Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2019


Krimt3k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har et spørsmål jeg håper noen her kan svare på!

 

Mannen min har kommet inn på phs gaaaaanske mange timer unna. Han mener han kan søke seg til den skolen som er nærmere vneste skoleår, alrås da kun 1 år borte fra oss. Stemmer dette? Eller er han stuck der på den skolen langt borte i 3/5 år?

Lenke til kommentar

Hei, jeg har et spørsmål jeg håper noen her kan svare på!

 

Mannen min har kommet inn på phs gaaaaanske mange timer unna. Han mener han kan søke seg til den skolen som er nærmere vneste skoleår, alrås da kun 1 år borte fra oss. Stemmer dette? Eller er han stuck der på den skolen langt borte i 3/5 år?

Lenke til kommentar

 

Hei, jeg har et spørsmål jeg håper noen her kan svare på!

 

Mannen min har kommet inn på phs gaaaaanske mange timer unna. Han mener han kan søke seg til den skolen som er nærmere vneste skoleår, alrås da kun 1 år borte fra oss. Stemmer dette? Eller er han stuck der på den skolen langt borte i 3/5 år?

Lenke til kommentar

Hei, jeg har et spørsmål jeg håper noen her kan svare på!

 

Mannen min har kommet inn på phs gaaaaanske mange timer unna. Han mener han kan søke seg til den skolen som er nærmere vneste skoleår, alrås da kun 1 år borte fra oss. Stemmer dette? Eller er han stuck der på den skolen langt borte i 3/5 år?

I B2 kan han søke seg til et distrikt nærmere deg.

 

(1) Normalt gis studenter ikke anledning til å bytte studiested. Studenter som kan dokumentere tungtveiende grunner kan innvilges søknad om overflytting dersom det er ledige plasser. Bytte av studiested kan kun skje i overgangen mellom andre og tredje studieår. Søknad med dokumentasjon sendes lokalt studiekontor og behandles tidligst i mai måned.

(Hentet fra forskriftene om studier ved PHS).

Lenke til kommentar

I B2 kan han søke seg til et distrikt nærmere deg.

 

(1) Normalt gis studenter ikke anledning til å bytte studiested. Studenter som kan dokumentere tungtveiende grunner kan innvilges søknad om overflytting dersom det er ledige plasser. Bytte av studiested kan kun skje i overgangen mellom andre og tredje studieår. Søknad med dokumentasjon sendes lokalt studiekontor og behandles tidligst i mai måned.

(Hentet fra forskriftene om studier ved PHS).

Okei, tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk også SMS. Betyr det at man ikke får delta på aktiviteter med mindre man melder seg på?

Det er bare slik at man skal bli plassert i faddergruppe. Du trenger ikke være med på alt, og det er ikke bindende eller noen utgifter tilknytta fadderuken (bortsett fra egen drikke og andre ting faddergruppa di blir enig om). Men bare bra om du deltar når du kan!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan fadderuka er lagt opp? Er det lagt opp til fest og alkohol hver dag, eller en del aktiviteter uten alkohol også? Jeg så på timeplanen at vi har opplegg hver dag på skolen, og mange av dagene oppmøte kl 8. Så vet liksom ikke helt hva jeg skal forvente

 

Aner ikke, dårlig med info der dessverre :/ kan jeg spørre hvordan du fikk tilgang til timeplanen? Har selv prøvd men har kun fått logget meg inn på StudentWeb uten feide :-)

Lenke til kommentar

Det er bare slik at man skal bli plassert i faddergruppe. Du trenger ikke være med på alt, og det er ikke bindende eller noen utgifter tilknytta fadderuken (bortsett fra egen drikke og andre ting faddergruppa di blir enig om). Men bare bra om du deltar når du kan!

Ah, okei. Har lyst til å delta på fadderuken så har meldt meg på nå? Takk for svar!

 

Til dere som leter etter timeplanen så finner man en den på TimeEdit. Link ligger på PHS.no. Der kan man logge inn med Feide konto. Timeplanen er forøvrig fylt ut for hele semesteret. Antar det er en pekepinne, men veldig greit å ha som utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...