Gå til innhold

Klokke til trening og spotify?


Anbefalte innlegg

Er ute etter en hverdagsklokke som fungerer bra til trening, da i hovedsak løping og roing. Må også spore fjellturer om jeg ønsker det, så gps må den ha. Men jeg ønsker også å ha med meg musikk på tur, så om det finnes en klokke som har støtte for spotify offline hadde det vært helt glimrende, så kan mobilen ligge igjen hjemme når en skal på trening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Garmin 645M. Den støtter musikk, lydbok og podcast i tillegg til å være en fullverdig Garmin treningsklokke. Bruker IQ appen «Hike2» på fjellturer, har fungert bra så langt. Finnes mange dedikerte apps til ulike treningsprogrammer vis Connect IQ. Du kan laste ned appen til telefonen for å se tilbudet før du kjøper klokka. Selve klokka har innebygd intervallprogrogram, treningsprogram skaffes via Garmin appen.

 

Gikk fra Polar M430 til denne og trives langt bedre med Garmin. Syns dog OHRM ikke er særlig robust, spesielt ikke ved intervaller. Ble derfor også kjøp av HRM-run pulsbeltet. Verdt å legge til at 645M også støtter Garmin Pay, noe som har vært svært praktisk for meg som løper i byen. Jo mindre dritt jeg trenger å ha med meg på løpetur - jo bedre er det!

 

Dama har FR235 og er meget fornøyd med den. Noe mindre funksjonalitet, men presterer bra der det gjelder (som pulsklokke).

Endret av Woods
Lenke til kommentar

Skal se på de.

 

Lenge siden jeg har trent nå, men tidligere så byttet jeg på FR610 og Polar M400. Var i grunn ingen av de jeg synes var helt fantastisk, men de hadde hver sine fordeler og ulemper når jeg brukte de sist for 3-4 år siden.

 

Det jeg ønsker er å kunne lage til egne 4x4 intervaller der jeg selv velger tid på intervall, samt hvilken sone jeg skal ligge i. Klokken må da selvsagt gi beskjed via vibrasjon eller lignende når jeg skal øke/senke intensitet og om jeg ikke ligger i gitt sone.

 

Videre ønsker jeg å kunne legge inn ferdige treningsprogrammer. Finnes mange ulike programmer for jogging, typisk programmer som varer i 12 uker for å løpe x antall km etter fullført trening, eller at en følger program fra nybegynner til halvmaraton på 26/52 uker. Rett og slett en personlig treningsveileder og motivator er det jeg trenger.

 

I tillegg til jogging ønsker jeg at det er bra opplegg for turer på fjellet, romaskin og tredemølle. At turen blir loggført, høydemeter og ikke minst lengde på turen. Gjerne fin presentert i ettertid slik jeg husker Polar var veldig flink på. På roing og mølle må jeg kunne legge inn manuelt hvor lang jeg har rodd/løpt i ettertid, eller at den kommuniserer med Concept2.

 

At klokken er bra til motivasjon er også bra. Her var Polar mye flinkere mener jeg å huske, med god oppsummering av de ulike treningsøktene og hva en hadde oppnådd, ga beskjed når dagens mål var oppnådd osv. 

 

Mulig alt dette har endret seg og at det nå er likt for både Samsung, Garmin, Polar og andre.

 

Ellers ønsker jeg statistikk og hva jeg gjør og søvn, at en enkelt får presentert data som er innhentet og at en enkelt kan sammenligne form nå og om ett år ut i fra innsamlet data.

 

Tilkobling til telefon er ikke noe kjempe must, men om det først skal gjøres er det greit at det gjøres på en bra og fungerende måte, ikke halvveis gjennomført.

 

Ble mye nå, så ender vel med at det ikke finnes noen gode kandidater igjen på markedet :D

Lenke til kommentar

En ting til som jeg glemte. Jeg ønsker også en tilbakemelding underveis etter x antall meter eller x antall minutter. Hvor langt har jeg løpt, hastighet osv. Er det en tidligere rute jeg løper, sykler eller jeg går opp Stolzen for 10 gang på en måned vil jeg gjerne vite hvordan jeg ligger an underveis opp mot tidligere tider.

 

Har sett en del tester på youtube, men de fokuserer stort sett på tilkobling til mobil, viser menyer osv. Den delen om en personlig trener og motivator på armen ser jeg ikke mye nevnt i tester.

Lenke til kommentar

Samsung gear S3 har mye av den funksjonaliteten som du etterspør.

 

Glimrende, skal se nærmere på den.

 

S3 Frontier er jo også på kampanje i disse dager til 1990, så kanskje jeg er heldig og dette er klokken for meg :)

 

Lagde forøvrig en ny tråd da hele spotify delen som jeg opprinnelig etterspurte her ble raskt valgt bort til fordel for andre funksjoner. Ble litt uoversiktlig i denne tråden.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt den klokken i 3 uker cirka og er veldig fornøyd med den. Jeg bruker Endomondo på den og en kan styre musikken på Spotify på telefonen med den med programvaren som følger med på klokken. Det skal visstnok gå ann å installere Spotify direkte på den og laste ned musikk men den versjonen av Spotify har fått litt hard medfart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...