Gå til innhold

PSB Imagine X2T eller Klipsch RP-280F?


Anbefalte innlegg

Hva er beste gulvstående høyttalere i prisklassen Kr. 8000 - 15 000,- ?

Ser at PSB X2T har gått noe ned i pris i år. Denne har fått veldig god omtale i tester. Klipsch RP-280F har også bra omtale, men holder seg godt i pris.

Andre høyttalere i prisklassen er også aktuelt å ta med i betraktning.

Noen som har noen formeninger om dette ?

Vurdere å investere i noen gode gulvstående. Har ikke mulighet til å prøvehøre de to jeg nevner her. Synes også det er håpløst å bedømme ut fra det å høre på høyttalere i en butikk i noen minutter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde valgt PSB-høyttalerne. De vinner hos meg på bedre allsidighet og bedre musikalitet. Hadde du vært ute etter høyttalere for stort sett film, ville jeg kanskje vurdert Klipsch et lite hakk foran.

 

Kommer også noe an på hvilken forsterker du skal drive dem med. Hva har du eller hva skal du skaffe? Hvor stort er rommet?

Lenke til kommentar

Rommet er nesten 20m2. Ca 5,5m x 3,5m.

For tiden så har jeg en surround receiver fra Onkyo, TX-NR808.

Så det skal brukes både til både musikk, film og konserfilmer.

Men musikk er prioritert først hvis en kan si det sånn.

 

Har lest mye godt om PSB Imagine X2T. Så at komplett solgte de til 6990,- her i vår.

Håper på at tilbudet kommer tilbake, ellers så er 7990,- også en bra pris.

Tviler på at det lønner seg å gå opp til 12990,- for å kjøpe Klipsch RP-280F.

Det er ikke sikkert de er bedre enn PSB sine heller, sett bort fra pris ?

 

Hva med disse 2 opp mot for eksempel Bowers&Wilkins eller Dali i som selges av HiFi-klubben, samme prisklasse?

Lenke til kommentar

Om du kunne tenke deg B&W får du bra pris på mye nå. Særlig etter den nye 700-serien kom ut, har mange av CM-modellene gått på billigsalg. Bare vær obs på at de rimeligste er førsteutgaver, og mk2-versjonene (andreutgave kalles forresten S2 hos b&w) har en del fornuftige oppgraderinger. Ser ihvertfall det er mye mellom 5 og 15000 på finn.

 

Om du må ha nytt, blir det vel 683/684 fra B&W innen prisområdet 10000. Evt Zensor fra Dali, i ulike størrelser.

 

Men får du Imagine X2T rundt 6-7000, tror jeg det skal godt gjøres å finne noe mer verdi for pengene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ølsjef? :p

 

Jaja om du vurderer de digre Klipch-sakene kan det vel ikke være helt håpløst. PSB er i det minste en tanke mindre ruvende, uten de bronseelementene, men bra størrelse likevel da.

 

Nå finnes det jo også mye annet bra som kan gi både god lyd og mye trøkk. Har du satt opp et klart budsjett er det greit å sette grensen på Finn og HifiSentralen litt over, satse på noe pruting og sende forespørsler. Markedet er svært bra for kjøpere nå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...