Gå til innhold

Finnes det så sterk syre

SnowDOG_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet jeg ikke, men hele filmen er jo ganske overdrevet med tanke på når den ble laget.

Uansett så var jo syren fra en alien (hvordan den overlever aner jeg ikke) og det MÅ jo nesten være kraftige saker.

Skrevet

salt syre er en ganske svak syre selv når den er veldig konsetret,

svovelsyre og salpetersyre er mye mer effektive på metall, fordi ikke nok med at de er sterkere på Hp skalaen, altså surere, med de er også oksiderende.

men det finnes industriele syrer og baser som kan løse opp metaller ganske godt men ikke like effektive som i alien

Skrevet

Magesekken kan produsere saltsyre ved hyperventilering/hindring av fri luftførsel over tid. Dyret mitt fikk det tidligere i høst. Det gikk lang tid før han fikk astmamedisin og klagde fælt. Plutselig lå han og vrei seg og kasta seg rundt i smerte. Fikk forklart at det var pga saltsyreproduksjon i magesekken. Jeg vil ikke oppleve å se det der en gang til. VONDT!!

Skrevet

Hva med sånn radeioaktiv syre da ? Leste et sted at det fantes syrer som var så sterke at vis de etset på riktige materialer så ble det utviklet så mye varme at det lyste.

Skrevet (endret)
Kongevann er så vidt jeg vet den kraftigste syren. Lurer på om det er 4 deler saltsyre og 1 del saltpetersyre.

Består ikke kongevann av svovelsyre og salpetersyre?

Edit: ser ikke slik ut allikevel.

Endret av Josten
Skrevet
Det finnes en syre som er så sterke at det etser seg igjenom tykt metall, en dråpe er nok.

Jeg er overbevist!!! Stort mer akademisk tyngde enn dette trenger ikke jeg! Ditt ord er lov!! Si hva du vil...jeg tror deg!!!

AKIRA

Skrevet
Kongevann er så vidt jeg vet den kraftigste syren. Lurer på om det er 4 deler saltsyre og 1 del saltpetersyre.

Består ikke kongevann av svovelsyre og salpetersyre?

Edit: ser ikke slik ut allikevel.

jeg tror det er saltsyre og svovelsyre, som blir kongevann, det kan faktisk løse opp gull og de mer edle metallene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...