Gå til innhold

Tesla utsetter Model 3-lanseringen i Europa til 2019


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Er dette tek.no eller tesla.no? For tiden så er eg usikker på forskjellen. Er jo kun Tesla nyheter her.

Nei, det er det ikke. Men Tesla er et profilert selskap som leder an innenfor teknologi og biler.

 

Det er hele 9 Tesla-artikler på forsiden i skrivende stund.  Og ca 8 av dem er den enkleste form av journalistikk med en eller en annen twitter-feed som kilde ( satt på spissen).   At Tesla er profilert i Norge er en ting, men det får da være måte på skjev fordeling av ressurser i redaksjonen.  Om det er VG som legger føringer eller om redaksjonen selv er Tesla-fanatikere vet jeg ikke, men det Lars093 har helt rett at dette minner mer om tesla.no enn tek.no for tiden.

 

Det er mange Tesla-artikler fordi det skjer veldig mye i Tesla for tiden.

 

Det skjer minst like mye i f.eks Tencent, Toshiba eller Fuso-Mercedes, og alle tre ville vært minst like aktuelle å skrive om på en nettside som dette.  

 

Om du ikke synes det er en ekstremt skjeiv fordeling på spalteplass og ressursbruk så vet jeg ikke hva man kan si for å få deg til å skifte mening. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke fra Vox som sådan, men fra eksterne skribenter. Og de er kjent for å snakke ned Tesla. Har vel gjort det i mange år alt. Det er også mange faktafeil og misforståelser som viser at forfatterne ikke skjønner mange aspekter ved Tesla, for eksempel:

 

https://frontiergroup.org/blogs/blog/fg/teslas-most-important-disruption-isnt-about-technology

 

Synsing er fint det, men her synses det for mye, og haterne er selvsagt kjapt ute med et hvert negativt leserinnlegg om Tesla, for det er visst viktig å finne noe negativt på Tesla, uansett for lite faktabasert det er.

Lenke til kommentar

 

Tesla er jo en datamaskin på hjul.

Gjerne mere saker om Tesla for min del.

 

Mere regnekraft i bl.a Audi A8, ser ikke noe til de her fordet..

De bare utnytter ikke regnekraften til noe som er synlig for sluttbruker. Dagens A8 er ikke så veldig ulikt tilsvarende modell, det året Tesla lansert sin første ordinære bil - modell S :-)

 

Dagens fossilbiler minner meg om Nokia før iPhone ble lansert...Jeg kjører forresten tysk diesel.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...