Fenrisúlfr Skrevet 12. april 2021 Skrevet 12. april 2021 Skal gjøre en RAM OC etterhvert også, har bare lyst til å se hvor mye jeg kan presse ut av prosessoren før jeg begynner med det.
Nizzen Skrevet 12. april 2021 Skrevet 12. april 2021 14 minutes ago, Fenrisúlfr said: Skal gjøre en RAM OC etterhvert også, har bare lyst til å se hvor mye jeg kan presse ut av prosessoren før jeg begynner med det. Vil du ha BEDRE ytelse i dagens spill, så er det minneytelse som er greia. Høyere minimumfps får man ofte godt opp med litt minnetweaking. OM du har skikkelig minne da Les: B-die
Betroz Skrevet 12. april 2021 Skrevet 12. april 2021 7 minutes ago, Nizzen said: Vil du ha BEDRE ytelse i dagens spill, så er det minneytelse som er greia. Høyere minimumfps får man ofte godt opp med litt minnetweaking. OM du har skikkelig minne da Les: B-die Det stemmer godt overens med min testing også (med BF5)
Fenrisúlfr Skrevet 12. april 2021 Skrevet 12. april 2021 (endret) 37 minutes ago, Nizzen said: Vil du ha BEDRE ytelse i dagens spill, så er det minneytelse som er greia. Høyere minimumfps får man ofte godt opp med litt minnetweaking. OM du har skikkelig minne da Les: B-die Det er desverre bare Micron E-Die. Fikk kittet helt nytt veldig billig dog Endret 12. april 2021 av Fenrisúlfr
N o r e n g Skrevet 12. april 2021 Skrevet 12. april 2021 Fenrisúlfr skrev (54 minutter siden): Det er desverre bare Micron E-Die. Fikk kittet helt nytt veldig billig dog Micron rev. E er ikke fantastisk for Intel nei, mange Intel-hovedkort ser ut til å ha utfordringer med det (spesielt Gigabyte). Har du to eller fire stikker?
Fenrisúlfr Skrevet 12. april 2021 Skrevet 12. april 2021 3 hours ago, N o r e n g said: Micron rev. E er ikke fantastisk for Intel nei, mange Intel-hovedkort ser ut til å ha utfordringer med det (spesielt Gigabyte). Har du to eller fire stikker? Jeg har to sticks akkurat nå. Tenkte å kjøpe to like sticks til når jeg har spart opp litt peng.
Nizzen Skrevet 12. april 2021 Skrevet 12. april 2021 (endret) 12 minutes ago, Fenrisúlfr said: Jeg har to sticks akkurat nå. Tenkte å kjøpe to like sticks til når jeg har spart opp litt peng. Da selger du de du har, og kjøper 2x16GB b-die Buy cheap, buy twice Endret 12. april 2021 av Nizzen
Fenrisúlfr Skrevet 12. april 2021 Skrevet 12. april 2021 6 minutes ago, Nizzen said: Da selger du de du har, og kjøper 2x16GB b-die Buy cheap, buy twice Får vurdere det. Fikk de til 1/3 av nypris, når økonomien er trang så hjelper alt 😛
N o r e n g Skrevet 13. april 2021 Skrevet 13. april 2021 Nizzen skrev (11 timer siden): Da selger du de du har, og kjøper 2x16GB b-die Buy cheap, buy twice Ikke 2x16GB, det går ikke bra på Gigabyte Z370/Z390. Heller 4x8GB, da har han i alle fall sjans til å kjøre 4000 MHz
Mumriken Skrevet 13. april 2021 Skrevet 13. april 2021 37 minutes ago, N o r e n g said: Ikke 2x16GB, det går ikke bra på Gigabyte Z370/Z390. Heller 4x8GB, da har han i alle fall sjans til å kjøre 4000 MHz This. 2x8GB B-die er uansett suverent og det gjelder forsåvidt alle z390
N o r e n g Skrevet 13. april 2021 Skrevet 13. april 2021 Mumriken skrev (10 minutter siden): This. 2x8GB B-die er uansett suverent og det gjelder forsåvidt alle z390 Nope, 2x8GB kræsjer også på Gigabyte, du er heldig om du klarer å stramme inn timinger på 3600 MHz.
Fenrisúlfr Skrevet 13. april 2021 Skrevet 13. april 2021 Skal se hva jeg klarer å få til etterpå ihvertfall, har aldri drevet med noe seriøs overklokking av RAM før, så det blir spennende. Det jeg har gjort før er bare å sette timingene til hva sticken er ratet til og prøvd å få frekvensen så høy som mulig. Fikk 5.1Ghz på 9700K'n sånn kjapt og gæli som jeg pleier å si for å teste vannet. 1.4V. Kan nok gå MYE lavere på volten, men var moro bare for å kjøre en bench før jeg satte den tilbake til stock for å se hva jeg kan gjøre med RAM'en i dag
Mumriken Skrevet 13. april 2021 Skrevet 13. april 2021 22 minutes ago, N o r e n g said: Nope, 2x8GB kræsjer også på Gigabyte, du er heldig om du klarer å stramme inn timinger på 3600 MHz. GB er krise da 😆
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå