Gå til innhold

Forslag til 4k skjermkort?(til nettsurfing/youtube)


sniffy

Anbefalte innlegg

Hei!
Har 2 skjermkort som driver totalt 4 skjermer;
1stk 1080ti som driver trippelmonitor oppsettet mitt, og en Radeon HD 7870 som driver en 50" 4k skjerm som henger over disse.
Spiller og redigerer selvfølgelig på 1080ti'n, men har ofte youtube/discord/spotify oppe, eller ser film på 50 tommern.
Dette funker forsåvidt greit, men det virker choppy på 50 tommern, særlig om jeg drar i gang noe 4k innhold på youtube.

Så spørsmålet er: Hvilke skjermkort anbefaler dere som greier å kjøre 50 tommern i 4k greit?
Trenger selvfølgelig ikke være akkurat på grensa, for der er jeg vel mer eller mindre allerede, men trenger ikke enda en 1080ti heller da bankkontoen skriker etter hjelp allerede  :p
Jo billigere jo bedre, gjerne noe jeg kan handle brukt om så. Dette er tross alt til det jeg vil kalle for sekundær-bruk  :roll:

Endret av sniffy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal selvfølgelig være HD 7870*

Er over HDMI da mitt kort ikke vil sammarbeide over DP.

Dermed er jeg begrenset til HDMI 1.4b, dvs. 4K og 30hz :hm:

Det er nok det som er problemet.

Hvorfor vil det ikke fungere med DP?

Har selv ett HD7970 som jeg bruker på en 4k skjerm.

Bruker en aktiv DP til HDMI adapter for å få 60Hz. Funker bra.

 

Hva støtter det integrerte skjermkortet ditt?

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

1080ti'n har nok å gjøre når jeg drar i gang spill med surround aktivert :)

Kortet har DP, HDMI og DVI, usikker på hva som feiler kortet. Prøvde først passiv, så aktiv DP adapter, deretter direkte DP. Får ikke signal på noen av delene, har testet disse overgangene, samt DP kabelen på 1080ti'n så det er ikke disse som er problemet.

Kort og godt: Jeg gidder ikke mer, derfor jeg leter etter nytt, gjerne med støtte for hdmi 2.0 eller helst 2.1, så slipper jeg hele adapter greia. Blir på sikt blir å bytte storskjermen med en ren tv da den brukes mer til video titting enn annet.
Får vel neppe tv med DP ingang så...

Endret av sniffy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...