Gå til innhold

Snart tre år gammel krav; hva gjør jeg?


HalvBon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må enten få han til å erkjenne gjelden, eller så må du ta rettslige skritt (enten gå til namsmannen for å få utlegg eller til forliksrådet for å få kravet rettslig avgjort. Hvis problemet er at han ikke har råd, anbefaler jeg at du får han til å signere på et kort skriv hvor han erkjenner at han skylder deg X kroner, men at han p.t. ikke har anledning til å betale det. Da unngår du foreldelse i tre år.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da nå du nok forholde deg til tre år.

 

Jeg har også en sak hvor noen skylder meg penger og jeg har måttet gå igjennom denne suppa. Jeg har gjeldsbrev på kravet og en skyldner som ikke betaler en krone. Jeg ble da anbefalt fra namnsmannen å jevnlig kjøre utleggsforretning mot skyldner hvert 3 år selv om gjeldsbrevet er gyldig i ti år. Slik jeg har forstått det så stopper det desverre der. Du får kostnader og hodebry mens skyldner koser seg med sitt liv videre og trenger bare å sette alle sine eiendeler i familie og venners navn.

 

(For meg er det snakk om flere hundre tusen kroner. Hadde det vært et par tusen så hadde jeg aldri brydd meg med utleggene, tiden og energien det koster å forsøke å drive inn gjeld)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...