Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bør det bli flere prevensjonsmidler for menn?


Anbefalte innlegg

Klarer ikke å multisitere dere på mobil, men jeg synes at når de har plaster som gjør at jenter ikke blir gravide, burde det finnes noe som gjør at menn ikke gjør jenter gravide også. Har hørt om det middelet man sprøyter inn, og håper det slår an. Har også hørt noe om piller, men at det var for mange bivirkninger eller noe? Her går jeg rundt som en kronisk tikkende bombe(som også har eksplodert et par ganger) pga p-piller, så om det er "milde" bivirkninger så burde det gå.

Du som spør om jeg "forventer det", hva mener du her? Jeg hadde nok uansett gått på p-piller nå som jeg er singel, for klarer ikke helt å stole på at andre tar ansvar. Men tenker at om man er i et forhold der man stoler på hverandre, hadde det vært ok om mannen kunne gått på noe prevensjon istedet for at jenta må stå for det hele tiden.

Jenta «må» ikke stå på prevensjon hele tiden, kondomer er en ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kondomer er en fantastisk ting, desverre er det mange som ikke helt har funnet det ut.

 

Eller så venter vi vel alle på bedre prevansjonsmuligheter for menn, men med tanke på at ingen av de er klare for markedet enda får prevensjon fortsatt bli kvinnens ansvar hvis hun ikke godtar kondom. Og med ansvar her mener jeg da moralsk ansvar da det ikke ligger mye sanksjoner fra samfunnet for en kvinne som ikke lever opp til sitt ansvar.

Lenke til kommentar

Kondomer er en fantastisk ting, desverre er det mange som ikke helt har funnet det ut.

 

Eller så venter vi vel alle på bedre prevansjonsmuligheter for menn, men med tanke på at ingen av de er klare for markedet enda får prevensjon fortsatt bli kvinnens ansvar hvis hun ikke godtar kondom. Og med ansvar her mener jeg da moralsk ansvar da det ikke ligger mye sanksjoner fra samfunnet for en kvinne som ikke lever opp til sitt ansvar.

 

Etter hva jeg har oppfattet fra utallige innlegg om denne saken, her og i andre medier, er det slett ikke kvinner som ikke godtar kondom. Det er menn, fortrinnsvis unge virker det som, som absolutt ikke vil bruke det. Begrunnelsen er at det forringer nytelsen. Det vet de vel minimalt om, siden de ikke vil bruke det.

Endret av Hermosa
Lenke til kommentar

 

Kondomer er en fantastisk ting, desverre er det mange som ikke helt har funnet det ut.

 

Eller så venter vi vel alle på bedre prevansjonsmuligheter for menn, men med tanke på at ingen av de er klare for markedet enda får prevensjon fortsatt bli kvinnens ansvar hvis hun ikke godtar kondom. Og med ansvar her mener jeg da moralsk ansvar da det ikke ligger mye sanksjoner fra samfunnet for en kvinne som ikke lever opp til sitt ansvar.

Etter hva jeg har oppfattet fra utallige innlegg om denne saken, her og i andre medier, er det slett ikke kvinner som ikke godtar kondom. Det er menn, fortrinnsvis unge virker det som, som absolutt ikke vil bruke det. Begrunnelsen er at det forringer nytelsen. Det vet de vel minimalt om, siden de ikke vil bruke det.

Hæ?

De fleste menn vet vel alt om hvordan kondom føles kontra uten kondom. At kondom reduserer nytelsen er vel udiskutabelt.

 

Forsto jeg deg rett?

 

Og selv mener jeg såklart at det er behov for alternativer for menn. Det er jo vi som må beskytte oss mot galne kvinnfolk som velger å få barn med menn som har tenkt å være en far for barnet.

Lenke til kommentar

åhahahahaha.... "her" er vg og eller dagbladrt for en dag eller to siden? Fy faen så lei jeg er av folk som ser clickbait METOO artikler på vg/dagbla og setter frem den samme falske hypotesen her inne på forumet som om det var en vedtatt sannhet, eller så går de rundt grøten og ender til slutt opp med samme konklusjon som vg/dagbla. Fy faen.

 

Hvis damer ikke vil ha barn så får de slutte å ha sex da!

Endret av Uderzo
Flettet sammen to innlegg
Lenke til kommentar

 

 

Kondomer er en fantastisk ting, desverre er det mange som ikke helt har funnet det ut.

 

Eller så venter vi vel alle på bedre prevansjonsmuligheter for menn, men med tanke på at ingen av de er klare for markedet enda får prevensjon fortsatt bli kvinnens ansvar hvis hun ikke godtar kondom. Og med ansvar her mener jeg da moralsk ansvar da det ikke ligger mye sanksjoner fra samfunnet for en kvinne som ikke lever opp til sitt ansvar.

Etter hva jeg har oppfattet fra utallige innlegg om denne saken, her og i andre medier, er det slett ikke kvinner som ikke godtar kondom. Det er menn, fortrinnsvis unge virker det som, som absolutt ikke vil bruke det. Begrunnelsen er at det forringer nytelsen. Det vet de vel minimalt om, siden de ikke vil bruke det.

Hæ?

De fleste menn vet vel alt om hvordan kondom føles kontra uten kondom. At kondom reduserer nytelsen er vel udiskutabelt.

 

Forsto jeg deg rett?

 

Og selv mener jeg såklart at det er behov for alternativer for menn. Det er jo vi som må beskytte oss mot galne kvinnfolk som velger å få barn med menn som har tenkt å være en far for barnet.

 

 

?

Lenke til kommentar

Hvis damer ikke vil ha barn så får de slutte å ha sex da!

 

I innlegg nr. 21 er du for kondombruk. På samme måte som deg nå sier jeg at hvis menn ikke vil bli fedre, må de enten avstå fra sex, bruke kondom eller i ytterste konsekvens sterilisere seg.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har oppfattet fra utallige innlegg om denne saken, her og i andre medier, er det slett ikke kvinner som ikke godtar kondom. Det er menn, fortrinnsvis unge virker det som, som absolutt ikke vil bruke det. Begrunnelsen er at det forringer nytelsen. Det vet de vel minimalt om, siden de ikke vil bruke det.

 

Ingen tvil om at det er mange menn som vet altfor lite om bruk av kondom, men de har ikke monopol på det synspunktet heller. Interessant at du velger å bruke ordene "forringer nytelsen", for hos en frisk nordmann så burde jo ikke det være tilfellet. Det er dog ikke slik at den ikke påvirker opplevelsen, og det har jo de som er motstandere helt rett i. For de som er mot vil det jo også påvirke mentalt, noe som kanskje er mye av grunnen til at de kan helle mot å være enig i bruken av order forringe for å beskrive det.

 

Eller så vil jeg bekrefte at jeg mener at kondom er beste beskyttelse når brukt riktig, men jeg mener også at når det ikke blir brukt er prevensjon kvinnen sitt ansvar da hun er den eneste som har ett alternativ tilgjengelig nå. Dette endrer seg seff når mannen har like gode muligheter som kvinner har i dag.

Lenke til kommentar

Tankeløst er å forkaste kondom, den eneste tingen som løser begge problemene og heller foreslå at menn skal sette sprøyter på seg selv før hver gang de skal ha sex.

 

 

Ingen forkaster kondom. Kondom og de andre prevensjonsmetodene tjener to forskjellige formål. Skjønner du ikke det kan jeg ikke hjelpe deg.

 

Det er heller ingen som foreslår at menn skal sette sprøyter før hver gang de har sex. Forholder du deg noen gang til virkeligheten, eller tilbringer du all din tid med å protestere vilt mot dine egne feberfantasier?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

 

Klarer ikke å multisitere dere på mobil, men jeg synes at når de har plaster som gjør at jenter ikke blir gravide, burde det finnes noe som gjør at menn ikke gjør jenter gravide også. Har hørt om det middelet man sprøyter inn, og håper det slår an. Har også hørt noe om piller, men at det var for mange bivirkninger eller noe? Her går jeg rundt som en kronisk tikkende bombe(som også har eksplodert et par ganger) pga p-piller, så om det er "milde" bivirkninger så burde det gå.

Du som spør om jeg "forventer det", hva mener du her? Jeg hadde nok uansett gått på p-piller nå som jeg er singel, for klarer ikke helt å stole på at andre tar ansvar. Men tenker at om man er i et forhold der man stoler på hverandre, hadde det vært ok om mannen kunne gått på noe prevensjon istedet for at jenta må stå for det hele tiden.

Jenta «må» ikke stå på prevensjon hele tiden, kondomer er en ting.

Problemet er at de fleste unge menn ikke vil bruke konsom, spesielt ikke i et forhold. Synes helt ærlig det høres veldig kjedelig ut at han bare skal komme i kondomen også.

Lenke til kommentar

"De fleste" igjen. Lest VG i går du også? Fint at VG og dagbladet styrer den offentlige diskusjonen.

Joda, men jeg tror nok det er en ganske trygg påstand å si at "de fleste" foretrekker uten kondom. Tror aldri jeg har hørt noen si at det er "det samme" for dem eller, enda mindre trolig, å foretrekke med. (Med mindre det sitter et potensielt knull å hører på, da - in wich case mange whiteknighter seg).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

"De fleste" igjen. Lest VG i går du også? Fint at VG og dagbladet styrer den offentlige diskusjonen.

Nei, dette er basert på personlige erfaringer fra mitt eget og venner/bekjentes sexliv :) Det sier seg jo selv at det føles annerledes og ha på kondom. Jeg sier ikke at de presser seg til ubeskyttet sex, men når de spør om jeg går på p-piller, forstår jeg at de ikke er så gira på å bruke kondom når jeg bekrefter at jeg går på pillen.

Lenke til kommentar

Slike prevensjonsmidler (akkurat som p-pillen) er jo ikke ment for tilfeldig sex. Der er fortsatt kondom kongen, og kommer til å være det så lenge det finnes seksuelt overførbare sykdommer.

 

Dette her er selvsagt ment for langvarige sexpartnere hvor infeksjonsfaren er marginal og hovedformålet er å forhindre graviditet.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...