Gå til innhold

Google Pixel (1. gen) verdt det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får rundt 5 timer sot på min og pixel xl. Hvordan det blir på non xl modellen vet jeg ikke helt, men syntes ikke det er så veldig galt egentlig. Android p beta har vært veldig bra batterimessig, håper det vedvarer også ved release.

 

Og kameraet er jo forøvrig helt fantastisk. Det samme er stock Android, spørs om jeg orker å gå tilbake til noe annet.

 

Hvis du er opptatt av oppdateringer og ren Android så ta en titt på Nokia 7 plus. Er ikke så veldig langt opp i pris fra pixelen.

Lenke til kommentar

Får rundt 5 timer sot på min og pixel xl. Hvordan det blir på non xl modellen vet jeg ikke helt, men syntes ikke det er så veldig galt egentlig. Android p beta har vært veldig bra batterimessig, håper det vedvarer også ved release.

 

Og kameraet er jo forøvrig helt fantastisk. Det samme er stock Android, spørs om jeg orker å gå tilbake til noe annet.

 

Hvis du er opptatt av oppdateringer og ren Android så ta en titt på Nokia 7 plus. Er ikke så veldig langt opp i pris fra pixelen.

 

Hei!

 

Jeg har tatt en titt på Nokiaen, og den virker glimrende! Aberet er at vi er lang inne i phablet-land, og denne gangen ønsker jeg en mindre telefon. Småsurfing gjør jeg som regel på iPad uansett. :)

Lenke til kommentar

Absolutt, men jeg har ikke så veldig lyst å gå noe særlig over 3-3.5 i denne omgang!

Om du venter litt så får du sikkert Oneplus 6 til en 3500kr på lightinthebox. Oneplus 5T gikk for ca den summen noen måneder etter release.

 

Lightinthebox er kinesisk nettbutikk men dem refunderer mva og toll så slipper ekstra utgifter.

 

Dog om man ikke vil vente så er nok Nokia sine modeller bedre valg. Får kansje ikke samme kamera som på Pixel men du får en mere moderne telefon på hardwarefronten ellers.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hvordan er den, fornøyd?

 

Hei! Beklager tregt svar. Jeg har nå hatt den noen uker, og kjører Android P beta på den. For å være ærlig, er det den beste telefonen jeg har hatt. Batteritid er bra (ble merkbart bedre med P), byggekvaliteten er top notch (HTC) og kameraet er et av de beste jeg har vært borti. Kan også si at den føles utrolig snappy og fin i daglig bruk, så jeg er megafornøyd. Hvis jeg skal trekke litt; er det at minnet ikke kan utvides (gikk for 32 G, da jeg ikke hadde tid til å vente der og da) og jeg skulle nok ønsket meg at den avr helt vanntett. Men for 3000.- er det småting, og jeg kommer _ikke_ til å bytte ut denne med det første! 10/10

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er nå forøvrig kommet offisiell støtte for Lineage OS for Pixel telefonene. Ikke så veldig viktig akkurat nå da vi uansett får P ved release, men dersom første generasjon Pixel telefoner ikke får Android Q offisielt kommer det garantert custom roms til den slik at man får oppdatert software også etter de offisielle oppgraderingene tar slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Beklager tregt svar. Jeg har nå hatt den noen uker, og kjører Android P beta på den. For å være ærlig, er det den beste telefonen jeg har hatt. Batteritid er bra (ble merkbart bedre med P), byggekvaliteten er top notch (HTC) og kameraet er et av de beste jeg har vært borti. Kan også si at den føles utrolig snappy og fin i daglig bruk, så jeg er megafornøyd. Hvis jeg skal trekke litt; er det at minnet ikke kan utvides (gikk for 32 G, da jeg ikke hadde tid til å vente der og da) og jeg skulle nok ønsket meg at den avr helt vanntett. Men for 3000.- er det småting, og jeg kommer _ikke_ til å bytte ut denne med det første! 10/10

Takk for infoen, det er kjekt å høre! Jeg ser at man får Pixel 1 med 128GB lagring til under 3000kr nå :) https://www.prisjakt.no/product.php?p=3931718

Endret av Slaps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...