Gå til innhold

Kjøpe PC til gutt 11


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe gaming PC til min sønn. Ønsker å kjøpe en som oppleves som veldig bra, og som jeg slipper å investere mye mer på de neste årene(optimistisk kanskje?) Har funnet to alternativ fra komplett. Viktig å påpeke at jeg ikke har peiling. Maskinen skal brukes til gaming(Overwatch og Fortnite, hovedsaklig) Men må også kunne kjøre nye spill som kommer. 

 

Komplett gamer I30 med litt justeringer:

 

Asus 24" LED FreeSync MG248QR Cooler Master Devastator 3 Gaming Combo HyperX Pulsefire FPS Gaming Mus ASUS PCE-N15 N300 Trådløs Adapter Svive Luna S700 W Midi Tower akasa Vegas X7 RGB LED, 120mm Vifte akasa Vegas X7 RGB LED, 120mm Vifte Cooler Master B500 V2 KOMPLETT Edition Intel Core i5-8400 Prosessor akasa AK-959CU Komplett Edition ASUS TUF B360M-Plus Gaming, S-1151 Crucial DDR4 2400MHz 16GB Palit GeForce GTX 1070 Jetstream Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2 PCIe SSD Corsair Gaming MM300 Medium Musematte Windows 10 Home Norton Security Deluxe 3.0 

 

Pris 19000,-

 

Komplett gamer I35med litt justeringer:

 

ASUS PCE-N15 N300 Trådløs Adapter Acer 24" LED Predator XB240H Cooler Master Devastator 3 Gaming Combo HyperX Pulsefire FPS Gaming Mus Phanteks Eclipse P400 Corsair TX550M, 550W PSU Intel Core i5-8600K Processor Cooler Master Hyper TX3i Komplett Ed. MSI Z370 Gaming Plus, Socket-1151 Ballistix Sport LT DDR4 16GB Gainward GeForce GTX 1070 Ti Phoenix Kingston SSDNOW A1000 480GB M.2 PCIe SSD Seagate Barracuda 1TB 3.5'' HDD Corsair Gaming MM300 Medium Musematte Windows 10 Home Norton Security Deluxe 3.0 

 

Pris 20000,-

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I de prisklassene snakker vi high end maskiner. Såvidt meg bekjent kan du få helt ok spillemaskiner for ca 10 tusen.

 

Jeg hadde aldri betalt 20 tusen for en pc til en 11 åring.

Nå skal ikle jeg skryte på meg god innsikt i komponenter generelt, men det høres ut som en prisklasse mine voksne venner legger seg på.

 

Jeg spiller ikke så mye og iallefall ingenting nytt. Men jeg regner med at prisnivået for en spillemaskin ligger noenlunde konstant

Endret av Invader Zim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mine barn har hatt ganske bra PCer i forhold til sine jevngamle, og frem til de har hatt råd til egne PCer, har de PCene vært basert på ting jeg har skiftet ut fra min egen.

 

Jeg ville ikke kjøpt noen av de til en 11-åring. 20000 er alt for mye å bruke på en PC til en på den alderen. Jeg ville kjøpt en PC som har et greit hovedkort og grei prosessor som holder noen år. Så ville jeg kjøpt et skjermkort som takler de spillene der, og det skal ikke så mye til. Et GTX1060 3GB eller RX580 vil være mer enn nok. Skjermkort er lett å skifte ut når de blir dårlige, men til disse spillene vil de holde lenge hvis han kjører spillene i 1080p.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette kan også være en grei anledning til å lære bort et og annet om økonomi og budsjettering. Om dere setter av et budsjett på si 15k, så kan dere forsøke å klemme det under dette og sette av besparelsen på en egen konto merket "sparing til fremtidig PC-oppgradering". Om man f.eks. istedenfor GTX 1060 eller RX 580 går for et brukt GTX 970 så vil dette kunne dra både fortnite og overwatch i 1080p uten problemer, og den ytterligere besparelsen (pluss renter) vil kunne bidra til at din sønn om noen år kan oppgradere til et enda bedre skjermkort når behovet melder seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Komplett Gamer Premium i175 til 16499 umodifisert ser grei ut i den prisklassen.

Komplett Gamer Premium i135 til 11999 om en vil ha noe billigere.

Komplett Gamer - RGB Edition til 9999 om en vil ha en til "10000".

Generelt kan en si at Komplett Premium maskiner med nedsatt pris er gode kjøp.

 

I tillegg kommer tastatur, mus og eventuelt trådløs wifi kort.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Hadde fått bra maskin ved å bygge den selv, komplett leker ikke butikk :)

Tar de noe særlig for det?

Jeg ville antatt ar de bare legger på et par hundrelapper for jobben, men jeg aner ikke. Jeg ville blitt overrasket om de tok så mye som en tusenlapp for det. Er man dreven bygger man jo en pc på få minutter.

 

Ts; hvis det skulle vise seg at komplett tar mye penger for montering så bør du vite at det er latterlig enkelt å montere en pc. Man kan nesten ikke gjøre feil. Alle komponenter settes sammen som et veldig enkelt puslespill hvor hver brikke kun kan monteres på én måte én vei.

Alle kabler og porter er merket og passer stort sett bare der de skal være.

 

Dessuten er set utallige videoer på YouTube av montering. Så mange at du antagelig kan finne en video som demonstrerer montering av nettopp det komponentet du ender opp med.

Lenke til kommentar

Jeg vil anslå at Komplett tar ca 2000 for jobben og 3 års garanti.

Men for den maskinen som i dette tilfelle er nedsatt 4500 i pris så er den billigere enn delene.

Skal du bygge selv må du da finne gode nok deler billigere om du skal komme på samme pris.

Tråden "Den Perfekte PC-pakke" anbefales for de som vil bygge selv.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...