Gå til innhold

AMD er først til 7 nanometer for CPU og GPU


Anbefalte innlegg

 

 

Men enn så lenge konkurrerer heller ikke AMD like innbitt med Intel i serversegmentet som de gjør i privatmarkedet, og trenger følgelig ikke stresse med andre generasjon. Da er det viktigere at den gjør en god jobb når den først kommer i salg, muligens i løpet av 2019.

Hvorfor prioritere server markedet? Intel = holbarhet

AMD = budsjett og pris\ytelse killer

 

Tror AMD heller får prioritere å komme med ny teknologi fort.

For usikker folk gidder å vente i det endelige.

 

er enig 7 nm er samme om det er intel eller AMD men kvaliteten på brikkene og instructions per cycle (IPC) er vel intel foreløpig ledene på så tror AMD sliter litt å gi samme ytelse per klokkefrekvens. Men ryzen 7 2800x er vel kanskje 30% svakere en i7 8700k per kjerne.

 

 

Vi begynner vel å nærme oss en teoretisk grense for hva som er mulig å¨oppnå. Under 5nm blir vel vanskelig

Jeg er enig der, etter 2022 tror jeg intel\amd må over på optisk lys. Det blir svært kostbar overgang.

Hva vaser du med? Ipc-gapet er langt fra 30%.

Endret av Judgement
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler å ikke bruke noe tid på LMH1. Han skriver bare masse random tull som ikke gir mening i alle tråder. Det er bare å sjekke.

Han roter veldig som feks den 30% ipc differansen i Intel sin favør, noe som overhodet ikke stemmer.

Det er på ingen måte den differansen, sammenligner man ytelsen på begge to så ser man at turboen på Intel sin 8700 slår inn og overklokker CPU til 4600 mens AMD sin stopper på 4350.

Selv når det skjer så vil AMD lede i noen tilfeller ganske kraftig i programvare mens de ligger bak med noen få prosenter i spill ( 2 til 8 % ).

Lenke til kommentar

Han roter veldig som feks den 30% ipc differansen i Intel sin favør, noe som overhodet ikke stemmer.

Det er på ingen måte den differansen, sammenligner man ytelsen på begge to så ser man at turboen på Intel sin 8700 slår inn og overklokker CPU til 4600 mens AMD sin stopper på 4350.

Selv når det skjer så vil AMD lede i noen tilfeller ganske kraftig i programvare mens de ligger bak med noen få prosenter i spill ( 2 til 8 % ).

Turboboost er riktig måten å sammeligne ytelsen?

Mener ryzen ble sammenlignet med hawell (i7 7700k med dobbelt så mange tråder).

Men intel har jo kommet med skylake\kabylake også Coffee Lake

 

Men godt mulig intel ikke har økt 10% ytelsen per kjerne per generasjon.

 

Nå vet jeg ikke om PCI-E SSD ytelsen er chipset bug eller ramproblemer. Men så vidt jeg vet brukes mere cpu på rask minne\SSD disk på AMD ryzen en intel? Tilfeldig?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Han roter veldig som feks den 30% ipc differansen i Intel sin favør, noe som overhodet ikke stemmer.

Det er på ingen måte den differansen, sammenligner man ytelsen på begge to så ser man at turboen på Intel sin 8700 slår inn og overklokker CPU til 4600 mens AMD sin stopper på 4350.

Selv når det skjer så vil AMD lede i noen tilfeller ganske kraftig i programvare mens de ligger bak med noen få prosenter i spill ( 2 til 8 % ).

Men det er jo bare fordi han sier tilfeldige tall. Bare se det over her, det gir jo ikke mening. Så er ikke noe poeng i å prøve å korrigere engang. Du får jo et svar som ikke har noe med det du skrev engang tilbake.

Lenke til kommentar

 

Han roter veldig som feks den 30% ipc differansen i Intel sin favør, noe som overhodet ikke stemmer.

Det er på ingen måte den differansen, sammenligner man ytelsen på begge to så ser man at turboen på Intel sin 8700 slår inn og overklokker CPU til 4600 mens AMD sin stopper på 4350.

Selv når det skjer så vil AMD lede i noen tilfeller ganske kraftig i programvare mens de ligger bak med noen få prosenter i spill ( 2 til 8 % ).

Turboboost er riktig måten å sammeligne ytelsen?

Mener ryzen ble sammenlignet med hawell (i7 7700k med dobbelt så mange tråder).

Men intel har jo kommet med skylake\kabylake også Coffee Lake

 

Men godt mulig intel ikke har økt 10% ytelsen per kjerne per generasjon.

 

Nå vet jeg ikke om PCI-E SSD ytelsen er chipset bug eller ramproblemer. Men så vidt jeg vet brukes mere cpu på rask minne\SSD disk på AMD ryzen en intel? Tilfeldig?

Nå roter du igjen! Haswell er ikke 7000 serien^^ Hva som ble sammenlignet med før ryzen ble lansert har ikke noe å si med den faktiske ytelsen... Zen+ har skrenket forspranget til intels IPC kraftig, og AMD eier Intel når det gjelder ytelse over flere kjerner ;) Zen 2 som kommer løpet av 1h av 2019 vil få et enda kraftigere oppgradering enn det zen+ fikk!

 

Jeg er bare spent på hva intel har å svare på zen 2 og 3^^ Intel sliter veldig i dag med zen+^^ Intel har har kun ytelsen til 1 kjerne som dem kan skryte av!

 

Bare du og HKS som surrer i villspor om 30% bedre ipc til Intel!

Endret av Vanderen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...