Gå til innhold

Blizzard jobber med flere nye Diablo-prosjekter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja. Hvis det kommer et nytt spill er det flere år unna enda. De har jo stoppa å patche D3 nå så sesongene er ikke så spennede lengre. Diablo har lagt dødt så lenge nå og de avgjørelsene de har tatt med D3 har ofte vært svært dårlige. Spillet hadde trengt mer innhold og events men Blizzard ser ikke ut til å ville gjøre noe mer med produktet...

Lenke til kommentar

Jeg synes filosofien de har valgt ved å bygge alt rundt forskjellige sett kommer tilbake og biter dem bak. Det gir lite gjenspillbarhet når det ikke er rom for kreativitet. For hver klasse er du låst til to-tre forskjellige spillestiler dersom du ikke har lyst til å være milevis bak alle andre. 

 

Og det er veldig synd, for diablo 3 er egentlig ikke noe dårlig spill. Det er bare det at Path of Exile har vist hvor godt systemene i slike spill KAN lages.

 

Hadde ikke sagt nei takk til en remaster av Diablo 2, men jeg håper de tør å gjøre en del endringer i spillet og ikke bare relanserer spillet med full HD oppløsning. 

Endret av Vegard#
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Diablo 3 var mitt første og siste spill i sjangeren

 

 

 

 

- Med det som utgangspunkt så skjønner jeg deg godt.

 

Det heter seg at "Smaken er som baken. Den er delt..."

 

Men bare fordi "D3" var et råttent eple så betyr det ikke at resten av eplene i kurven også er råttne.

 

-----

 

Pros and Cons for "Diablo"-serien...:

 

"D1"...:

Pros...:

Atmosfæren i "D1" var mye bedre og langt mer innlevelsesrik i så måte.

Cons...:

Lineariteten i historien var på grensen til ødleggende, på lik linje med spill som "The 7th guest", med sin "paint by numbers"-historie.

 

"D2"...:

Pros...:

"D2" var en for så vidt grei oppfølger, dog ikke fullt så dyster og mørk.

Lineariteten i historien var svært lik som i "D1", men Blizzard la til rette for å holde orden på rekkefølgen ved å føye til hint underveis i "D2".

Noe som forsterket mestrings følelsen en smule.

Cons...:

Det største irritasjonsmomentet jeg støtte på i "D2" var den gammle kona på slutten av spillets expansion-pack.

Hennes siste replikk kunne Blizzard ha sparts seg. *Face Palm*

 

"D3"...:

Pros...:

"D3" hadde fordelen med å støtte siste skrik innen HW og i så måte la opp til bruk av høyrere oppløsning.

Dog strengt tatt så er ikke sist nevnte høyst nødvendig, men det kommer vel an på øyet som ser.

Cons...:

Medaljen har en bakside når det kommer til oppløsning.

Det kunne ha vært unngått, men Blizzard måtte absolutt briljere.

Det endte med at "D3" oser av Disney.

Og det passer seg ikke inn med tanke på hva "Diablo"-serien handler om.

 

Paradoksalt nok...

Teologisk og mytologisk sett så har djevelen blitt beskrevet som forførerisk.

Men alikevel, det Disney preget som "D3" oser av passer seg ikke inn.

 

-----

 

Side note...

Det kan argumenters at settingen i spill som f.eks. "Titan Quest" også oser av Disney, med tanke på at prinsippet bak begge er skremmende like.

 

Jeg er stor fan av Historie og Mytologi, og i så måte digger "Titan Quest".

Men liker bedre den mørke og langt mer dystre atmosfæren i "D1".

 

Ingen over og ingen ved siden...

 

Så det gleder meg stort at Blizzard sterkt vurderer å gå tilbake til sine røtter.

 

Ser frem til å sitte i et mørkt rom med frysninger på ryggen og gåsehud.

Lenke til kommentar

Diablo 1 var et fantastisk bra spill, men altfor kort. Lyden var helt uovertruffen. Diablo 2 Hardcore er det beste spillet, men jeg kunne tenke meg saktere fremgang og mer uforutsigbarhet, som for eksempel at man må finne bøker for å lære ting. En mellomting av Diablo 1, 2 og Baldurs Gate, hadde vært noe.

 

Og kampen mot Djevelen, er ikke tivoli. Mer gråtende spebarn og mindre neonbelysning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...