Gå til innhold

Den ville skjermen til 25 000 kroner har et viktig ankepunkt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fake news? Jeg har hatt selv 60 hz og 144 hz pc skjerm 1080p. Var ingen forskjell der.

Mener du at du ikke ser forskjell på 60 og 144hz? 

Har selv 3440x144@100hz og merker på sekundet i spill som battlefield når det ramler under 85 eller der omkring.  Under 70 blir nesten uspillbart. 

Lenke til kommentar

 

Fake news? Jeg har hatt selv 60 hz og 144 hz pc skjerm 1080p. Var ingen forskjell der.

 

En 144Hz skjerm må gjerne stilles til å kjøre på 144Hz. Hvis ikke kjører den på 60Hz som standard. Og da er det ikke mye forskjell nei. ;)

Jeg gjorde nok det :) Merket fremdeles ikke noe forskjell.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde nok det :) Merket fremdeles ikke noe forskjell.

 

Da er jeg redd det er deg det er noe "galt" med. ;)

 

Neida, folk er forskjellige, og det gjelder synet også. Ikke alle vil se forskjell, mens for andre er det "natt og dag". Men for enkelte, så er det jo også slik at man ikke merker så mye forskjell "opp", men når man går tilbake, merker man det godt.

 

Du kan ellers prøve og ta en titt i FAQ i signaturen min om de forskjellige sync metodene. Der forklarer jeg litt om hvordan en 144Hz skjerm faktisk vil fremstå mest som en 72 Hz, eller til og med lavere, dersom man benytter V-Sync på når man spiller. Man er avhengig av at skjermkortet klarer å konsekvent lage flere fps enn skjermens maks Hz. Ellers blir spillene nesten akkurat like hakkete som før..

Lenke til kommentar

Bare å bevege musa og scrolle opp/ned i nettleser med musehjulet på 144hz vs 60hz, er evig forskjell.

 

Kjerringa ser dog heller ikkje forskjell på 60 vs 144hz. Dette har vel med at ho bryr seg katta om data :p

Hva er egentlig greia med 144hz? Min kan jeg sette til 100hz men vet ikke om det faktisk gjør noe, for jeg ser ikke noe forskjell. Men i spill som klarer langt over 100 fps står v-sync på 100fps. Slipper i alle fall page tearing på spill som ikke sliter med 100fps+.

Endret av Quickfragger
Lenke til kommentar

Hva er egentlig greia med 144hz? Min kan jeg sette til 100hz men vet ikke om det faktisk gjør noe, for jeg ser ikke noe forskjell. Men i spill som klarer langt over 100 fps står v-sync på 100fps. Slipper i alle fall page tearing på spill som ikke sliter med 100fps+.

 

Dersom du har Nvidia skjermkort kan du prøve "Fastsync" i stedet for V-Sync på. Da vil du heller ikke få tearing, men skjermkortet kjører på maks, og lager så mange fps som det klarer likevel. Det fører til lavere input lag.

 

Det samme er mulig med AMD skjermkort, men da heter sync metoden "Enhanced sync" (tror jeg).

 

Når det gjelder forskjell man ser på 100 vs 144Hz, så er det så enkelt som at folk er forskjellige. Noen ser forskjell, og andre gjør ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...