Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fysisk straff mot barn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man bruker ikke fysikk mot noe som er forsvarsløst er min mening. Å flytte et barn er en fysisk handling, men

kan ikke sammenlignes med å straffe det fysisk i mitt hode. Man gjør aldri barn vondt, basta!

Jeg mener selv at det er så utrolig viktig å gi en umiddelbar reaksjon som mer eller mindre garanterer at det setter inntrykk når det gjelder et barn som mishandler dyr. En av tingene jeg frykter er at ikke alle hunder er like tålmodig som min og étt klyp kan være nok til livsvarig skade.

 

Jeg tror ikke jeg hadde turt å basere en slik grensesetting på "positiv forsterkning".

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Hardt mot hardt er helt dandy når det er noen på din egen størrelse, men jeg glemte jo helt at vi snakker om svake mennesker uten evnen til å strekke seg lengre enn å strekke ut hånden og fysisk avstraffe sin unge som fremdeles driver å lærer alt livet handler om som du tar som en selvfølge fordi du har mange flere år på ræva og burde egentlig vite bedre.

Lenke til kommentar

Av og til må man sette hardt mot hardt.

Det spørs hva du ønsker å lære barnet. Hvis du ønsker å lære det at vold er en grei løsning å ty til, så setter du et godt eksempel ved å bruke vold mot barnet.

 

Hvis du derimot ønsker å lære barna at vold ikke er greit, ødelegger du den læringen når du bruker det selv - i tillegg til at du lærer barnet at det ikke skal stole på det du sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...