Gå til innhold

Jobbinervju som privatlærer


Anbefalte innlegg

Om noen dager skal jeg ha et skype-intervju for å bli privatlærer, typ "leksehjelper". Det er satt opp 45 min(!) og jeg fikk også tilsendt noen caseoppgaver å forberede meg på. Jeg går fortsatt på vgs og har ikke noe annet å by på enn gode karaktersnitt. Har noen tips til spørsmål de kan stille, hva jeg bør forberede meg på osv.? Har aldri gjort et slikt intervju før, og gruer meg litt fordi de virker som en veldig lang utvelgelsesprosess.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreldre som overlater leksehjelp til annen person. Jeg hadde nok brukt minst 45 minutter på intervjuet selv. De vil nok bare bli kjent med deg. 
Typiske spørsmål du kan få er om du har hjulpet andre tidligere. Hvilken metode du bruker for å lære andre. Gode karakterer viser ikke din evne til å kunne videreformidle kunnskap. 

Lenke til kommentar

Foreldre som overlater leksehjelp til annen person. Jeg hadde nok brukt minst 45 minutter på intervjuet selv. De vil nok bare bli kjent med deg. 

Typiske spørsmål du kan få er om du har hjulpet andre tidligere. Hvilken metode du bruker for å lære andre. Gode karakterer viser ikke din evne til å kunne videreformidle kunnskap. 

Ja, skjønner hva du sier. Hva er viktig for deg som du ser etter når feks en ny mentor kommer på prøvetime?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...