Gå til innhold

Beste 75" til rundt 14000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke gått for en 75" til 14.000,-. Man får ikke rett kvalitet da. Du får mye mer spennende utvalg innen 65" i den prisklassen. Snart kan du sannsynligvis få 2017-modellene OLED til denne prisen også (de er på vei ut og 2018-modellene på vei inn).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mye burde man legge til for å få en ålreit 75" da?

For 75" er det fort 2 til 4 ganger denne prisen. Store panel av god kvalitet koster penger; man får mye mer for pengene med å gå ned til 65", for å få de riktig bra modellene må man ned i 55" på dette budsjettet (og da snakker jeg om fjorårsmodellene; årets modeller er helt bortkastet å vurdere på dette budsjettet).

 

Fordelen er at differansen mellom 2017 og 2018-modellene er veldig liten.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Trodde samsung 75mu7005 var innafor, men du mener denne er bare å holde seg unna? Har ikke mye peil på TV.

Fra en som har sett den i praksis: den har helt sinnsykt etterslep. Selv i menyene ser du at bildet lugger...

 

Angående fjorårsmodeller, så lages ikke disse lengre, og det er kun restelager igjen. Ingen grunn til å forvente at prisene går ytterligere ned nå.

Lenke til kommentar

Skal sies at jeg kommer fra en rundt 5 år gammel philips 50" som har elendig farger, men har overlevd med den. Så vil nok uansett merke stor forskjell, og er vel ganske lav input lag på Samsungene vel?

Hovedkortet er nok det samme som på 55" og 65"-utgaven ja.

Vær også obs på at en 75" får du ikke inn i en personbil, du må ha henger, varebil, eller få den transportert hjem.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke gått for en 75" til 14.000,-. Man får ikke rett kvalitet da. Du får mye mer spennende utvalg innen 65" i den prisklassen. Snart kan du sannsynligvis få 2017-modellene OLED til denne prisen også (de er på vei ut og 2018-modellene på vei inn).

Vurderer heller 65" nå, hvilken anbefaler du da? Hvem er best av philips pus7363 og Samsung mu8005?

Lenke til kommentar

Det desidert beste kjøpet for 75-tommere i dag, er MU7005 til 17 995 kr. At den har helt sinnsykt etterslep, stemmer bare ikke. At menyene lugger til tider, gjør de selv på nyeste Q9FN til 59 000 kr. Det skyldes operativsystem Tizen, og ikke annet. :p MU7005 er en 100 Hz TV, med svært lav input lag og god bevegelseshåndtering. Du kan lese test av den her på Rtings.com (merk at i USA heter MU7000 faktisk MU8000, og de har en MU9000 serie som er MU8000 her til lands). 

 

På den andre siden, en 75 tommer kommer nesten kun til gode i eget dedikert hjemmekino-rom, siden du må sitte såpass langt unna TVen for egen komfort. De som tror at de kan sitte like nærme på en 75 tommer som en 55-tommer, tror jeg kommer til å bli skuffet når de ser enhver form for innhold mindre enn 4K. Da ser nemlig bilde svært lite skarpt og detaljert ut. 

 

Et bedre alternativ for de aller fleste, er som er blitt nevnt i tråden allerede, 65" Sony XE9005 til 12 995 kr. Det er igjen en vesentlig bedre TV enn MU7005, så du får i det minste en del igjen for å gå noe ned i størrelse. Eventuelt om du virkelig vil slå på stortromma, finnes også LG C7 OLED til 21 995 kr. Det er også et sinnsykt bra kjøp.  :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...