Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal ta spansk II som privatist høsten 2018, og må ta både skriftlig og muntlig eksamen. Jeg har fullført nivå I i år med karakter 6 både i standpunkt og på skriftlig eksamen, og sikter også høyt på eksamen i spansk II hehe. Jeg må bruke sommerferien på å jobbe med spansk, og lurte på om noen kan hjelpe meg med hva jeg bør øve på? Mange sier grammatikk er viktig, men hva slags grammatikk? Altså hvilke verbformer lærer man på nivå 2, og hva slags annen grammatikk er det viktig at jeg kan? Og hvilke temaer er sentrale? Hører folk bla sier familietyper, Kristoffer Columbus og borgerkrigen er viktig :-) 

 

Regner ikke med at så mange tenker på dette nå som sommerferien nettopp har begynt, men hvis det er noen snille sjeler der ute som vil hjelpe meg med hva jeg bør øve på hadde jeg satt enormt stor pris på det!! :-) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av grammatikk er særlig preterito indefinido og preterito imperfecto viktig. Du bør også se på bruk av direkte/indirekte objekt, og lære deg fremtidsforem ir + a + infinitiv.

Av emner føler jeg kultur er viktigst. Har selv aldri hørt noe om borgerkriger eller Columbus i Spansken. Sammenlign gjerne spansk og norsk kultur, og se på ungdommen i de ulike kulturene.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei! Jeg skal ta spansk II som privatist høsten 2018, og må ta både skriftlig og muntlig eksamen. Jeg har fullført nivå I i år med karakter 6 både i standpunkt og på skriftlig eksamen, og sikter også høyt på eksamen i spansk II hehe. Jeg må bruke sommerferien på å jobbe med spansk, og lurte på om noen kan hjelpe meg med hva jeg bør øve på? Mange sier grammatikk er viktig, men hva slags grammatikk? Altså hvilke verbformer lærer man på nivå 2, og hva slags annen grammatikk er det viktig at jeg kan? Og hvilke temaer er sentrale? Hører folk bla sier familietyper, Kristoffer Columbus og borgerkrigen er viktig :-) 

 

Regner ikke med at så mange tenker på dette nå som sommerferien nettopp har begynt, men hvis det er noen snille sjeler der ute som vil hjelpe meg med hva jeg bør øve på hadde jeg satt enormt stor pris på det!! :-) 

 

Hei,

 

Kan du sende meg høsten 2018 eksamenshefte i spansk 2? De har ikke lagt den ut på udir sin nettside enda.

 

Jeg setter stor pris om du kan legge ut eksamenshefte i spansk2 høsten 2018 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...