Gå til innhold

Sverige: 73% av gruppevoldtektsmenn er fra land utenfor Europa


Anbefalte innlegg

Jeg velger å stole på rettsapparatet, så det er der vi er uenige. Det er helt i orden for meg.

 

Du bare innledningsvis om grunnlag for påstanden min, da jeg ga det ble det en diskrimineringssak. Det velger jeg å ikke diskutere da jeg ikke kan uttale meg om det.

 

Du ville ha bevis for påstanden min, det fikk du. Om du velger å tro på kilden (Kripos) eller ikke er opp til deg. Jeg antar at siden det ikke svarer til hva du selv synes så griper du etter halmstrå og setter spørsmålstegn ved hele rettsapparatet.

Eh - hva? - Selvsagt er Kripos sin statistikk korrekt, det var da jeg som kom med det "beviset" - og jada - TV2 sin statistikk er også korrekt. - Siden begge er landsdekkende og omhandler tildels samme tidsrom (det kan jo være endel av de overgrepene noen ble dømt for i 2015 ble begått i 2014).

 

Statistikken viser følgende:

 

1. En stor overvekt av de som ble ANMELDT for voldtekt i 2015 var etniske nordmenn. (opprinnelsesland Norge)

2. En stor overvekt av de som ble DØMT for voldtekt i 2015 var personer med opprinnelsesland utenfor europa.

 

Utifra dette trakk jeg følgende konklusjon

 

1. Det er flere personer (prosentvis)med norsk opprinnelse om begår voldtekt enn de med ikke-europeisk opprinnelse

2. Det er mye vanskeligere å få dømt en person med norge som opprinnelsesland enn en person som har ikke-europeisk opprinnelsesland, noe som kan tyde på at disse blir diskriminert i norsk rett (og jada - det VET vi ikke noe om)

 

Forklar gjerne hvordan du konkluderer annerledes basert på dette.

 

Din påstand var "Voldtekter blir oftest utført av ikke-norske, til tross for mindre folketall." - og sånn jeg ser det motbeviser både statistikken over og forklaringen til tom waits... dette, mens du ikke har forklart hva som underbygger dette bortsett fra en lokal undersøkelse i et gitt tidsrom i stavanger, og en artikkel fra TV2 som jeg over har vist hvorfor ikke forteller hele sannheten ...

 

(En alternativ forklaring kan jo være at nordmenn er grovt overrepresentert når det gjelder falsk anmeldelse av voldtekt, men men.....)

Endret av kjetilkl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida - Kripos har egen statistikk for både opprinnelsesland og statsborgerskap - det er derfor TV2-undersøkelsen istedet for å bevise at personer med opprinnelsesland utenfor europa snarere blir diskriminert i norsk rett, heller enn at de begår flere overgrep ;)

 

 

Interessant. Er det denne rapporten du snakker om: "Voldtektssituasjonen i Norge 2015" som jeg finner her?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Neida - Kripos har egen statistikk for både opprinnelsesland og statsborgerskap - det er derfor TV2-undersøkelsen istedet for å bevise at personer med opprinnelsesland utenfor europa snarere blir diskriminert i norsk rett, heller enn at de begår flere overgrep ;)

 

Nå er jeg litt forvirret. Kriposrapporten opererer med disse tallene:

 

post-52698-0-90824600-1525795202_thumb.pngpost-52698-0-57790000-1525795224_thumb.png

 

Ser vi på fødeland så utgjør Afrika og Asia 25% av gjerningsmennene (Afrika 10%, Asia 15%).

 

Hvis jeg legger prosenter på min kake fra TV2s tall får vi dette:

 

post-52698-0-64381800-1525795188_thumb.png

 

Her ser vi at alle med innvandrerbakgrunn fra alle land utgjør 25% (10 som har fått norsk statsborgerskap, 12% som ikke har det, og 3% som er her ulovlig.)

 

TV2s tall for alle med innvandringsbakgrunn, uansett land, er altså det samme som Kripos tall for bare Afrika og Asia. 

 

Edit: Hos Kripos utgjør etnisk norske gjerningsmenn 64% av alle, hos TV2 er de 75%.

 

Det høres da vitterligen ut som afrikanere og asiater kommer verre ut i Kripos tall enn i TV2s???  De utgjør 25% av gjerningsmennene hos Kripos, men utgjør bare 6-7% av befolkningen?

 

Er det jeg som misforstår noe her? (Det skjer ikke sjelden...)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...