie magefølelse av at Visdt jeg ventet noen mnd å sender henne 1 sms om hvordan ting går på studie så tror jeg at ting går seg til igjen.

 

 

Sikkert kan eg aldri være, men kjenner meg sikrer og sikrere på at dette vil gå seg i orden om eg gir dette litt tid..

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 8b1d2...f5c

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg vet det er risikabelt å ha for stort håp..

 

Men det hadde betydd enormt mye for meg å fått foreksempel en sms eller at ho hadde ringt å sagt at det går greit for denne gangen. Og at vi kunne hatt noen hyggelige sms samtaler av og til ?

 

 

Om eg hadde fått en ny sjanse hadde det gledetil meg utrolig mye. Eg klarer bare ikke beskrive hvor mye det hadde betydd for meg.

 

 

Men i mellomtiden så får eg fokusere på andre ting også. Skole, eksamen, arbeid osv..

Fifa kveld med venner osv..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...