Gå til innhold

Hvor varmt er det i Tyrkia nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok du skal stole mest på Yr fremfor diverse useriøse lokale observasjoner, det vil alltids være noen steder hvor man finner oppimot 40grader i skyggen om det har vært varm lokal luft som er varmet opp av sola..

 

Utifra Weatherlink appen som jeg bruker og en av målestasjonene jeg har sjekket der borti var det oppimot 30grader i skyggen i dag og 21 grader akkurat nå, men ikke i nærheten av 40 grader...

Lenke til kommentar

Yr sier 30-31 og Storm sier 27-30 på søndag som er et par grader over idag så det er nok godt under 40 der. Min lokale værstasjon viste her om dagen 43 grader på balkongen min... i Oslo.

 

Korrekt måling av lufttemperatur gjør man i en ventilert hvit boks plassert 2 meter over kortklippet gress i åpent lende. Jeg kan garantere at temperaturen man ser blinke på apoteker og slikt ikke kommer fra et termomoeter som er montert på den måten. Det er nok mere likt termometeret på balkongen min. Likevel er det turistre som ser det og tenker "41? Wow, det må jeg dele på Facebook."

 

Den største utforringen du vil få med temperaturen er antagelig at minimumstemperaturen om natten er over 26 garder som kan gjøre det vanskelig å sove uten vifte eller AC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...