Gå til innhold

43 timers arbeidsuke


Clarus

Anbefalte innlegg

Det er å snu det på hodet. Tvert imot oppleves det som flaut og en byrde å måtte "gå på sosialen". Det er å innrømme at man sliter, og det er flaut og de fleste føler seg ikke bra av å måtte gjøre det.

 

Det sitter for de fleste langt inne å innrømme at de sliter.

 

Så angrepene dine er ikke bare nedrige og ufyselige, men også fullstendig feilrettet.

 

 

For sånne som meg (og antakeligvis deg) så er det helt korrekt. Jeg ville heller bodd på gata enn å gå på "sosialen". Men dette gjelder ikke majoriteten av dem som går på "sosialen". Jeg har tidligere referert til en som absolutt ikke burde vært der, og det er svært mange av dem. Jeg har sagt det før, men gjentar det gjerne: Sosialen er et svært viktig redningsnett for dem som sliter. Problemet er at det misbrukes av folk som ikke trenger det. Folk som har evne, kapasitet og mulighet til å finne alternativer, men synes det er mer behagelig å bruke "sosialen" fremfor alternativene. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg husker et intervju mens oljekrisen sto på.

Der var det flere nylig arbeidsledige offshorearbeidere som ble intervjuet. Det var så ille å gå arbeidsledig, for de fikk bare utbetalt noen og tjue tusen i måneden hver. Selv fikk jeg flere jobbtilbud i samme periode på land - men min lønn i arbeid var ca det samme som disse fikk utbetalt for å få hjemme. Man gidder jo ikke svette på jobb når man får like mye penger av å gå hjemme. En nordmann skal jo helst ikke svette i arbeidstiden heller - det har vi jo litauere til.

 

Det er myyyye som kan kuttes i uten at allmennheten står over noen sultfare. Velferd er greit nok det, men her i norge er det ingen som trenger å være bekymret for å miste jobben sin. Man må kanskje hoppe over en 50k ferie, men noen krise blir det aldri med mindre man er for fin til å ta ordentlig arbeid.

Lenke til kommentar

Det påstår jeg ikke og det forstår du godt!

 

Så hva påstår du da egentlig?  Trekker du tilbake alt du tidligere har påstått? Jeg har full respekt for en mann som endrer mening. Det er ingen skam i det. Det å erindringsforskyve er det imiderltid stor skam i. 

Lenke til kommentar

Så hva påstår du da egentlig?  Trekker du tilbake alt du tidligere har påstått? Jeg har full respekt for en mann som endrer mening. Det er ingen skam i det. Det å erindringsforskyve er det imiderltid stor skam i.

Jeg sier at hvis man unndrar penger fra beskatning er man kriminell!

 

Jeg har ALDRI sagt det du påstår jeg har sagt! Når jeg sa at "hvis man unndrar penger fra beskatning er man kriminell" så kom du og SLENGTE PÅ NOE som jeg aldri har sagt! "Erindringsforskyv" dette midt bak! Og nå er du ignorert for all fremtid!

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...