Gå til innhold

Kjøpe PC til studiet (NTNU, siving)


12345156

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal gå sivilingeniør ved NTNU til høsten og trenger noe liitt kraftigere enn skolepcen som jeg har holdt ut med i fire år nå. Studiet har nokså tung programmering så pcen må kunne takle Java/Python/matlab og antageligvis en del tyngre programmer. Vil ha en medium og lett pc som jeg uten problem kan ta med meg overalt og helst ha plass til i veska <333 Men da må den være rundt 13''-15''. Trenger god lagringsplass, bra prosessor, ikke avhengig av fantastisk grafikkort men vil gjerne ha mulighet til å spille litt på den (primært MOBA-spill som LoL). Må se fin ut, noe à la ASUS zenbook pure. Prisklasse: 8-11K.

 

Vet dette ligger litt i feil tråd, men trenger hjelp fra folk som har gått eller går siving e.l. nå og vet hva som er lurt å skaffe seg! Setter pris på alle innspill  :)

 

edit: trenger ikke noe fancy touch eller dobbel-pc eller noe sånt, bruker skrivebøker til å notere i 

Endret av Andasol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi wow! Det hadde vært noe, men den starter på 14K? Det er nok litt dyrere enn det jeg så for meg :/

 

Tusen takk!

 

Men kanskje denne? https://www.lenovo.com/no/no/laptops/ideapad/700-series/Ideapad-720S-14/p/88IP70S0833?clickid=zXPyAJUTOzRWXkTwggSOc33fUkjVdIU0bW5a2o0&Program=3835&pid=256974&cid=no:affiliate:vfczzq

Endret av Andasol
Lenke til kommentar

Hverken Java eller Python krever gode pc-er. Matlab er vel kanskje det tyngste du kommer borti litt avhengig av hvilken linje du skal gå. Så mitt tips er å spesifisere hvilken linje du skal gå og høre med noen i NTNU-tråden om hvilket program som er mest krevende. Likevel, LoL er sannsynligvis mer krevende enn de programmene du skal bruke på studiet. 

Lenke til kommentar

Hverken Java eller Python krever gode pc-er. Matlab er vel kanskje det tyngste du kommer borti litt avhengig av hvilken linje du skal gå. Så mitt tips er å spesifisere hvilken linje du skal gå og høre med noen i NTNU-tråden om hvilket program som er mest krevende. Likevel, LoL er sannsynligvis mer krevende enn de programmene du skal bruke på studiet.

Åja okei, krever vel bedre PC enn det jeg har for øyeblikket men altså ikke særlig god ellers. Bør jeg fokusere på å finne en kompakt, stabil PC med god lagringsplass og heller bedre GPU enn CPU da? Skal gå nanoteknologi, evt Energi og Miljø et år

Endret av Andasol
Lenke til kommentar

Hvorfor? Skal ha en ordentlig PC jeg kan ha i mange år fremover, skal brukes til annet enn skole og. De er sikkert bra, men så ut som den skolepcen jeg har nå ‍♀

Hvis den skal holde i mange år, så er det få (om noen) som slår Thinkpad på holdbarhet - selv om designet kanskje ikke er det fresheste og kuleste :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...