Gå til innhold

Terrorister er...


Anbefalte innlegg

”Den som på alvorlig måte vil endre politiske, økonomiske eller sosiale strukturer kan anklages for terrorisme dersom det for eksempel skjer ved ulovlig bemektigelse av offentlig eiendom, transportmidler, infrastruktur eller offentlige steder.”

 

Mulig dette har blitt forandret, men hovedpoenget er det samme.

Glemmer ikke en av de første dagene i Irak-krigen da det var en amerikansk soldat som sprengte håndgranater inne i en amerikansk leir. Det ble først uttalt at man trodde det var et terroristangrep. Det sier noe om hvor vanvittig utvannet dette begrepet har blitt. Hvis det er en terroristaksjon å prøve å sprenge en militærleir som gjør seg klar til å invasjon, da må all krig defineres som terroriseme. Problemet er at ordene terrorist og terrorisme er blitt like utvannet og betydningsløst som rasist og rassisme .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Definisjon per idag på terrorist må jo egentlig være en person som motsetter seg vestlig tankegang utifra et ideologisk og/eller religiøst perspektiv, og som setter sin ideologi og sitt mål i høyere verdi enn menneskeliv.

vestlig?

så det er ikke terrorister i asia?

eller det er altså ikke terrorister som smeller av bomber i moskva?

Lenke til kommentar

Vi kan vel bytte det til enhver uten uniform som angriper militære eller sivile mål? Jeg tror ikke Kina, Pakistan, India, Egypt eller Algerie ser på seg selv som "Vesten"...

 

Gutta på skauen lå nettopp på skauen, i påvente av Tysk kapitulasjon. 7. og 8. mai tok de på seg uniform/uniformsbind og gikk ut av skauen. Det var maks 40.000 av dem, og skulle de ha kjempet mot 300.000 delvis svært kampvante tyske soldater ville det ha blitt blodbad.

 

Norske sabotører under 2. Verdenskrig tok også på seg uniform før sabotasjehandlinger i håp om å bli behandlet som krigsfanger. Noe de sjelden ble. Sabotasje utført av agenter var omstridt og er det fortsatt. Gjeldende konvensjoner er laget for bl.a å beskytte sivile. Skillet sivil (uten uniform) og militær (med uniform) er derfor helt kategorisk.

 

Edit

 

Så ikke Kebab GUDs innlegg ovenfor. Denne var myntet på Olsens innlegg...

Endret av baldviking
Lenke til kommentar
Jeg må si at jeg har respekt for de såkalte "terroristene" ved at de faktisk kjemper med eget liv som innsats for noe de virkelig tror på.

Se for deg at du sitter på et utested og spiser pizza. Det er ikke så virkelighets-fjernt er det vell..

Så kommer en person inn og sprenger seg i lufta. Da har han effektivt klart å kverke deg og din familie/venner. Men det respekterer du vel?

Endret av Leeson
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Det er ikke noe forsvar på å sprenge folk i luften.

Hvis palestinere hadde avskaffet Arafat, og gått inn for å løse dette på en fredlig måte, hadde det gått an fint. Alle i verden vil få til en fredlig løsning, inkludert Israel. Men så bare kommer de gående bombene hele tiden inn i Israel da...

 

Terrorister er folk som dreper sivile eller de som beskytter de sivile med formål om å skape terror blant denne befolkningen...

Lenke til kommentar

Hva er de som jevner hus med jorden fordi de som bor der er familien til en selvmordsbomber da? Eller de som jevner en boligblokk med jorden fordi den er høyere enn bosetninger? Eller hva med de som gasset en flyktningeleir med en ukjennt gass? Eller de som skter barn som kaster stein på stridsvogner? Hva er de som innfører portforbud stort sett hele døgnet? Hva er de som bygger en mur som splitter familier, som holder folk ute fra arbeidsplassen sin?

Lenke til kommentar
Det er ikke rart at Hamas har stor støtte i Palestina. Hamas har suppekjøkken, de bygger skoler og organiserer undervisning osv. Hadde jeg vært palestiner skal du ikke se bort ifra at jeg hadde vært kjempeglad i Hamas. At Hamas samtidig sloss mot okupanten Israel ville vært en brillefin bonus.

I stavanger er den en mann som vil lage en "sosialistisk skule", hvor dagen skal startes med Internasjonalen. Ihvertfall foreslo han det som reaksjon på den nye privatskole-lovgivningen.

 

Ville det vært en skole der man kunne si hva man ville? Neppe.

 

Er skolene til Hamas skoler der jøder kan gå eller man kan uttrykke støtte til Jøder? Neppe...

 

Ville en slik skole blitt godkjent i Norge? Neppe...

 

Hva betyr dette? Hamas driver IKKE propaganda, IKKE terrorisme, ingen ting annet enn å dele ut suppe og utdanne folk. Ja, så fint det blir! Kanskje Hamas skal ta over verden! Ja!

 

Fra spøk til alvor: På skolene til Hamas hedres selvmordsbombere, og barna oppfordres til å "hjelpe Palestina" ved å gjøre det samme selv. Dette er uheldig. Ikke bare uheldig, men ødeleggende. Det å oppfordre mennesker til å terrorisere andre, jeg mener selvsagt at Hamas er en terrorgruppe, er forkastelig.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe forsvar på å sprenge folk i luften.

Men jeg mener at USA driver terrorisme. Ihvertfall i henhold til slik ordet blir brukt i dag.

 

Alle som bor i midtøsten og eier en AK-47 er jo terrorister.

 

Leeson: Selvfølgelig er det beklagelig at folk dør, og jeg skulle ønske at ingen hadde trengt å bøte med livet for noe som helst. Men verden er ikke et fint sted (RATM - It's a beautiful world) for oss "vanlige" mennesker...

 

Men "terrorister" er nok ikke de verste når det gjelder drap. Selv om det blir fremstilt slik. USA kjemper for egen økonomi, "terroristene" for det de mener er rettferdighet.

 

(PS: som oftest)

Lenke til kommentar

Ja, Hamas er en terroristorganisasjon. Men Hamas har stor støtte i Palestina PGA skolene, suppekjøkken osv. Mange palestinere har mistet sine nærmeste etter israelske angrep, og har nok lett for å tro på alt Hamas sier osv.

 

Jeg vet ikke om jeg forstår deg rett, men mener du at jeg erklærte støtte til Hamas i posten min, Jokke?

Lenke til kommentar

Jeg synes dine poster jevnt over har vært til støtte for Hamas og Palestinerne.

 

Palestinerne er landetyver. Jeg skjønner virkelig ikke at noen kan drive å støtte dem, slik du gjør. Jeg snakket med en venn av meg i Miami, Ray heter han, og da jeg fortalte om SV, et parti som mange nordmenn likte, da svarte han at han trodde den kalde krigen var over, og at kommunismen var fortapt. I Norge er det dessverre ikke slik. Det er trist. Norge har enda ikke vært ute og fordømt kommunismen. Kommunismen fører intet godt med seg, det har historien vist. Hvorfor skal vi da nektes å overvåke kommunister og potensielle terrorister?

 

Nei, jeg håper Mr. Bondevik lager en norsk versjon av Patriotic Act.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Hva er de som jevner hus med jorden fordi de som bor der er familien til en selvmordsbomber da? Eller de som jevner en boligblokk med jorden fordi den er høyere enn bosetninger? Eller hva med de som gasset en flyktningeleir med en ukjennt gass? Eller de som skter barn som kaster stein på stridsvogner? Hva er de som innfører portforbud stort sett hele døgnet? Hva er de som bygger en mur som splitter familier, som holder folk ute fra arbeidsplassen sin?

Menneskerettighetsforbrytere. De gjør ikke disse tingene for å skape terror, de prøver å få slutt på angrep fra den siden. De bygger murer for å forhindre terrorister i å sprenge de og deres barn i luften.

It takes two to tango. Stop pretending Israel is dancing alone.

Lenke til kommentar
Du støtter motstandskampen, altså støtter du landetyver, altså er heller ikke du av de mest hederlige mennesker på jord.

Jeeez. Du må innse at palestinerne IKKE er landtyver eller landEtyver som du skriver. Jeg støtter også intifadaen, men ikke selvmordsbombere eller terror. Og når ble du den allvitende som har rett til å si om folk er hederlige eller ikke? :no:

Lenke til kommentar
Menneskerettighetsforbrytere. De gjør ikke disse tingene for å skape terror, de prøver å få slutt på angrep fra den siden. De bygger murer for å forhindre terrorister i å sprenge de og deres barn i luften.

It takes two to tango. Stop pretending Israel is dancing alone.

Å nei. . . At de jevner boliger med jorden uten annen grunn enn at FAMILIEN til en selvmordsbomber bor der er ikke terror? Selvfølgelig er det terror, det er statsterrorisme.

Lenke til kommentar
Hva er de som jevner hus med jorden fordi de som bor der er familien til en selvmordsbomber da? Eller de som jevner en boligblokk med jorden fordi den er høyere enn bosetninger? Eller hva med de som gasset en flyktningeleir med en ukjennt gass? Eller de som skter barn som kaster stein på stridsvogner? Hva er de som innfører portforbud stort sett hele døgnet? Hva er de som bygger en mur som splitter familier, som holder folk ute fra arbeidsplassen sin?

Menneskerettighetsforbrytere. De gjør ikke disse tingene for å skape terror, de prøver å få slutt på angrep fra den siden. De bygger murer for å forhindre terrorister i å sprenge de og deres barn i luften.

It takes two to tango. Stop pretending Israel is dancing alone.

De gjør det nok ikke for å stoppe terror, i såfall er de dumme som kneip hele gjengen. Gjengjeldelsesaksjonene fra israelsk side har ikke virket frem til nå, så hvorfor i alle dager og netter skulle de virke i fremtiden? Denne oppdelingen av landet/landene gjør bare situasjonen verre for begge parter.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Menneskerettighetsforbrytere. De gjør ikke disse tingene for å skape terror, de prøver å få slutt på angrep fra den siden. De bygger murer for å forhindre terrorister i å sprenge de og deres barn i luften.

It takes two to tango. Stop pretending Israel is dancing alone.

Å nei. . . At de jevner boliger med jorden uten annen grunn enn at FAMILIEN til en selvmordsbomber bor der er ikke terror? Selvfølgelig er det terror, det er statsterrorisme.

Vet du at dette konkret har skjedd engang? Eller er det bare noe journalister skriver for å hekke ned Israel? Selvfølgelig kan det være sant, men jeg tror at Israel først og fremst angriper hvor de tror terrorister oppholder seg. Det er det de hovedsaklig gjør, jakter på terrorister og deres ledere.

 

Du får det til å høres ut som de med glede går rundt og dreper sivile. Sivile blir drept, men det er ikke målet. Med terrorister, så er målet først og fremst sivile.

 

Dette går alt tilbake til at araberene var misfornøyd med FNs vedtak om oppdelingen av Palestina, og de angrep israelerene.

 

Når du gjør noe så teit, er det ikke synd på deg etterpå.

Når du er grådig, straffes du.

 

Nå, når de har blitt lovet en palestinsk stat, fortsetter de med angrep.

Vanligvis slutter folk å angripe noen når de får hva de spurte om fra de.

Men ikke palestinere.. eller rettere sagt, Arafat og hans bande med "Israel can't exist" folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...