Gå til innhold

Ati Rage Xpert 128 vs. Ati Radeon 9200


handbook

Anbefalte innlegg

Ok, jeg har ganske laber anelse på hvor bra skjermkort duger o.l., vet da litt, men siden jeg aldri gamer no særlig så har jeg aldri skikkelig satt meg inn i det.

 

Nå har det seg slik at far min sin pc, en PIII550Mhz blir også brukt av søsken, bl.a. til å spille The Sims (m. hot date addon). Spillet krasjer en del, og når man spiller det så hakker det.

 

Jeg har en anelse av at dette kan være skjermkortet sinn feil? 1. Spørsmål; Hva kan dette være? Skjermkortet?

 

I så tilfelle er jeg/vi/han ute etter ett nytt skjermkort til den maskinen, siden det som allerede er i den er relativt gammelt (Ati Rage Xpert 128). Jeg ser at ps-data har ett ok tilbud i dag på ett råbillig kort av 9200 serien til Ati.

 

Så, 2. Spørsmål; Hvor bra yter dette kortet oppimot xpert 128 kortet?

http://www.psdata.no/prodsearch.asp?jul=yepp

 

Er takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SEBare for å si d sånn: IKKE KJØP ATi RAGE ELLER 9200SE!!!!!!!!!!

begge kortene sug rompe..

Kjøp heller et vanlig ATi Radeon 9200 eller nVidia GeForce FX 5200 ULTRA..

Men hvis pc-en brukes bare til The Sims bør du kjøpe en MX 420 eller 440..

Men grunnet til at d hakker kan være ram-en og OS hvis du bruker Win 95.

 

 

God Jul!! :xmas:

Lenke til kommentar
Ok, jeg har ganske laber anelse på hvor bra skjermkort duger o.l., vet da litt, men siden jeg aldri gamer no særlig så har jeg aldri skikkelig satt meg inn i det.

 

Nå har det seg slik at far min sin pc, en PIII550Mhz blir også brukt av søsken, bl.a. til å spille The Sims (m. hot date addon). Spillet krasjer en del, og når man spiller det så hakker det.

 

Jeg har en anelse av at dette kan være skjermkortet sinn feil? 1. Spørsmål; Hva kan dette være? Skjermkortet?

 

I så tilfelle er jeg/vi/han ute etter ett nytt skjermkort til den maskinen, siden det som allerede er i den er relativt gammelt (Ati Rage Xpert 128). Jeg ser at ps-data har ett ok tilbud i dag på ett råbillig kort av 9200 serien til Ati.

 

Så, 2. Spørsmål; Hvor bra yter dette kortet oppimot xpert 128 kortet?

http://www.psdata.no/prodsearch.asp?jul=yepp

 

Er takknemlig for alle svar!

Radeon 9200SE yter langt langt bedre enn Xpert 128-kortet. (Det har vært en rivende utvikling på grafikk-markedet de siste årene) Men når det er sagt: Radeon 9200SE yter ikke bra etter dagens standard. Det sier vel egentlig mer om det gamle kortet ditt enn om Radeon 9200SE. Men for all del: For en så gammel PC er det ikke vits med noe super-duper kort. Jeg tror Radeon 9200SE vil duge greit, i hvertfall i forhold til det gamle kortet. Men hvis du finner Radeon 9000/9100/9200 uten SE-merkinga så er det absolutt å foretrekke. (Tror de koster rundt 500 kr)

Lenke til kommentar

Takker for alle svar! :)

 

Hm, hadde vært fint om dere kunne vist til ett 9XXX kort som dere mener er BRA, til under 6-700 kroner, og som forhåpentligvis vil klare å dra litt andre spill også.

 

Maskinen kjører forresten Win2k(SP4) med siste oppdateringer (også på skjermkortdriverne og sims patchene) og har 256Mb Ram.

 

[edit]

! Og forresten, tror dere at skjermkortet kan være grunnen til at spillet nå ikke vil starte?

[/edit]

Endret av Prazor
Lenke til kommentar
Takker for alle svar! :)

 

Hm, hadde vært fint om dere kunne vist til ett 9XXX kort som dere mener er BRA, til under 6-700 kroner, og som forhåpentligvis vil klare å dra litt andre spill også.

 

Maskinen kjører forresten Win2k(SP4) med siste oppdateringer (også på skjermkortdriverne og sims patchene) og har 256Mb Ram.

 

[edit]

! Og forresten, tror dere at skjermkortet kan være grunnen til at spillet nå ikke vil starte?

[/edit]

Ja, jeg tror skjermkortet er grunnen til at spillet ikke vil starte.

 

Konkret forslag: Radeon 9200 539 kr. Eller om du kan strekke budsjettet: Radeon 9600 950 kr.

 

Ja 9200 SE er ett jævelig midlertidig skjermkort for meg, må få skifta det ut etter jul. Kortet er en smule varmt etter ett par tunge spill. Tror jeg bestiller 9800pro.

Hvis det er varme du bekymrer deg for så kan jeg garantere deg at 9800 Pro kommer til å produsere laaaannngt mer varme enn 9200SE. En annen ting er at 9800 pro sansynligvis vil være en overkill overgang fra 9200SE. Med overkill mener jeg alt for dyrt og mye raskere enn nødvendig.
Lenke til kommentar

Code Creature:

Rage 128 pro: 0,0

Radeon 9200SE: 9,4

Radeon 9600SE: 12,4

Radeon 9200: 14,7

Radeon 9600: 18,5

 

Serious SAM 1024x768:

Rage 128 pro: 14,6

Radeon 9200SE: 49,6

Radeon 9200: 61,3

Radeon 9600SE: 61,9

Radeon 9600: 116,2

 

Return to Castle Wolfenstein 1024x768:

Rage 128 pro: 14,4

Radeon 9200SE: 45,5

Radeon 9600SE: 49,8

Radeon 9200: 56,0

Radeon 9600: 102,1

 

Unreal Tournament 2003 1024x768:

Rage 128 pro: 1,8

Radeon 9200SE: 23,9

Radeon 9600SE: 36,4

Radeon 9200: 43,2

Radeon 9600: 66,3

Lenke til kommentar
Ok, jeg har ganske laber anelse på hvor bra skjermkort duger o.l., vet da litt, men siden jeg aldri gamer no særlig så har jeg aldri skikkelig satt meg inn i det.

 

Nå har det seg slik at far min sin pc, en PIII550Mhz blir også brukt av søsken, bl.a. til å spille The Sims (m. hot date addon). Spillet krasjer en del, og når man spiller det så hakker det.

 

Jeg har en anelse av at dette kan være skjermkortet sinn feil? 1. Spørsmål; Hva kan dette være? Skjermkortet?

 

I så tilfelle er jeg/vi/han ute etter ett nytt skjermkort til den maskinen, siden det som allerede er i den er relativt gammelt (Ati Rage Xpert 128). Jeg ser at ps-data har ett ok tilbud i dag på ett råbillig kort av 9200 serien til Ati.

 

Så, 2. Spørsmål; Hvor bra yter dette kortet oppimot xpert 128 kortet?

http://www.psdata.no/prodsearch.asp?jul=yepp

 

Er takknemlig for alle svar!

Edit: Slettet.

Endret av nikkor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...