Gå til innhold

Verdi på I7-4790K nå?


Avean

Anbefalte innlegg

Jeg har GTX1080Ti og stort sett veldig oppdatert hardware i maskinen utenom CPU. Jeg kjører fortsatt på I7-4770K Haswell pga jeg har ikke slitt noe som helst med CPU enda føler jeg. Jeg merker hvis jeg klokker den at ytelsen i spill går drastisk opp så kan være jeg har fordel med å oppgradere til en raskere Haswell. I7-4790K er det flere av til salgs nå, og det var jo en rimelig dyr CPU. Vet ikke helt hvor mye jeg ønsker å betale for noe slikt. Jeg betaler jo stort sett for noen ekstra FPS i enkelte spill. 

Hva tror dere er verdien på en slik CPU i dag? 800? 1000? Skal jeg oppgradere til dagens chipset så koster det fort 6000 og det føler jeg det ikke er verdt akkurat nå. Spiller i 3440x1440 og har stort sett 100 fps i samtlige spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klokker min 4770K til 4.4 GHz og det går helt greit, selv nå i sommer. Om vinteren kan jeg dra den endra noen 100 MHz opp, men det trengs generelt sett ikke. Hvis du allerede overklokker tror jeg ikke du har noe å tjene på å gå for en 4790K, da disse to kan overklokkes ca like langt.

Lenke til kommentar

Det er minimal forskjell mellom de to cpuene. 4790k klokker gjerne noe bedre, men det er nok ikke snakk om mye.

47xxk er glad i minnebåndbredde så gi den noe raske ddr3 brikker og klokk den til 4,5+ så kan ikke jeg skjønne at den skal holde deg så veldig tilbake i den oppløsningen.

 

Hva spiller du?

Lenke til kommentar

Spiller alt mulig egentlig. PUBG, Fortnite, Hitman, Post Scriptum. Har den klokket til 4.2 Ghz med lukket vannkjøling. Ja kan være det ikke er noe vits rett og slett. Må vel helt sikkert ut med 1000kr for å få kjøpt en 4790K så er vel bedre å avvente og heller oppgradere plattformen i framtiden. 

Lenke til kommentar

Å oppgradere fra 4770K til 4790K er bortkastede penger spør du meg. Du kan tjene litt ytelse til hvis du klarer å få din 4770K stabil på 4.5 Ghz, men selv der vil forskjellen være liten. Anbefaler deg å beholde det du har frem til Intel lanserer "i7 9700K", den 8-kjerne saken som er arvtageren etter 8700K. Skal vel komme til høsten engang.

 

Edit : Som det ble nevnt her kan du også tjene mer ytelse på hvis du kjøper deg noen DDR3 2400 Mhz brikker, men igjen vet ikke om det er verdt det heller. Heller spare pengene til det jeg skrev over her.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må ikke nødvendigvis kjøpe nye brikker. Kanskje dem kan overklokkes litt?

 

Jeg holdt på med 4790k riggen til en bekjent for et par dager siden der jeg overklokket corsair vengeance opp til 2400, fra 1866.

 

Han spiller primært bf1 og ifølge han selv ble det som en helt ny maskin med radikal økning i minimum fps.

 

Knipset et bilde mens vi holdt på, men desverre så har han så dårlig kjøling at det var lite å gjør med cpu.

 

post-166959-0-29643300-1528877133_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...