Gå til innhold

Lage musikkvideoer


GamEpaL

Anbefalte innlegg

Jeg og en gruppe på 5 andre skal starte en mediagruppe. Noen har utdannelse og andre med en del IT-erfaring. Vi skal starte på scratch med å lage musikkvideoer.

 

Vi skal bruke programmet Adobe Premiere Pro.

 

For å lage en god musikkvideo så trenger vi litt tips om blant annet storyboard og andre ting. Fint hvis noen kan sende noen gode linker eller andre ting.

 

Hilsen Henning

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Før storyboard så bør dere ha en god story. Storyboard og annen teknikk bør ikke være hovedfokus.

Det vil ikke gjøre en idé bedre, men det kan gjøre at en god idé fortelles bedre.

 

Jeg har bare erfaring fra musikkproduksjon (med utdanning) og selvlagde videoer i årevis.

Har vært med på en del innspillinger av musikkvideoer, men er ikke så god på feltet.

Har lagd kun en animert musikkvideo selv.

Så ta det jeg sier med klype salt!

 

 

Jeg ville anbefalt en kreativ approach til musikkvideoer. Noen av disse er kanskje veldig ambisiøse, men det er interessant å se på.

 

 

Sier ikke at man må lage noe sånt, men det er noe å tenke på.

Det er IKKE interessant med hvit bakgrunn der noen synger og danser innimellom andre klipp.

Det er IKKE interessant med et eller annet band som spiller på forskjellige plasser.

Musikkvideo kan være så ufattelig mye. Fortell noe stort.

Lenke til kommentar

Hallo! Har vært del av 50-60 forskjellige musikkvideoproduksjoner opp gjennom årene, i alle de forskjellige rollene. Musikkvideo er et morsomt medium fordi det tillater alt. Det finnes ingen fasit. En musikkvideo trenger ikke ha noen historie.

 

Jeg anbefaler å tenke metaforisk, sutbilt og symbolsk, og ikke legge lista for høyt med store totaler, masse folk involvert eller komplisert historiefortelling. Konsentrer om det dere ønsker å fortelle først, ta teknikken senere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...